Speedfight 2 Koppeling & Vario

Michael2

Well-Known Member
Hallo.

ik heb een vraagje ik wil mijn koppeling vervangen en mijn vario, van mij peugeot speedfight 2.
Nou zat ik te denken aan:
Stage 6 Race vario
En Stage 6 race koppeling of Hebo koppeling
nou was mijn vraag eigelijk welke zal ik nemen de stage 6 kop of hebo ?

m.v.g michael
 
Advertisement - register to remove this

mijn vraag , waarom wil je die veranderen?

en met wat voor setup?

want het heeft vaak helemaal geen nut , zou zonde zijn dat je geld uit geeft voor niks ;)
 
de reden warom ik het wil veranderen is omda ik graag sneller zou willen optrekken en ik heb gehoord als je koppeling vervangt dat hij dan snelelr optrekt vario is niet zo zeer nodig om te veranderen
 
door die koppeling trek je nou net niks sneller op , met de vario ook niet..

daarom zeg ik ,geldverspilling..

wat voor setup heb je?
 
is gewoon onzin om erop te zetten ,met de std koppeling kun je het prima afstellen..

en een Delta clutch is A onnodig duur en een onhandig ding ook nog...
 
Wanneer dan wel? alleen als je een sprinter hebt?

Als ik naar jou berichten kijk raad jij iedereen niks eraan te doen, en alles kost te veel en is zonde.
als hij een DR70 heeft en koppeling vario ect veranderd en alles netjes afsteld zat het zeer zeker beter lopen.
 
een andere koppeling trek je niks sneller door op PUNT.

en waarom zou je geld uitgeven aan iets waar je TOTAAL niks aan hebt? 8P

ik probeer een zo goed mogelijke oplossing te vinden , maar als het kan ook zo goedkoop mogelijk met natuurlijk wel een beetje kwaliteit.

een Delta clutch is complete onzin als je met de std koppeling de boel ook goed kunt krijgen! een andere variateur zal dan iig al meer helpen omdat daar het toerenverloop WEL door KAN veranderen.

alleen heeft een Peugeot std al een vrij goeie vario..
 
ok bedankt

me setup is eigelijk nog standaard alles, heb alleen me vario ring eruit,en 5.1 gram rolletjes & andere trekveertje. Yasuni z uitlaat erop voor de rest niks en hij gaat 103 op rollerbank maar trekt er sloom heen daarom zou ik graag iets willen veranderen zodat hij sneller optrekt maar top iets lager is. Misschien weet een van jullie nog iets wat ik kan veranderen behlve me uitlaat :p
 
varioring zit niet in een peugeot standaard.

met een andere uitlaat heb je wel voordeel met een vario ,maar het enigste voordeel is eigenlijk gewoon dat ie vanuit stilstand zijn toeren iets makkelijker maakt.

maar dit is in principe ook met std spul te doen.

het voordeel van een andere koppeling is wederom dat deze makkelijker zo te maken is dat ie het juiste toerental kan draaien , en sommige koppelingen als Hebo verstelbaar en Stage6 verstelbaar kun je in veel kleinere stappen verstellen ipv alleen de veren , en ook makkelijk , een Delta clutch kan dit ook maar is een stukje lastiger ,en duurder.

al met al is het meer om het gemak , een standaard vario en koppeling kun je prima afstellen op een snelle uitlaat , en een Yasuni Z is meer een vervanger van de standaard uitlaat , er zit ook een binnendemper in overigens.

dus sneller trek je niet op met een andere vario en/of koppeling.

wil je echt sneller op trekken moet je dat vrij radicaal doen , en dat is een 70cc erop zetten , dan heb je echt effect.

maar zo te horen moet ie gewoon een keer goed worden afgesteld ,en versleten onderdelen worden vervangen.
 
ja 70cc zou ik wel willen maar dan ga ik weer te snel en is duur :p (ja geen vario ring ik bedoel varioplaat)

en als ik alleen me cilinder vervang naar 70cc en de rest gewoon 50cc laat kan dat kwaat en ga ik veel sneller dan, of moet ik meer onderdelen vervangen naar 70cc als ik me cilinder vervang ?

en ik wou ook me koppeling vervangen omdat me scooter een beetje over toeren maakt.

en geloof me hij haalt de 103 :p je zal het vast niet geloven maar is echt zo.
 
echt sneller ga je niet hoor.

de rest 50cc is er niet , de cilinder heeft een inhoud van 50cc ,verder zit er niks 50cc aan je scooter ..

je koppeling heeft niks met overtoeren te maken, maar met de afstellen.

de koppeling werkt van 0 t/m max 20 zo'n beetje , dus alleen voor het optrekken vanuit stilstand.

met een 70cc moet je iig de sproeier verrvangen , en waarschijnlijk de vario etc. opnieuw afstellen.Ook zou ik er een goeie nieuwe bougie in zetten en goeie membraanplaten.

Om echt veilig te rijden zul je de krukas moeten vervangen door een goeie krukas.
 
dus nu zeg je veel sneller trek je neit op met 70cc en in je vorige bericht zeg je wil je echt sneller optrekken doe dan 70cc :eek:

En ik was al 1 keer lnags gegaan bij een goede scooterwinkel om te vragen of ze hem kunnen afstellen maar die arbeidsloon is tussen de 50-75 euro en als me scooter dan nog niet goed rijdt vindt ik het zonde van het geld
want wat zou goed zijn ? bij mijn yasuni Z met trekveertjes,drukveer,rolletjes,sproeier, ? welke kleuren en hoeveel gram ?
 
optrekken wel , maar snelheid zal niet veel meer zijn.

het aantal gram is niet te zeggen , ook niet welke trekveren etc.

afstellen is het belangrijkste wat er bij is , dat moet goed zijn wil je goed resultaat hebben.

en tja , alles kost geld , je krijgt weinig voor niks gedaan ;)

en dan hebben we het nog over een brommer , moet je eens een auto laten maken ;)

50 a 70 is overigens wel aardig aan de hoge kant.
 
dat is juist mooi ik wil er geen snelheid bij juist de optrekkracht.

En auto xD :p kom ik over anderhalf jaar wel achter.

en ik zal er wel effe langs gaan voor het afstellen en zie wel hoe die rijd als hij afgestelt is.

in ieder geval bedankt voor u help ;)
 
Back
Top