Speedfight 2 lc trekveren rolletjes drukveer

Speedfight lc

New Member
Hallo ik heb een speedfight 2 lc brom het probleem is dus dat de rolletjes goed versleten zijn en de trekveren enzo ook nog steeds origineel zijn en tijd worden voor andere mijn setup is : std 50cc met technigas next r (prop eruit gehaald) en heb de 2 luchtgaten stukje groter gemaakt en vario eruit. Hij loopt zo’n 84 ongeveer maar welke rolletjes en trek veren kan ik er het beste in doen? En heeft een andere druk veer ook nut? (Rolletjes nu zijn 8.5)

Attachments

Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
en heb de 2 luchtgaten stukje groter gemaakt.

Dat is zinloos en normaal niet eens nodig.
Kwa snelheid is dat wel het maximale wat je met die uitlaat gaat halen.

Bij de tecnigas next zitten er normaal al trekveren erbij.

Rolletjes zijn redelijk ok met die setup.
Je zou ook eens 8 grams kunnen proberen en eventueel mixen met 8.5 grams.

Trekveren moeten wel strakker dan de originele.

Speedfight lc

New Member

Kwa snelheid is dat wel het maximale wat je met die uitlaat gaat halen.

Bij de tecnigas next zitten er normaal al trekveren erbij.

Rolletjes zijn redelijk ok met die setup.
Je zou ook eens 8 grams kunnen proberen en eventueel mixen met 8.5 grams.

Trekveren moeten wel strakker dan de originele.
Welke veren zou je aanraden?
En welke drukveer?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Drukveer zou ik maximaal malossi wit 7% doen (of polini wit of zilver) Of een andere veer die in die buurt zit). Orginele is iets te slap met die terugloper.

Trekveren weet ik niet, aangezien ik die toen nooit gebruikt had. Reed alle tijd met de originele, totdat die helemaal op waren en niet meer fatsoenlijk weg kon rijden van het verkeerslicht. En daarna gepakt bij een verkeers controlle. Resultaat dat ze toen de uitlaat eraf gezaagd hadden en de bocht hadden laten zitten. Zal wel iets van 15% of 25% procent zijn.

Speedfight lc

New Member
Drukveer zou ik maximaal malossi wit 7% doen (of polini wit of zilver) Of een andere veer die in die buurt zit). Orginele is iets te slap met die terugloper.

Trekveren weet ik niet, aangezien ik die toen nooit gebruikt had. Reed alle tijd met de originele, totdat die helemaal op waren en niet meer fatsoenlijk weg kon rijden van het verkeerslicht. En daarna gepakt bij een verkeers controlle. Resultaat dat ze toen de uitlaat eraf gezaagd hadden en de bocht hadden laten zitten. Zal wel iets van 15% of 25% procent zijn.
Hartstikke bedankt zou u verder nog iets aanraden? (Voor het sneller trekken)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Alleen een andere cilinder gaat er nog voor zorgen dat hij iets sneller trekt.

Ander membraan is totaal zinloos op peugeot vertikaal, want dit heb ik zelf al eens getest. Hij gaat dan alleen meer benzine verbruiken, en het resultaat is het zelfde of slechter dan met het standaard membraan.

Een andere carburateur is lastig af te stellen op peugeot vertikaal i.v.m luchtfilter die zo remt. En als je dan toch zoiets neemt heeft het alleen zin als er echt een dikke cilinder eronder zit, en eventueel over gaan op een powerfilter. (wat niet echt ideaal is als je op de openbare weg ermee wilt rijden)

Sport koppeling heeft ook geen zin op een laagtoerige setup.. (want de meeste laag toerige setups zijn prima af te stellen met een veel goedkopere setje trekveertjes.

Een sport koppelings huis heb je alleen maar nodig als de koppeling zo hard slipt dat je standaard huis helemaal blauw aanloopt. Maar met de meeste laag toerige setups overbodig geld uit geven.

Het meeste win je met cilinder / uitlaat en een goed afgesteld vario + setup.

Als je setup een beetje nog origineel wilt houden dan helpt een top performance 50cc throphy 7 transfers + HD kop ook nog wel wat..

70cc op dat blok proberen af te stellen is nogal een drama.. Krijg je nooit perfect lopend. Omdat het luchtfilter een drama ding is.

Of hij remt lucht bij 60% - 100% open van je gas schuif. Of hapt teveel lucht bij een aangepast filter. En je kan niet zomaar gaten in het filter boren, want die dosering van lucht komt heel erg nauw.

Overigens zorgt een volle wangen krukas er ook voor dat je de benzine uit het carter richting de uitlaat drukt en je dit merkt aan het zeer hoge benzine verbruik. Standaard as werkt het beste voor de meeste optimaalste carterdruk.. Meer carterdruk moet je niet willen op dat blok.

