Speedfight 2 lage topsnelheid en trekkracht

Gijs167

New Member
Ik heb 7.5 gram rollen, geen varioring meer, geen begrensplaatje en een sito plus uitlaat zonder prop. Alsnog trekt hij slecht op en is me topsnelheid 45.

Wat moet ik doen voor hogere top en trekkracht?
 
Advertisement - register to remove this

Weet je toevallig of je luchtfilter ook al o grenst is.
Ga hier wel van uit omdat je anders bijna niet met een ontgrende uitlaat kan rijden.
Maar het is dan sowieso raadzaam om de sproeier te vergroten als dit nog niet gebeurt is.

Bougie moet een koffie bruine kleur hebben.
Zwart is te rijk, wit te arm.
Tevens kan de drukveer te slap of te sterk zijn, dit zorgt er ook voor dat je niet op je powerband zit of blijft.

Standaard ontgrenst zal bij de oudere sf2 toch goe 80 zijn (lc) ac kan iets minder zijn.
En de laatsten tot 2008 +/- heb een kortere vertanding. Met pech haal je amper de 65 70
 
Dankje voor informatie!
Ik heb echt geen idee of me luchtfilter ongrenst is. Waar zou de begrensing dan moeten zitten bij de luchtfilter? Ik heb bouwjaar 2005. Weet je toevallig ook hoe je kan weten of je drukveer te slap of te sterk is. Of moet je dat gewoon testen?
 
Je mag net wel wat zwaarder in de rolletjes. Raad je aan om 8 grams te mixen met 8,5 grams.

Luchtfilter is overigens geen snelheid begrenzer.. Gewoon laten zitten..
 
Niet zo zeer de snelheid.
Maar trekkracht kan/zal wel toenemen.

Meer lucht meer benzine grotere explosie meer kracht. Dat is de theorie in praktijk op een kleine 50cc zal het geen wereld van verschil maken.

Maar productie standaard maken is nooit slecht, zo hebben ze het bedoelt en Nederland acht het nodig dit terug te brengen omdat we hier maar 45 mogen.

Denk dat 8 tot 8,5 ook goed is om te proberen en te mixen, zo kom je er snel genoeg achter waar de power zit.

Een te zware drukveer zal je toeren langer lager in toeren houden en na dat je gas los laat en weer gas geeft niet snel weer op toeren laten komen.

Een te lichte doet dit anders om.
Direct te veel toeren of veel. En laat de poelies te snel uit elkaar gaan zonder dat je er meer trekkracht en snelheid van krijgt.

Een nieuwe originele drukveer is goed of een witte malossi drukveer een goede optie.

2005 sf2 lc kwamen met stock 58 sproeier.
Zoi goed moeten zijn. Anders 60 of 62 zal wel redelijk moeten volstaan, verwacht niet dat dit erg verschilt met de ac blokken
 
Wat voor uitlaat heb je er onder zitten?
Geel kan wel maar is best zwaar.
Witte malossi drukveer kan ook is iets minder sterk.

Kan zijn dat je nu niet get goede vermogen hebt om de poeilies uitlkaar te drukken.
Gele trekveertjes zijn prima je kan nog wat spelen met de rollen.

Hij zou toch wel de 80 moeten halen mits goed afgesteld
 
Ja oke, ja ik ga zo naar de bougie kijken. Ik vind het ook heel vreemd. Bij de cilinder komt er heel klein beetje lucht vrij bij de uitlaat. Maar das zo weinig dat het niet 20 kilometer moet schelen toch?
 
Back
Top