This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Speedfight 2 hulp met afstellen enz :P

argronied

Well-Known Member
hoi hier is mijn setup
alles is standaard
behalfe dit:
rolletjes 8 gram.
alle begrensers er af (prop enz)

hij gaat rond de 70 maar heeft wel eens 78 gelopen met wind mee

nu mijn vraag
ik wil er andere rolletjes in en trekveertjes en drukveer.
wat is de beste voor mijn scooter ?

 
en als ik daar een andere tandwiel opzet gaat ie sneller ?

en kan ik die er af halen als ik alleen de carterkap er af haal ?

andere tanwielen is grote onzin, de std tandwielen zijn prima op een SF , zet je er andere tandwielen in kan ie het niet meer doen , heb je wind mee heb je idd kans om sneller te gaan ,maar gemiddeld genomen zul je met een std setup er hoogstens op achteruit gaan..
 
dat dacht ik dus ook
vanmiddag even buiten de stad geweest me top was eerst tegen de wind ind in net 80 en met wind mee 85
is nu geworden wind tegen ong 83 km en wind mee rond de 90
en zou ook standaart vertanding kopen
en zag dus voor 20 euro dit setje
Denk das niet gek nieuwe lagers en versere tandwielen
Mijnes zaten er al 37000 km in zonder verse olie en zo
en bij aankomst thuis zat die mallossi er dus in en die nieuwe lagers
heb in ieder geval geen dip meer en mooie vlotte doorstroming van 0 naar 80
 
dat heb je ook niet als je de boel goed afsteld...

en zo , wel 5 km oid winst zeg.. met wind mee...

een std SF AC loopt onbegrensd zo'n 80/85 , een LC zelfs sneller , zo'n 90/95 ..

vaak moet je zwaardere rollen in een SF zetten ,de std 9 gram rollen zijn vaak te licht , daardoor blijft je top vrij laag , het toerental vrij hoog , een peugeot werkt heel goed op een laag toerental , en dat is bij peugeot ook erg belangrijk..
 
geen idee.
heb voorheen een peugeot buxy gehad en daar zat hij ook niet in.
en daar hoord er dus ook 1 in te zitten.
en die liep als en speer.
dus vroeg mij af of dat bij een pseedfight ook het geval zou zijn.
 
waar zie je een deksel op je koppeling dan ?

de metal is gewoon een snelle uitlaat , en zal net zo snel danwel net iets sneller moeten lopen dan een std uitlaat..
 
die plaat doet verder niks zorgt er alleen voor dat je vario niet uit elkaar valt wanneer je hem demonteert en zodat je dus niet achter je rolletjes aan hoeft te rennen en normaal zit daarachter je variobegrenzing
 
@peug06,

dat is de rede van die koppelingsdeksel.
want op een buxy zit de zelfde vario en die koppelingsplaat zit daar ook niet op.
en die valt niet uit elkaar.

weet iemand of het wat uitmaakt als je de koppelingsplaat verwijderd bij een vario van een peugeto speedfight??
 

sorry hoor , maar je verkondigt wel dat je een zuigerstop in peugeot rustig kunt gebruiken , maar je weet niet of de afdekplaat/deksel die er alleen maar opzit om het vet binnen te houden er wel of niet af mag? 8P

dat deksel kan er gewoon af , boutjes ook , eveneens de -or-ring die op de vario zit.

en zo'n ding heet geen koppelingsplaat , de koppeling zit achter op de poelies , en daar zit geen plaat in/op...
 
tja , maar er staat zoveel onzin bij op verkoopsites

en IK ZELF heb MEER dan zat effecten gezien van een zuigerstop , ik spreek uit ERVARING , en niet omdat iemand anders dat zegt..
 
ik geef het op.
heb dus reeds meerdere malen gezegt dat als je dit met beleid doet
er niks kan gebeuren.
maar ja.
ik neem aan dat die sites niet die namen voor de onderdelen verzinnen.
en dus lijkt mij dit geen onzin.
daar dit ook bij mijn scootershop word verkocht onder de zelfde naam.


back - on topic maar weer.
 
Het is algemeen bekend dat een zuigerstop je zuiger beschadigt, en bij peug extra erg omdat de bougie er dus schuin in gaat. Zelfs bij mina zie je na gebruik een kuiltje in de zuiger. En reken maar dat ik dat niet lomp gedaan heb.