Last edited:

Speedfight lc

New Member
Alleen een andere cilinder gaat er nog voor zorgen dat hij iets sneller trekt.

Ander membraan is totaal zinloos op peugeot vertikaal, want dit heb ik zelf al eens getest. Hij gaat dan alleen meer benzine verbruiken, en het resultaat is het zelfde of slecht dan met het standaard membraan.

Een andere carburateur is lastig af te stellen op peugeot vertikaal i.v.m luchtfilter die zo remt. En als je dan toch zoiets neemt heeft het alleen zin als er echt een dikke cilinder eronder zit, en eventueel over gaan op een powerfilter. (wat niet echt ideaal is als je op de openbare weg ermee wilt rijden)

Sport koppeling heeft ook geen zin op een laagtoerige setup.. (want de meeste laag toerige setups zijn prima af te stellen met een veel goedkopere setje trekveertjes.

Een sport koppelings huis heb je alleen maar nodig als de koppeling zo hard slipt dat je standaard huis helemaal blauw aanloopt. Maar met de meeste laag toerige setups overbodig geld uit geven.

Het meeste win je met cilinder / uitlaat en een goed afgesteld vario + setup.
Thnx ik heb een setje polini veren besteld en een witte drukveer en rolletjes 8.5 ff kijken hoe dat werkt
Post automatically merged:

Thnx ik heb een setje polini veren besteld en een witte drukveer en rolletjes 8.5 ff kijken hoe dat werkt
Rolletjes 8.5 heb ik er nu ook in alleen heeel erg versleten maar daar reed hij voor mijn gevoel prima op

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Rolletjes 8.5 heb ik er nu ook in alleen heeel erg versleten maar daar reed hij voor mijn gevoel prima op

Ik reed er toen ook met 8.5 grams rolletjes en ja vond dat hij daarmee het ook niet slecht deed.

Maar raad je toch aan om 8grams rolletjes erbij te doen en deze te mixen met die 8.5 grams. Want die truuk werkt wel met een tecnigas basic uitlaat waarmee je dan 85km/u op de teller ermee kan halen.. Want de tecnigas basic is ook een snellere type uitlaat maar dan met standaard looks.

Speedfight lc

New Member
Ik reed er toen ook met 8.5 grams rolletjes en ja vond dat hij daarmee het ook niet slecht deed.

Maar raad je toch aan om 8grams rolletjes erbij te doen en deze te mixen met die 8.5 grams. Want die truuk werkt wel met een tecnigas basic uitlaat waarmee je dan 85km/u op de teller ermee kan halen.. Want de tecnigas basic is ook een snellere type uitlaat maar dan met standaard looks.
En als ik een andere uitlaat haal wat zou dan het verschil zijn ? En merk je het goed of maakt het niet zoveel uit?

Zou gewoon lekker de standaard uitlaat erop zetten, bij speedfight 2 heeft een terugloop uitlaat heel weinig effect is mij opgevallen is het geld gewoon niet waard

Plus de politie kijkt veel minder naar je om

Speedfight lc

New Member
Zou gewoon lekker de standaard uitlaat erop zetten, bij speedfight 2 heeft een terugloop uitlaat heel weinig effect is mij opgevallen is het geld gewoon niet waard

Plus de politie kijkt veel minder naar je om
Zit een eu merk op de uitlaat dus is geen probleem voor de politie maar inderdaad houden ze je iets meer in de gaten maar daarvoor hebben we de begrenzer

Speedfight lc

New Member

Ik heb nu 8.5 en 8 grams gemixt alleen het probleem is dat ik nu de 75 haal en niet meer de 85 (heb er ook een witte malossi drukveer ingezet ) iemand idee?

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen

Het enige voertuig waar ik van weet dat het echt enorm benodigd is om de luchtfilterdoos groter te boren is de Kymco K-Pipe.

Die heeft zo'n enorm begrenzende luchtfilter dat je 'm met de standaard luchtfilter bijna niet lekker afgesteld krijg. Ik gok dat 't werkt als een soort van begrenzer, de gaten van de luchtfilter uitboren is ongeveer de enige manier om dat ding sneller te laten lopen dan 60 of er iets van acceleratie uit te krijgen.

De standaardafstelling van dat ding is sowieso erg traag.

Speedfight lc

New Member
Het enige voertuig waar ik van weet dat het echt enorm benodigd is om de luchtfilterdoos groter te boren is de Kymco K-Pipe.

Die heeft zo'n enorm begrenzende luchtfilter dat je 'm met de standaard luchtfilter bijna niet lekker afgesteld krijg. Ik gok dat 't werkt als een soort van begrenzer, de gaten van de luchtfilter uitboren is ongeveer de enige manier om dat ding sneller te laten lopen dan 60 of er iets van acceleratie uit te krijgen.

