This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Speedfight 2 knallen uit uitlaat + verbrande geur + rook en start niet

LucasBakker0388

New Member
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met mijn speedfight 2ac op te voeren naar 70cc en dit is nu mijn setup.
Malossi sport 70cc
Dellorto 17.5mm sproeier 92
rolletjes 8.5 gram malossi
trekveertjes en drukveer allebei geel
malossi variateur set
technigas terugloop uitlaat
membraamplaatjes carbon malossi nieuw

nadat ik de 70cc erop had startte hij in 5 kicks, had toen nog wel een 12.5mm carb, toen drukveer aangepast(trekveren waren al geel) en carb beetje afgesteld.
Starte goed en liep stationair, ging een klein stukje rijden(laten we zeggen 25m) op kwart gas en toen oppeens tijdens het rijden viel die uit en niet meer aan de praat gekregen. Heb sinds toen de carb veranderd naar een 17.5mm dellorto, sproeiers 72, 80, 86, 88, 92, 96, 100 geprobeerd en met geen een meer aan de praat te krijgen. Sinds die is uitgevallen heb ik soms als ik kick een best wel harde ploff uit de uitlaat waarbij ook erg veel lucht denk ik uit de uitlaat komt want als je je hand onder de uitlaat doet voel je dan echt behoorlijk veel kracht. Ook komt er bij die ploff rook en een verbrande geur uit de uitlaat.
Ik heb echt van alles geprobeerd en krijg hem niet meer aan de praat, is mij 1x gelukt met remreiniger maar sloeg na 3 seconde weer af terwijl ik zelfs vol gas gaf.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen om de scooter weer aan de praat te krijgen? het meeste is allemaal nieuw dus is vrij jammer dit.
Bougie is af en toe best vochtig maar werkt nog wel, geel/oranje vonk.
 
Dan doe ik dat, kun je misschien wel uitleggen waarom? Ik had zelf nog gezien dat het namelijk misschien ook het vliegwiel kon zijn of kortsluiting bij de cdi aangezien mijn elektra een beetje mee gebeunt is en niet alles werkt.
 
Zie dat je nieuwe plaatjes hebt, zeker dat dat (nog) goed zit? Zou een probleem met het membraan kunnen zijn.

Oranje vonk is trouwens ook niet goed, moet blauw zijn.

Gelukkig, we hoeven niet meer met allerlei specificaties van bougies aan de slag, een vonk is een vonk! Nee, zo werkt dat niet.
 
Dan doe ik dat, kun je misschien wel uitleggen waarom? Ik had zelf nog gezien dat het namelijk misschien ook het vliegwiel kon zijn of kortsluiting bij de cdi aangezien mijn elektra een beetje mee gebeunt is en niet alles werkt.
De plaatjes zitten zover ik weet goed, maar de plaatjes hiervoor zaten ook nog goed en toen had ik hetzelfde probleem.
Post automatically merged:

Zou dat ook de ploff, rook en geur kunnen verklaren? Want hoe kan het dan dat die wel kon starten met een beetje remreiniger
 
Want hoe kan het dan dat die wel kon starten met een beetje remreiniger
Lage compressie misschien???

Je hebt namelijk gereden met een 12mm carb op een 70cc en misschien een warmloper gehad waarna hij niet meer wou starten zoals je hieronder schreef.
Starte goed en liep stationair, ging een klein stukje rijden(laten we zeggen 25m) op kwart gas en toen oppeens tijdens het rijden viel die uit en niet meer aan de praat gekregen.
 
ja het klinkt wel alsof er compressie is, ik kan even de cilinderkop eraf schroeven en het checken maar is dat het waard?
Post automatically merged:

Want ik hoor dus wel plof uit mijn uitlaat en ook echt veel lucht als ik mijn hand onder de uitlaat doe