Speedfight 2 LC start niet meer

Iceman

Bad Boy 4 Life
Ik heb een aantal weken geleden een speedfight 2 lc gekocht uit 2001. Dat ding liep perfect en niets aan de hand.
Toen heb ik de terugloop uitlaat vervangen voor een standaard. Toen kreeg ik startproblemen.
Als ik 'm 1 dag al niet gebruikte moest ik 7 minuten starten. Toen las ik via de search dat ik voor een standaard scooter, sproeier 52 moest hebben. (rijdt 60 max/ haalde sproeier 85 eruit). Maar nu start hij helemaal niet meer. Ik had de carb ook meteen helemaal schoon gemaakt en bougie en luchtfilter vervangen. Kan iemand mij vertellen wat er fout is?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Er zit nu een sproeier 52 in in plaats van de 85 die erin zat met de terugloop uitlaat. En alles is op de goede manier terug geplaatst en met wasbenzine schoongemaakt.
 
Als hij hiervoor met 85 goed liep moet je naar 78/80. Wel wat groot voor een originele peugeot volgens mij maargoed. Hij krijgt nu wss gewoon niet genoeg benzine aangezogen om te starten, vooral omdat alles nog koud is.
 
Ik kocht de scooter met sproeier 85 met ginelli terugloop uitlaat en hij ging 75 km per uur.
Nu heb ik sproeier 52 met standaard peugeot uitlaat en is begrenst op 60 km per uur.
Dus dan zou ik wat hoger moeten? hoogste sproeier die ik nog heb ik 64 geloof ik.

Maar toen had ik dus eerst de standaard uitlaat zonder begrensing met nog de 85 sproeier. Toen reed ie wel maar starte enorm slecht. Nu heb ik 'm dus laten begrensen en starte met sproeier 85 even slecht (tenzij de moter nog een beetje warm was). toen 52 erin en start nu helemaal niet. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Je moet de sproeier op de uitlaat afstellen, niet de uitlaat op de sproeier.

Dus niet met een andere uitlaat gaat denken dat je maatje 54 nodig hebt. Nee.
Je plaats eerst de uitlaat, en dan kijk je waarmee hij het beste op welke sproeier loopt.
 
Back
Top