Speedfight 2 lc (2008) maakt met optrekken veel toeren

Patrickkok

New Member
Mijn speedfight 2 lc (2008) maakt met optrekken veel toeren en trek daarna ook wel lekker door.
Hoe kan ik dit veranderen? Alles is nog standaard (terugloop uitlaat, koppeling ,veertjes enz.

Ik zat eerst te denken aan 9gram rolletjes iets zwaarder dus maar dan maakt hij over het algemeen minder toeren (toch?) en op top rijdt ie goed (80-85 op teller)

Trekveertjes kan ik veranderen voor slappere maar er is nu 16000 op de teller en deze veertjes worden ook vanzelf steeds slapper...

Ook zit de originele v snaar er nog op denk dat ik deze maar wel vervang... (zag er van buiten nog wel netjes uit geen scheuren of kreukels)
 
Advertisement - register to remove this

maakt met optrekken veel toeren
Zijn dit overtoeren? Trekt ie wel / niet goed weg?
In 't laatste geval idd die overtoeren in begin weghalen door zwaardere rollen.
Wat bedoel je met:
Trekveertjes kan ik veranderen voor slappere
Terwijl je zegt dat alles nog standaard is, beetje tegenstrijdig... Maar idd haal je hier wel je overtoeren mee weg en je zult minder hard wegtrekken in begin.

Een vervangende v-snaar gaat je overigens niets spectaculairs brengen als je dat bedoelt. Tenzij de huidige gewoon op is...
 
Wat zijn overtoeren.... er zit geen toeren teller op mijn speedfight dus kan niet vertellen hoeveel precies maar het is best wel vervelend als je voor een stoplicht staat en je met gehoor veel toeren rijdt en gewoon normaal weg rijdt (soms nog wel langzaam door koude motor)

V snaar stond nog peugeot op dus ik denk de originele nog en hij heeft op moment 16000 gelopen dus ik vermoed dat er wel een nieuwe op mag...

Ik denk dat ik de standaard rolletjes (8.5g) waar een hele kleine vlakke kant aan zit ga vervangen voor 9 gram rolletjes en de er ook en nieuwe v snaar op zet.

Zou ik eventueel ook de veertjes en drukveer kunnen invetten of wd40? (Natuurlijk wel schoonpoetsen moet niet in de koppeling of iets gaan zitten?
 
het is best wel vervelend als je voor een stoplicht staat en je met gehoor veel toeren rijdt en gewoon normaal weg rijdt
Zijn dus overtoeren, je scooter benut dit vermogen niet optimaal.
Tenzij je wel (redelijk) vermogen hebt dan heeft dit nut, lichte rollen, sterke veren etc...

8.5 gr vind ik al best zwaar maar is vrij standaard bij Peugeot.
Veertjes invetten en dergelijke:
onzin ;)
 
Last edited:
Allereerste bedankt voor je feedback!

Ik heb gister uren zitten zoeken op internet en kwam zodoende tegen.
Veel toeren: zwaardere rolletjes. Er werdt zelfs tussen de 10 en 11 gram geadviseerd.

Zelfs een post van eurokit gaf hij aan dat een speedfight 2 wel zwaardere rolletjes kon gebruiken
 
Allereerste bedankt voor je feedback!
Graag gedaan!

Veel toeren: zwaardere rolletjes. Er werdt zelfs tussen de 10 en 11 gram geadviseerd.

Geen idee waar je dat vandaan hebt maar een krukas draait logischerwijs sneller rond o.a. door lichter gewicht in de vario. M.a.w gewoon meer toeren dus...

Idd heeft Peugeot met name de oude sf en vivacity blokjes standaard al een zwaar gewicht aan rollen er in dat klopt gewoon. Maar niet perse dat je hier veel/hoger toeren mee draait.
Overigens zomaar vet o.i.d. in je koppelingveren smeren = onzin. En bovendien moet vet niet op je v-snaar komen. En Wd40 is daar zowiezo niet geschikt voor.
 
Maar als ik dan iets zwaardere rolletjes neem (wie ik nu heb geven op de weegschaal 7/8) naar 9 dan maakt hij iets minder toeren?

Want hij mag wel meer optrekken op dezelfde hoeveelheid toeren
 
Maar als ik dan iets zwaardere rolletjes neem (wie ik nu heb geven op de weegschaal 7/8) naar 9 dan maakt hij iets minder toeren?

Want hij mag wel meer optrekken op dezelfde hoeveelheid toeren
Zwaarder en hij trekt wellicht ietsjes minder hard op. Toeren zijn tevens iets minder, zoals @arkAC mooi heeft uitgelegd.
Ben bij mijn Speedfight 2 van 8,5/9 gram naar 6.2 gram gegaan en ik merkte inderdaad een verschil in toeren en trekkracht, maar met 1g zal je denk ik niet veel verschil merken.
 
Zwaarder en hij trekt wellicht ietsjes minder hard op. Toeren zijn tevens iets minder, zoals @arkAC mooi heeft uitgelegd.
Ben bij mijn Speedfight 2 van 8,5/9 gram naar 6.2 gram gegaan en ik merkte inderdaad een verschil in toeren en trekkracht, maar met 1g zal je denk ik niet veel verschil merken.
Ik koop denk ik maar zo'n afstelset van polini met 6.5 7 8 9 gram rolletjes en dan uit proberen :)
 
Back
Top