speedfight 2 l/c opvoeren

hallo, ik zou graag met mijn speedfight 2 lc 105 km/u willen gaan.
wat zijn de mogelijk heden?
een 70cc setup? zoja wat zou ik dan moet kopen?
of red ik het met de originele 50cc ook?
mijn setup: uitlaat Technigas terugloop
koppeling is nog origineel maar heb een Polini hi speed besteld
en de varioplaat is er uit.
nu trekt hij max 70 km/u
wat zou ik kunnen aan passen om hem rond de 100 te laten lopen?
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn meerdere antwoorden op je vraag en er zijn er ook meerdere goed.

Je zou iets specifieker imo kunnen zijn over wat je precies wilt, ja snel dat snappen we maar dat is te breed.

Wil je koppel of alleen topsnelheid, wat is je budget, kan je zelf sleutelen of niet want bedenk met opvoeren dat er altijd het nodige afstelwerk gedaan moet worden(rollen sproeiers druk en trekveren) is hij voor dagelijks gebruik of alleen als plezier voertuig, heeft hij al veel kilometers gemaakt want wat ook veel mensen vergeten dat als je scooter al aardig wat kilometers heeft gemaakt dat vooral bij het opvoeren je krukaslagers of krukas zelf een keer aan de beurt komt.

Lang verhaal kort wees iets duidelijker in wat je wilt, ik zou wel allerlei onderdelen op kunnen noemen van koop dit en koop dit maar dan kun je er ook nog weinig mee.
 
Ik kan zelf sleutelen. Ik wil graag een hogere top. Het aantal km weet ik niet op de teller staat 40000 maar of dat ook klopt aangezien ik de scooter 2ehands heb gekocht. En dat maakt niks uit, je moet gewoon van die lagers afblijven zolang ze nog goed zijn als ze versleten zijn dan merk je dat vanzelf wel en dan moet je ze pas vervangen dat vind ik in iedergeval. Budget idk 500 euro. En voor dagelijks gebruik. Hij mag wel lekker herrie maken(dus setup met yassuni r en evt de meest gehaate powerfilter mag zeker)
 
oke top.
de powerfilter zal ook je verbruik omhoog schieten als je dat niet erg vind is dat verder geen probleem.(kwa vermogen zal het niks extra's opleveren)

voor straatgebruik kom je altijd het beste uit bij gietijzeren cilinders met het liefst 2 zuigerveren alu kan maar dan moet je wat vaker je zuiger vervangen, dus ik zou persoonlijk voor gietijzer gaan, een paar goeie cilinders imo zijn:

polini gisha(gietijzer in het itiliaans, de corsa versie is dezelfde alleen fabrieks getuned door polini maar of die er voor peugeot lc weet ik niet)
dr70.
top performance black throphy.
malossi sport 70cc
mooie uitlaten hierop zijn een yasuni r en de doppler s3r.(zullen er vast meer zijn maar dit zijn de eerste 2 die me te binnen schieten)

kwa carb zou ik gewoon een 17.5mm nemen(schijnt wel lastig af te stellen zijn op peugeot verticaal)

een malossi vario zou ik niet nemen aangezien die dan de snaar tegen de nok van de carter aan laat lopen.

stel je het hele zaakje goed af zal dit aardig in de buurt komen van je gewenste snelheid maar houd er rekening mee dat 100 a 105 met de standaard vertanding gewoon niet haalbaar is vooral met peugeot vertanding.
 
Ik heb nu een polini hi speed vario er onder zitten is dat goed genoeg? En welke spruitstuk raad u mij aan? Of is die er op zit voldoende? En weet je vanaf welke sproeier ik ongeveer kan gaan afstellen? En moet er een anderen membraam in of is de originee ook voldoende? En wat voor filter moet er op zon 17,5mm carb
 
Last edited:
Je vario is prima.

Orgineel spruitstuk moet je volgens mij vervangen als je een 17.5mm wilt maar ik durf je niet te zeggen welke je dan moet halen.

Je standaard membraam is ook prima alleen zou ik carbonnen membraam klepjes er in doen is veiliger bij een vastloper.

En als je een powerfilter wilt moet je gewoon eventjes op internet kijke, ik denk dat je met peugeot speedfight powerfilter al een heel eind komt.

Sproeiers is altijd een gok, volgens een oud richtlijnen topic wat ik ooit heb opgeslagen is het met je orginele carburateur rond de 72 en met een 17.5mm rond de 80, dit is dan wel met orginele filter, dus met powerfilter zul je misschien wat maatjes omhoog moeten maar nogmaals, dit is gewoon testen.
 
maar zou ik ook gewoon een nieuw membraan kit er in kunnen doen? of krijgt hij dan teveel benzine? en past de originele luchtfilter zonder aanpassingen op een 17.5mm carburateur en als die luchtfilter erop kan moeten er dan geen gaten in geboord worden voor extra lucht?
 
Orginele luchtfilter past maar moet je aanpassen, een andere membraamkit is imo gewoon geldverspilling met de setup die jij wilt rijden.

Gaten boren is niet nodig. Je kan een malossi luchtfilter element plaatsen die laten al wat meer lucht toe. Maar nogmaals hij de orginele filter moet je aanpassen voor hij past.
 
a oke maar het werkt wel? want het heeft als het goed is wel minder kans op een warmlopen toch? zo nee dan koop ik alleen carbon membraan en 17.5mm spruitstuk kan je zo er op schroeven. ik vroeg mij alleen nog af of ik voor de:
Cilinder Malossi - 70 cc - MHR Replica - Peugeot - Watergekoeld

een yasunni r 70cc laagtoerige of hoogtoerige uitlaat moet gaan?
 
Sorry maar ik vind je bericht een beetje onduidelijk. Nogmaals ander membraam heeft 0 zin met jou setup de membraamplaatjes van carbon wel.

Op een mhr replica kom je meer in de buurt van een yasuni c16, een yasuni r is te laagtoerig imo.
 
phoe, is wel een duur grapje kan ik niet gewoon 50cc poorten laten vergroten zodat het een snelle cil en dan 17,5mm carburateur yasunni r uitlaat en dan proberen orginele filter en anders gwn powerfilter
 
Nogmaals opvoeren vergt afstellen, dus je zal verschillende sproeiers moeten proberen.

Het feit dat je die specifieke vraag stelt baard me wel een beetje zorgen, het is echt basiskennis dat als je iets van opvoer werk doet dat je motor opnieuw moet worden afgestelt, vergis je hier niet in want als je met bijvoorbeeld zoon mhr replica gaat rijden met een slechte afsteling dan loopt je blok zo in de soep en dat is enorm zonde.

Doe een beetje research want er zijn weinig vragen over dit soort dingen die nog niet op dit forum zijn beantwoord.
 
Je vario is prima.

Orgineel spruitstuk moet je volgens mij vervangen als je een 17.5mm wilt maar ik durf je niet te zeggen welke je dan moet halen.

Je standaard membraam is ook prima alleen zou ik carbonnen membraam klepjes er in doen is veiliger bij een vastloper.

En als je een powerfilter wilt moet je gewoon eventjes op internet kijke, ik denk dat je met peugeot speedfight powerfilter al een heel eind komt.

Sproeiers is altijd een gok, volgens een oud richtlijnen topic wat ik ooit heb opgeslagen is het met je orginele carburateur rond de 72 en met een 17.5mm rond de 80, dit is dan wel met orginele filter, dus met powerfilter zul je misschien wat maatjes omhoog moeten maar nogmaals, dit is gewoon testen.
Van dat spruitstuk ben ik eergisteren achter gekomen
 
Back
Top