Speedfight 2 Giannelli extra v2 uitlaat

Shadowghost_12

Well-Known Member
ik heb laatst een nieuwe uitlaat gekocht voor me speedfight 2.
had eerst een terugloop maar die was niet meer goed en daardoor ben ik overgestapt naar orgineel.
nadat ik dit had gedaan vond ik hem niet meer lekker rijden en daardoor maar weer een terugloop gekocht.
toen ik deze terugloop had gemonteerd trekt hij heel moeilijk vanuit stilstand weg tot ongeveer 20km/h en daarna gaat hij vol gas.
beetje online gezocht en kreeg te zien dat als je bij deze uitlaat malossi gele trekveertjes en dan trekt die al een stuk beter op.
dus ik nieuwe trekveertjes bestellen en doet die nog steets het zelfde.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Setup:
6g rolletjes
standaard vario
Malossi drukveer (geel)
Malossi trekveertjes (geel)
Standaard sproeier
standaard luchtfilter
Gianelli terugloop extra v2
standaard 50cc cilinder
 
Advertisement - register to remove this

Bij mijn gianelli Nr_X zat destijds al 6,5 grams rolletjes. Kan mij niet in denken dat een Extra v2 beter is.. Denk eerder dat het een slechter uitlaat is.
Zou zelf rond de 7 grams proberen.

Drukveer zou ik een witte nemen bij 50cc laagtoerig.

Trekveren moet je proberen de slappe en de medium veren.

Sproeier moet met zo`n uitlaat altijd groter dan met standaard uitlaat..
 
Bij mijn gianelli Nr_X zat destijds al 6,5 grams rolletjes. Kan mij niet in denken dat een Extra v2 beter is.. Denk eerder dat het een slechter uitlaat is.
Zou zelf rond de 7 grams proberen.

Drukveer zou ik een witte nemen bij 50cc laagtoerig.

Trekveren moet je proberen de slappe en de medium veren.

Sproeier moet met zo`n uitlaat altijd groter dan met standaard uitlaat..
Bij de uitlaat kwamen standaard 5 gram rolletjes deze heb ik ge probeerd maar deze maakten veel te veel over toeren.

Drukveer is naar mijn mening ook wel goed want ik kan perfect vanaf de 30 naar de 85 toe trekken.

Trekveertjes heb ik heel weinig ervaring mee dus geen idee wat goed of fout is.

Sproeier ga ik proberen bedankt voor die tip
 
Mijn ervaring met rolletjes die `bijgeleverd` zijn, is dat het gewicht nooit klopt. Je moet altijd zelf aanschaffen en proberen.

Beste koop je eerst gewoon een setje goedkope stront rollen om te proberen.. Als je de juiste afstelling gevonden hebt zet je er betere erin.
 
Vind een gele drukveer ook erg zwaar. Je zal dan als compensatie al lichter in rollen gaan.
Hij zal het het zeker doen maar denk dat het beter kan.

Vind zeld de polini set rollen fijn en gaan lang mee.
Heb zelf van 5,5 gram tot 7 gram in huis liggen dit was 20 euro +/- je kan dan ook goed mengen om af te stellen.
Je hebt dan 4 sets 5.5 6, 6.5 en 7 gram.

Zal er dan toch een keer een witte drukveer in doen.
Kan beste zijn dat dr gele drukveer te sterk is om mee weg te rijden in het begin.

Malossi gele trekveren zouden wel moeten volstaan, zelf rijd ik er altijd mee.
 
Back
Top