This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

speedfight 2 + gianelli next

cheatas

Well-Known Member
ik heb vandaag mijn niuewe pijpje, gianelli next, op mijn speedfight 2 lc gezet maar hij rijd nu opeens nog maar 45....
voor die gianelli had ik een technigas next waarmee ik de 70 haalde. ik moet dus nieuwe sproeiers en nieuwe trekveren erop zetten maar ik vroeg me dus af welke? ik weet dat dit nooit bij iedereen precies het zelfde is maar als ik een richtlijn heb, dat zou veel moeite schelen.

de prop lijkt me niet want die zit er volgens mij niet in
en hij reed eerst zonder die cilinder en vario ring begrenzers weg te halen toch ook al 70? dus dan zou die dat met deze zeker moeten halen want deze pijp zou beter moeten gaan...

de prop lijkt me niet want die zit er volgens mij niet in
en hij reed eerst zonder die cilinder en vario ring begrenzers weg te halen toch ook al 70? dus dan zou die dat met deze zeker moeten halen want deze pijp zou beter moeten gaan...

Heeft zo'n speedfight een CDI?
Want dan kan het zijn dat die toen was ontgrensd. (zo'n draadje doorgeknipt).

nee als het goed is heeft hij geen cdi begrenzer... maar de snelheid licht zo ie zo niet aan al die begrenzers, omdat hij eerst ook al 70 reed en dat is snel genoeg vind ik... dus het moet aan de afstelling liggen waarschijnlijk de sproeiers en de trekveren...

je hebt deze uitlaat nieuw toch? dan moet je wel prop er uit halen, en ik reed ook 70 met shot incl vario ring, maar wel met dikke over toeren dus het zou zomaar kunnen dat beide er nog in zitten.

uhm... ik heb die knalpijp bij opvoeren.nl gekocht en ze zeiden zelf dat hij als het goed is 85 zou moeten gaan... ik denk ook dat ze er alle 2 nog inzitten maar hij rijd nu gewoon niet goed..

uiteraard rijdt die niet goed met begrenzers
kijk of er een prop in zit..

is dat het geval: eruit slopen..

is dat niet het geval: een kwestie van afstellen

er zit geen prop in de knalpijp... en die andere knalpijp reed ook 70 zonder dat ik die begrenzers eraf heb gehaald (als die er uberhaupt nog opzitten weet niet zkr)
dus het is een kwesti van afstellen... maarja hoe???..

er zit geen prop in de knalpijp... en die andere knalpijp reed ook 70 zonder dat ik die begrenzers eraf heb gehaald (als die er uberhaupt nog opzitten weet niet zkr)
dus het is een kwesti van afstellen... maarja hoe???..

Variorollen, trekveertjes, drukveertjes.
hoe je dat moet doen staat heel vaak uitgelegd in dit forum.

maar niemand kan me dus zeggen welke sproeiers ik ongeveer nodig heb?.. want die moet ik zo ie zo vervangen.. druk/trekveertjes kijk ik morgen gelijk ook ff na dan

maar niemand kan me dus zeggen welke sproeiers ik ongeveer nodig heb?.. want die moet ik zo ie zo vervangen.. druk/trekveertjes kijk ik morgen gelijk ook ff na dan

Dat kan je misschien zelfs horen.
Laat de brommer lopen, luister naar het geluid, geef gas.
Als je dan net als bijv bij een Puch heel laag geluid krijgt heb je waarschijnlijk een te grote sproeier.
Kwestie van testen.
Je kunt btw misschien een verstelbare sproeier kopen, dat is wat handiger.

Die bestaan niet voor originele carburateurs, vraag me uberhaupt af of deze wel bestaan in de scooter wereld.
Overigens zal je scooter amper beter gaan lopen dan met de originele pijp.

Die bestaan niet voor originele carburateurs, vraag me uberhaupt af of deze wel bestaan in de scooter wereld.
Overigens zal je scooter amper beter gaan lopen dan met de originele pijp.

Bestaan wel, maar niet voor elke brommer/scooter.

Zet anders je std uitlaat erop, misschien heb je bij die setup sneller de juiste sproeiermaat gevonden, en dan weet je automatisch dat je met de Next een grotere nodig hebt.

ik heb zo ie zo geen orginele uitlaat en die oude (technigas next) is kapot... dus moet ik het maar beetje op men gevoel doen... ik heb net gekeken, ik heb nu een 62... dan zal ik het maar eens met een 55 moeten proberen... hij maakte inderdaad een heel laag geluid en trok voor geen zak... berg op reed die 25 max...

Als ie een heel laag geluid maakt bij het optrekken krijgt hij teveel benzine (verzuipt ie). Dus idd probeer die 55 maat maar eens .