Speedfight 2 lc trekveren rolletjes drukveer

Speedfight lc

New Member
Is dit nadat je de luchtfilter uitgeboord hebt?

Zoja dan is het omdat de afstelling van je carburateur niet meer klopt, je luchtfilter en de afstelling van de carburateur zijn namelijk erg nauw met elkaar.

Zo nee, kan zijn dat je andere rolletjes nodig hebt als je de drukveer verwisselt. Meestal niet nodig, maar misschien wel!
Ik kan je dat helaas erg lastig zeggen op afstand gezien ik niet weet hoe de scooter loopt enzo =/

Rolletjes verschilt ook echt enorm per scooter. Ik heb bijvoorbeeld 4g rolletjes in die van mij zitten.

Kan 'm in de afstelling zitten, rolletjes hebben meestal niet heel veel invloed op de topsnelheid.
De luchtgaten waren al uitgeboord toen de vario plaat eruit ging toen liep hij lekker 85 maar heb vanmiddag de rolletjes en drukveer en trekveren erin gezet en heeft nu moeite. Meschien inrijden?

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Onderdelen van de vario hoef je niet in te rijden, dat is monteren en gaan.

Is het toerenverloop van de motor merkbaar anders? Veel minder toeren ofzo?

Speedfight lc

New Member
Onderdelen van de vario hoef je niet in te rijden, dat is monteren en gaan.

Is het toerenverloop van de motor merkbaar anders? Veel minder toeren ofzo?
Ja toeren zijn beetje vaag hij loopt wel prima op maar als hij rond de 60 zit blijft hij op een toerental hangen en gaat de snelheid langzaam omhoog en toeren blijven zelfde alleen klinkt wat zwaarder

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Hmmm ik vind 't moeilijk om te zeggen hoe dat komt =/

Misschien dat iemand anders het beter weet?

Je zou kunnen proberen de originele onderdelen terug te zetten en kijken of ie daarna weer gewoon 85 gaat, dan weet je of het een afstellingsprobleem van de vario is.

Speedfight lc

New Member
Hmmm ik vind 't moeilijk om te zeggen hoe dat komt =/

Misschien dat iemand anders het beter weet?

Je zou kunnen proberen de originele onderdelen terug te zetten en kijken of ie daarna weer gewoon 85 gaat, dan weet je of het een afstellingsprobleem van de vario is.
Of kan meschien die nieuwe afstelling in combinatie met die te grote luchtgaten het probleem zijn?

Speedfight lc

New Member
Ik heb de luchtfilter weer terug gevoerd en maakt prima toeren alleen de power was echt een stuk minder dus heb hem weer ontgrensd en rijd weer beter heb nu allemaal 8.5 grams erin gezet en werkt prima alleen heb ik sproeier 56 en lijkt mij dit veeell te klein welke sproeier kan ik het beste pakken?

Advertisement - register to remove this