Speedfight 2 lc probleem bij gas geven

Hack

New Member
Beste forumleden,

Ben sinds 2 weken weer in het bezit van een Speedfight 2 lc,en nu doet zich het volgende voor.
De scooter start goed,en kan dan een paar keer gas geven,en dan hoor ik Whoop en is het gedaan,en wil hij alleen nog stationair lopen en valt dan helemaal uit.
Heb het volgende zelf al gedaan,carburateur schoongemaakt,ander membraan,vacuumslang vernieuwd.
Wie kan mij vertellen waar ik nu verder moet zoeken?
Met vriendelijke groet,Michel
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je het moet zoeken in je lucht afstel schroef.

Als je vol gas geeft / gaf zegt die dan ook wpoaaawp?

Ik had hetzelfde probleem met niet willen starten maar door de luchtschroef "iets" verder open te draaien deed het voor mij. Te weinig lucht, te veel benzine was in mijn ogen de reden.

Geen juist mengsel dus! Ook had ik ploffen uit de uitlaat.

na het stellen was het opgelost. dus mengsel verhouding is wel belangrijk want toen startte hij wel meteen.
 
Kan inderdaad aan de afstelling liggen.
Beide op 1.5 slag uit draaien.
Als hij al bwooooap doet kan je sproeier ook te klein zijn.

Welke setup heb je en welke sproeier zit er op dit moment in?
Ontgrent of met exspansie uitlaat zit je vaak al hoger als standaard.
Sproeier 58 t/m 68 kan wel eens mogelijk zijn om het zaakje goed te laten draaien.

Simpele bougie kleur check kan al veel zeggen.

Koffie bruin, goede verbranding.
Zwart, te rijk
Wit, te arm
 
Kan inderdaad aan de afstelling liggen.
Beide op 1.5 slag uit draaien.
Als hij al bwooooap doet kan je sproeier ook te klein zijn.

Welke setup heb je en welke sproeier zit er op dit moment in?
Ontgrent of met exspansie uitlaat zit je vaak al hoger als standaard.
Sproeier 58 t/m 68 kan wel eens mogelijk zijn om het zaakje goed te laten draaien.

Simpele bougie kleur check kan al veel zeggen.

Koffie bruin, goede verbranding.
Zwart, te rijk
Wit, te arm
Goedemorgen,

Ik zal vandaag kijken wat voor sproeier erin zit,heb hem zo gekocht,en de oude eigenaar zij dat hij perfect heeft gelopen?
Er zit een originele cilinder op met een stage 6 uitlaat en een stage 6 luchtfilter. Verder hebben ze er een snelgas opgezet van DMP(model Lusito).
Ik denk dat ik het daar ergens moet zoeken,want na 2 keer gas geven heb ik ineens wel een centimeter binnenkabel over aan de bovenkant van mijn carburateur. Gaskabel (binnen en buiten is nieuw),dus denk dat mijn gasnaald niet meer helemaal recht is?! Heb hier nog een revisiesetje liggen met nieuwe naald,dus ga dit proberen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Het lijkt wel een standaard praktijk van elke verkoper. "Loopt perfect"
Is het een powerfilter?
Of een inleg filter van S6?
Anders gewoon weer normale luchtfilter monteren, werkt een stuk prettiger.

Als je gas naald niet meer recht is en blijft steken zal hij volgas open blijven staan of bijna.
Zit hij boven bij de carb wel vast?
Zie die hoedjes wel vaker kapot gaan en dan zit de kabel en omhulsing er los in.
Dit kan ook steekgas veroorzaken.

Waarom er snelgas op moeten zitten is voor mij ook een raadsel mits aanwezig zou ik er gewoon weer een normale gashendel opzetten
 
Middag,het is een stage 6 luchtfilter,zo'n ronde. Het gekke is,je start hem,en dan looptvhij gelijk en dan kun je 2 keer gas geven en optrekken en dan heb ik weer spelling op de gaskabel,het hoedje is goed,had nog een andere liggen,en hetzelfde probleem. Om gek van te worden!!
Met vriendelijke groet,Mi
 
Middag,het is een stage 6 luchtfilter,zo'n ronde. Het gekke is,je start hem,en dan looptvhij gelijk en dan kun je 2 keer gas geven en optrekken en dan heb ik weer spelling op de gaskabel,het hoedje is goed,had nog een andere liggen,en hetzelfde probleem. Om gek van te worden!!
Met vriendelijke groet,Michel
De sproeier is maat 52
 

Attachments

  • image-15-10-2020_19-09-20-39.jpg
    image-15-10-2020_19-09-20-39.jpg
    58.7 KB · Views: 21
Kan inderdaad aan de afstelling liggen.
Beide op 1.5 slag uit draaien.
Als hij al bwooooap doet kan je sproeier ook te klein zijn.

