Speedfight 2 LC komt niet vooruit maar bouwt wel toeren op

Renzo’A

New Member
Hallo, ik heb een Peugeot Speedfight 2 LC in mijn bezit en ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een nieuw motorblok gekocht en gemonteerd, hij start in 1 x maar als ik gas geef gaat ie vrij hoog in de toeren maar er komt totaal geen beweging of power in het blok. Alleen van de ontsteking houd ik een klein zwart/rood kabeltje over die niet op mijn kabelboom past. De vorige eigenaar gaf aan dat het blok 3 weken geleden het perfect deed. Misschien kan het ook aan de massa liggen dat die niet goed aangesloten is?

Ook heb ik trouwens verschillende grammetjes rolletjes geprobeerd en andere koppeling maar niks reageert erop



Wie kan mij hierbij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij bij de vorige eigenaar goed deed dan heb je waarschijnlijk iets niet goed gedaan,

Of die vorige eigenaar loopt uit zijn nek te lullen.

Wat heb je allemaal los en vast gezet? Wat is de setup?
 
Alles is standaard maar zal even op een rijtje zetten:

7.7 gram rolletjes std vario
gele drukveer en gele trekveertjes
std cil+ krukas
zit wel een terugloper op (ontgrensd) maar blok doet hetzelfde met een std uitlaat.
sproeier 60
ook std afstelling met luchtschroef, heb al van alles geprobeerd

Ik heb inprincipe helemaal nog niks los gehad omdat ik het blok eerst wilde testen hoe die was, pas daarna ging ik in het blok kijken en kon niks raars vinden

Hier btw een video wat ik precies bedoel:

 
Ik zou de carterkap eens open maken.
Als je scooter de toeren draait zoals op het filmpje moet het wiel gewoon meedraaien.
Lijkt erop dat je koppeling niet aangrijpt of de v-snaar is geknapt of deze ligt ernaast.
 
Dat de koppeling niet aan grijpt zat ik ook al over te denken maar ik vind het gek want heb zelf al een andere erop gezet maar gaf geen verschil.

Wat betreft de V-snaar, die is niet geknapt en ligt er ook niet naast.

Ik heb zelf een gloednieuwe polini variateurset liggen en dan ga ik dat eens monteren in zn geheeltje en kijken of dat verschil maakt.

Nog tips waar het toch misschien aan kan liggen? Massa of iets.
 
Het motortje draait maar je wiel niet.
Kijk de overbrenging na.
Dus grijpt de koppeling het koppelingshuis ?
Werkt de vertanding ?
Kan je krukas de boel in beweging zetten of draait deze loos rond ?

Ik vind hem ook slecht op toeren komen.
 
Ik ga morgen even kijken of koppeling het koppelingshuis aangrijpt en de vertanding nakijken daarna. Krukas werkt wel met alles erop en eraan dus daar is niks mis mee.

Klopt idd wel van slecht oplopen van toeren, gaat erg traag.
 
Ik ga morgen even kijken of koppeling het koppelingshuis aangrijpt en de vertanding nakijken daarna. Krukas werkt wel met alles erop en eraan dus daar is niks mis mee.

Klopt idd wel van slecht oplopen van toeren, gaat erg traag.
Kan zelfs ook nog zijn dat de vertanding intern kaput is gegaan.
 
Lijkt me niet, dan zou wel een lelijk geluid uit de overbrengingskast te horen zijn.
Ik ben het met je eens dat dit in de meeste gevallen toch wel duidelijk hoorbaar is.
Maar het kan geen kwaad, zonder de deksel eraf te pakken, het wiel eens te draaien om te kijken of het spul nog draait.
 
Als je de overbrenging verdenkt beter de carterdeksel verwijderen en aan de koppelingsbel draaien en proberen het achterwiel tegen te houden.
TS moet gewoon zijn carterdeksel erafhalen en kijken wat daar aan de hand is want aan de overbrenging denk je pas het allerlaatst.
 
Je motor draait wel, maar je achterwiel niet?

Vermoed dat je vertanding verrot is. Of de verbinding van de koppeling naar je achterwiel komt niet tot stand door te sterke trekveren.
Post automatically merged:

Ik zou de carterkap eens open maken.
Als je scooter de toeren draait zoals op het filmpje moet het wiel gewoon meedraaien.
Lijkt erop dat je koppeling niet aangrijpt of de v-snaar is geknapt of deze ligt ernaast.

Riem kan niet geknapt zijn, want dan zit er niks meer tussen je vario en half poelie. Als je gas geeft zou de vario naar voren moeten gaan en daardoor zouden de rolletjes eruit moeten vliegen.(de riem voorkomt dit juist zodat de vario maar bepaalde stand max open kan). Dus dat gebeurd in deze niet, dus de riem zit er gewoon erin.. Denk eerder veelste strakke trekveren..
 
Ik ga morgen even kijken of koppeling het koppelingshuis aangrijpt en de vertanding nakijken daarna. Krukas werkt wel met alles erop en eraan dus daar is niks mis mee.