De standaardafstelling van dat ding is sowieso erg traag.
Oké top dan maak ik ze weer wat kleiner want heeft nu moeite met starten hebben die luchtgaten nog nadelige dingen zoals meer benzine gebruik of overtoeren ofzo? ( is mijn eerste scooter dus heb er nog niet heel veel verstand van)

zeWaardt

Het probleem met de gaten groter boren of extra gaten boren is dat je dan te veel lucht door je carburateur krijgt in verhouding met brandstof. Als je het gat van de luchtfilter te groot maakt wordt de zuigkracht van de carburateur uit de sproeier minder waardoor je dus een grotere sproeier nodig hebt. Effect is dan dat je bijvoorbeeld sproeier 120 hebt, terwijl ie er maar net zo veel brandstof uit kan zuigen als een sproeier 80.

Je kunt dit wel afstellen, maar meestal wordt de carburateur erg lastig af te stellen als je de luchtfilter open boort. Je zult al snel hele grote sproeiers moeten installeren en het clipje op de gasnaald erg rijk moeten zetten om 'm correct te laten lopen, en de winst is dan nihiel.

In principe is het geen probleem als je de carburateur erop afgesteld krijgt, maar dat kan lastig zijn.

Je kunt er inderdaad ook een hoger benzineverbruik door krijgen, maar de scooter zal vooral veel luider worden zonder dat ie echt sneller gaat. Je winst is misschien maar 5% op je acceleratie ofzo, topsnelheid zal er niet van verbeteren behalve als je een enorm begrenzende luchtfilter hebt maar dat valt bij de meeste scooters wel mee. De Kymco K-Pipe is een voorbeeld van een brommer die echt een waardeloze standaard luchtfilter heeft.

Dat ie slecht start komt omdat de lucht/brandstofverhouding nu niet meer correct is

Speedfight lc

New Member
Het probleem met de gaten groter boren of extra gaten boren is dat je dan te veel lucht door je carburateur krijgt in verhouding met brandstof. Als je het gat van de luchtfilter te groot maakt wordt de zuigkracht van de carburateur uit de sproeier minder waardoor je dus een grotere sproeier nodig hebt. Effect is dan dat je bijvoorbeeld sproeier 120 hebt, terwijl ie er maar net zo veel brandstof uit kan zuigen als een sproeier 80.

Je kunt dit wel afstellen, maar meestal wordt de carburateur erg lastig af te stellen als je de luchtfilter open boort. Je zult al snel hele grote sproeiers moeten installeren en het clipje op de gasnaald erg rijk moeten zetten om 'm correct te laten lopen, en de winst is dan nihiel.

In principe is het geen probleem als je de carburateur erop afgesteld krijgt, maar dat kan lastig zijn.

Je kunt er inderdaad ook een hoger benzineverbruik door krijgen, maar de scooter zal vooral veel luider worden zonder dat ie echt sneller gaat. Je winst is misschien maar 5% ofzo, behalve als je een enorm begrenzende luchtfilter hebt maar dat valt bij de meeste scooters wel mee.

Dat ie slecht start komt omdat de lucht/brandstofverhouding nu niet meer correct is
Hartstikke bedankt zou het een goeie oplossing zijn als ik hem weer dicht maak met 2 componenten bison kunstof?

zeWaardt

Ja als je het zo dicht kan maken dat er geen kans is dat het in de luchtinlaat waait dan is het prima.

Speedfight lc

New Member
Ja als je het zo dicht kan maken dat er geen kans is dat het in de luchtinlaat waait dan is het prima.
Yes ga ik proberen en nog een vraagje, er werd mij geadviseerd om 8g en 8.5g te mixen maar het probleem is nu dat ik de 85 niet meer haal maar de 75 Ik heb er ook een andere druk veer ingezet (malossi wit) waar zou het aan liggen?

zeWaardt

Is dit nadat je de luchtfilter uitgeboord hebt?

Zoja dan is het omdat de afstelling van je carburateur niet meer klopt, je luchtfilter en de afstelling van de carburateur zijn namelijk erg nauw met elkaar.

Zo nee, kan zijn dat je andere rolletjes nodig hebt als je de drukveer verwisselt. Meestal niet nodig, maar misschien wel!
Ik kan je dat helaas erg lastig zeggen op afstand gezien ik niet weet hoe de scooter loopt enzo =/

Rolletjes verschilt ook echt enorm per scooter. Ik heb bijvoorbeeld 4g rolletjes in die van mij zitten.

Kan 'm in de afstelling zitten, rolletjes hebben meestal niet heel veel invloed op de topsnelheid.

Advertisement - register to remove this