Welke setup heb je en welke sproeier zit er op dit moment in?
Ontgrent of met exspansie uitlaat zit je vaak al hoger als standaard.
Sproeier 58 t/m 68 kan wel eens mogelijk zijn om het zaakje goed te laten draaien.

Simpele bougie kleur check kan al veel zeggen.

Koffie bruin, goede verbranding.
Zwart, te rijk
Wit, te arm


1,5 slag is voor een gurtner veelste veel.


1 1/8 zou precies goed moeten zijn.. Deze waarde komt uit een officieel document.
Post automatically merged:

De sproeier is maat 52


Met zo`n setup is gewoon je sproeier veelste klein..


Nooit gezien sproeier 52 i.c.m een open luchtfilter.
Vaker zat je dan al aan de 80 en hoger.
 
1,5 slag is voor een gurtner veelste veel.


1 1/8 zou precies goed moeten zijn.. Deze waarde komt uit een officieel document.
Post automatically merged:




Met zo`n setup is gewoon je sproeier veelste klein..


Nooit gezien sproeier 52 i.c.m een open luchtfilter.
Vaker zat je dan al aan de 80 en hoger.
Bedankt voor je reactie,heb nu een sproeierset maat 74 t/m 92 besteld,want de andere set is tot maat 72 Deze zal wel te klein wezen,omdat ik dus een open luchtfilter heb en een stage 6 terugloopuitlaat. Ga daar als die binnen is maar eens mee proberen,en zal mijn vorderingen laten horen.
Groeten,Michel
 
Bedankt voor je reactie,heb nu een sproeierset maat 74 t/m 92 besteld,want de andere set is tot maat 72 Deze zal wel te klein wezen,omdat ik dus een open luchtfilter heb en een stage 6 terugloopuitlaat. Ga daar als die binnen is maar eens mee proberen,en zal mijn vorderingen laten horen.
Groeten,Michel
Update,hij blijft nu in ieder geval lopen,heb nu alleen nog dat hij als je wegrijdt hij gelijk goed oppakt,maar dan niet lekker doortrekt,hij komt op toeren,maar om dan door te gaan moet je eerst het gas terugdraaien en dan pakt hij hem weer goed op als je weer gas geeft. Heb nu sproeier maar 70(had deze nog liggen),zou het kunnen alsnog een te kleine sproeier? Heb nu net het setje 74t/m 96 binnengekregen.
 
Hoe verder je het gas open hoe belangrijker de hoofdsproeier word.
Want op hogere snelheid heb je gewoon meer benzine nodig, dan als je de gashendel op half gas houd.

Doe er eens sproeier 78 erin.. En laten even weten hoe dat rijd.
 
Hoe verder je het gas open hoe belangrijker de hoofdsproeier word.
Want op hogere snelheid heb je gewoon meer benzine nodig, dan als je de gashendel op half gas houd.

Doe er eens sproeier 78 erin.. En laten even weten hoe dat rijd.
Je/u bent ook een nachtbraker. Ga ik doen,zal alleen pas van de week worden voordat ik tijd heb,en als het k..weer is staat de scooter fijn in de schuur. Heeft sinds hij opgeknapt is geen spatje regen gezien.
 

Attachments

  • image-15-10-2020_19-10-13-38.jpg
    image-15-10-2020_19-10-13-38.jpg
    56.3 KB · Views: 13
gooi er maar geen sproeier 78 op veel ste groot ik had mijn de mijne met 70cc open luchtfilter yasuni r uitlaat op sproeiers 70 afgesteld netjes koffiebruin en heb er al dik 3000km mee gereden niks aan de hand. ik denk dat bij u het probleem is dat die openluchtfilter veel ste veel lucht aanzuigt voor uw 50cc wat u kan proberen sproeier 58(voor ontgrensde speedfight) erin en dan met je hand dat gad een beetje afichten zodat hij een beetje minder lucht krijgt en dan kijken hoe hij loopt
 
Beter groter beginnen en dan kleiner,
Verschilt per scooter wat hij nodig heeft.
Of je originele carb hebt of imitatie.

Koffie bruin is koffie bruin en dan heb je een goede verbranding

Heb met een zelfde setup op een 07 ac blok met 68 sproeier moeten rijden.
En zelfde zit nu op een 05 lc blok en dan kan ik het af met 62/64
 
Back
Top