Klopt idd wel van slecht oplopen van toeren, gaat erg traag.
Ik heb net dus maar even gekeken, maar kan simpel weg niks vinden maar ik weet niet of koppeling dus aangrijpt naar koppelingshuis. Ik denk dat ik mn scooter naar mn grote vriend Jos dijkman ga brengen, ik ben ten einde raad.

Scooter start nu nogsteeds maar gaat niet meer hoger in toeren want valt dan uit.
 
Ik vind je afstelling van je scooter maar erg raar. Aangezien de onderdelen allemaal richting standaard gaan.
En het klopt dat hij met een standaard uitlaat wel erg hard kan tegenover de terugloper. (zelf getest)
(zelf een tecnigas basic was zelfs even goed als nog beter dan de next. (met de next deed die 80 op de teller en met de basic goed afgesteld zelfs nog 85 op de teller.) Al was de power onderin van de terugloper beter (meer kracht van onderuit)

Zo vind ik je rollen gewicht wel erg aan de lage kant. Zelfs toen ik met een tecnigas next reed had ik volgens mij de originele rolletjes gewoon laten zitten, of had er ongeveer 8,5 grams erin gedaan.. Voorbij de 8 grams merk je dat het vermogen wat van de uitlaat komt niet zo best is en het ding alleen maar hoop toeren maakt en uit het vermogen lijntje aan het draaien is.

Nou weet ik niet hoe sterk die gele trekveren zijn, al vermoed ik zelf rond de 25% wat ik zelf te strak vind voor jou setup.
Ook de gele drukveer bij deze is een beetje overkill en dus te zwaar. Voor rond de standaard setup zou ik zelf een witte malossi veer adviseren.
 
Ik heb dus vandaag zwaardere rolletjes geprobeerd en ook andere drukveer etc. Geen verandering. Ik vermoed dat het ligt aan massa of iets. Ook vermoed ik mn ontsteking. Ik heb hier een motorblok liggen met een ontsteking die overeen komt met mn kabelboom (is ook oorspronkelijke motorblok) maar het blok wat er nu onder zit heeft dezelfde ontsteking maar dan met een extra dun zwart/rood kabeltje. Kan het daar aan liggen? lijkt me niet toch?

Ook vraag ik me af hoe je een vliegwiel eraf kan halen zonder vliegwieltrekker, heb die namelijk niet
 
Heb je gedaan wat wij hebben voorgesteld ?
Jazeker! Daarom vermoed ik nu dat het richting elektra gaat. Omdat ik me niks anders kan voorstellen. Ik heb een poelietrekker kunnen regelen en ga morgen ontsteking omwisselen en kijken of dat verschil maakt. Dan is dat sowieso al beter want dan houd ik geen extra kabeltje over.
 
Als je denkt dat het motorblok geen goede massa maakt waarom trek je dan niet even een tijdelijk kabeltje van een blank stuk metaal van het blok en de min-pool van de accu.
Maar nogmaals, ook bij het toerental wat de scooter momenteel maakt, ook al komt het blokje lastig op toeren, moet je achterwiel gewoon worden meegenomen door de koppeling en moet je achterwiel dus gewoon draaien!

Dit doet je scooter dus niet, je hebt hier te doen met 2 verschillende problemen namelijk:

1. Er klopt iets niet achter de carterkap, waarschijnlijk in je koppeling.
2. Het blokje loopt niet optimaal en dit ligt wellicht aan het feit dat er een andere stator in zit dan in je originele blok of deze is niet correct aangesloten.

Een zwart/rode draad is normaal gesproken voor de laadspanning van de cdi, dus ik snap sowieso niet hoe de scooter uberhaupt kan lopen...
Waar heb je de rood/zwarte draad van de kabelboom dan op aangesloten?
 
Als je denkt dat het motorblok geen goede massa maakt waarom trek je dan niet even een tijdelijk kabeltje van een blank stuk metaal van het blok en de min-pool van de accu.
Maar nogmaals, ook bij het toerental wat de scooter momenteel maakt, ook al komt het blokje lastig op toeren, moet je achterwiel gewoon worden meegenomen door de koppeling en moet je achterwiel dus gewoon draaien!

Dit doet je scooter dus niet, je hebt hier te doen met 2 verschillende problemen namelijk:

1. Er klopt iets niet achter de carterkap, waarschijnlijk in je koppeling.
2. Het blokje loopt niet optimaal en dit ligt wellicht aan het feit dat er een andere stator in zit dan in je originele blok of deze is niet correct aangesloten.

Een zwart/rode draad is normaal gesproken voor de laadspanning van de cdi, dus ik snap sowieso niet hoe de scooter uberhaupt kan lopen...
Waar heb je de rood/zwarte draad van de kabelboom dan op aangesloten?
met de koppeling ga ik nog nakijken als ik het blok weer optimaal heb laten lopen, want anders kan ik er nog niks mee.

Over het zwart/rode kabeltje: Die is nergens op aangesloten, die is afkomstig van de stator en is niet te bekennen op m’n kabelboom. Dus die hangt nu los en maakt geen contact met het frame (anders geeft ie elektroden door)

Dank voor de info @Sparky , ik heb hier zeker wat aan!
 
Back
Top