Speedfight 2 l/c high end koel probleem

Hallo ik heb een hele snelle Speedfight 2 l/c 103km/h gps gemeten heb er ook veel tijd in gestopt. Alleen het probleem is de de waterpomp rondsel telkens dol draaid ik denk door de touren heb er al 3 gesloopt. Daarom heb ik zon bosch electriche pomp gekocht die vaak op de racerij word gebruikt maar het lijkt als of de radiator ofzo veel weerstand geeft want mijn motor werd op een lang stuk dik 110 grade en loopt nog op dan. Dan moet ik weer stoppe om af tekoele. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is wel goed ontlucht
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een radiator kan na verloop van tijd dicht gaan zitten.
Dit kan allerlei redenen hebben.
Je zou de boel eens los kunnen halen en eens goed doorspoelen of een andere op de kop tikken.

Is de flow van de vloeistof nog goed ?
 
Ja er komt een best wel straat uit bij het koel reservair maar het lijkt gewoon niet genoeg te koelen ik ge er binnen kort even zoizo een ventilator er op zetten zodat hij in de zomer als het wind stil is iets meer koeling krijgt want dan is het al helemaal een ramp
 
Meer oppervlakte werkt beter dan geforceerde koeling (ventilator)
Ik weet het, er is gewoon niet veel meer ruimte daar.
Maar dat levert meer koelvermogen op dan een fannetje erop
 
Zou die electriche bosch pomp dat trekken want ik kan zeg maar achter mijn voor wiet achter die kap zeg maar wel een radiator zette en dan gaat in die spatbord zeg maar bore dan zou die in iedergeval wat meer koelen. Zou het niet kunnen komen bedenk ik mij net dat mijn raditeur beetje verstopt zit waar door de koelwaterpomp teveel weerstand krijgt waardoor die rondsel dol draait?
 
Zou het niet kunnen komen bedenk ik mij net dat mijn raditeur beetje verstopt zit waar door de koelwaterpomp teveel weerstand krijgt waardoor die rondsel dol draait?
Dat zeg ik in het eerste bericht ;)
Dingen verstoppen met de loop der tijd.
 
Back
Top