Speedfight 2 gaat steeds langzamer

Iands

New Member
Hallo allemaal,
Iets nieuws voor mij zo'n forum.

Afgelopen zomer een speedfight 2 gekregen van mijn schoon zus omdat ze er niet meer op reed.
Omdat ze een ongeluk heeft gehad met een scooter was de speedfight flink terug gevoerd door een prop in de uitlaat.
Nadat ik er een nieuwe uitlaat onder heb gedaan(een standaard uitlaat) reed de scooter in eens 70/80( op de teller).
Nu ben ik ongeveer een jaar verder en rijdt de scooter nog maar maximaal 45 op de teller.
Vorige week heb ik de bougie en de luchtfilter vervangen maar dit gaf geen resultaat.
Vandaag gekeken of de varioplaat er nog op zat, maar deze was al verwijderd.

Dus mijn vraag was, is er iemand die een idee heeft wat er aan de hand kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Met behulp van deze filmpjes heb ik mijn carburateur met gemak schoon gemaakt!
Het is allemaal heel simpel, als je alles maar weer juist terug monteert. Lukt het niet, bekijk dan deze filmpjes of u stelt uw vragen uiteraard hier :)
 
Misschien kan je ons eens wat meer informatie verstrekken betreft deze scooter. Zonder dit komen we niet echt verder.

Hoeveel heeft de scooter gelopen bijvoorbeeld, dat zegt meestal al vrij veel over het onderhoud ervan.. Meeste mensen geven hier niet zo veel om. Vooral bij de peugeot scooters, omdat als ze blijven lopen ook gewoon werken.. En dan is er geen haan die er naar kraait om er geld in het ding te steken.. De problemen komen pas als de scooter technisch op / versleten begint te raken.. Misschien is dat de reden waarom ze de scooter niet meer gebruikte en dus stil bleef staan..

Een grote onderhoudsbeurt zou zeker niet verkeerd zijn.. En de afstelling controleren / aanpassen.
 
De scooter is een speedfight 2 LC en heeft 45000+ gereden.
Ik heb gisteren de sproeiers even schoon geblazen en het vlotter bakje schoon gemaakt, maakt geen verschil...
Wat bedoel je met de afstelling?
 
45000k is een behoorlijke afstand.
Ik ken de historie niet van je scooter maar indien dit de eerste cilinder/zuiger is, wordt het misschien tijd de compressie eens te (laten) meten.
 
Ik vermoed dat iedereen erover heen heeft gelezen maar....

Omdat ze een ongeluk heeft gehad met een scooter was de speedfight flink terug gevoerd door een prop in de uitlaat.
Nadat ik er een nieuwe uitlaat onder heb gedaan(een standaard uitlaat) reed de scooter in eens 70/80( op de teller).

Het bestaat simpelweg niet dat een nieuwe en goedgekeurde uitlaat de scooter ineens 70/80 km doet rijden.
Lang verhaal kort: sproeier niet aangepast en/of rollen zijn niet zuiver meer..., niet meer rond genoeg.
Ander iets kan zijn dat de v-snaar versleten is of men laat wat achterwege!
 
Ik denk dat ik de scooter gewoon naar een scooter zaak breng en hem een grote beurt laat geven, misschien weten ze daar wat er mis mee is.
In ieder geval, bedankt voor jullie hulp! Ik laat jullie weten wat er aan de hand is voor de mensen die het zelfde probleem hebben.
 
Back
Top