Speedfight 2 dip

Speedfight lc

New Member
Hallo ik ben in het bezit van een speedfight 2 lc bouwjaar 2007. Hij liep goed en had een top van 76 op teller. Nou heb ik er gister een sport vario van caranzi ingezet maar loopt voor geen zak. Vanaf stilstand tot ongeveer 15kmh maakt die bijna geen toeren en komt die sloom vooruit. Wanneer die eenmaal boven de 15-20 komt loopt die op in toeren tot top snelheid 82 teller. Ook had ik er strakke trekveren in gedaan en liep met normale vario zeer goed maar nu met deze vario lijkt het alsof de veren 3x zo slap zijn.
Setup : std 50cc
Technigas next r
Spoeier 58
Rode trekveren naraku (de strakste van de set)
Rollen 8g (heb al 7.5 geprobeerd maar maakte op de standaard vario alleen over toeren)
Hij liep altijd als een beest maar sinds de vario gister erin geplaatst te hebben loopt het voor geen zak. Kan iemand mij helpen??

Advertisement - register to remove this

mister_fix_it

Active Member
Je zegt dat je 7,5 gram rollen op je std vario dik overtoeren maakte, misschien met deze vario niet. Zou toch eens lichtere rollen proberen

Speedfight lc

New Member
Zitten 5g rollen bij de vario ik zou die nog wel eens kunnen proberen. Maar de koppeling grijpt ook snel aan en eerst kon ik wel ff met het gas spelen voor dat die aanhapte zou dat ook met de rollen te maken hebben? (Lijkt me zelf van niet)

5 gram is veel te licht! gaat nooit goed lopen ik zou sowieso 8,5 gram er in doen dat is eigenlijk nog steeds te licht

Speedfight lc

New Member
oké dankje wel
Maar heb 8.5 g geprobeerd maar is alleen maar erger. heb er nu 7.5 gemixt met 8 in omdat ik geen lichtere rollen heb liggen en blijft heel laag in toeren. Zou het met shimmen van de v snaar te maken kunnen hebben? (Zit eigenlijk wel goed onderaan maar steekt iets over de vario bus heen echt halve millimeter ofzo)

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
sport vario is lichter met gewichten.
Heb een doppler S3R en rij met 6,5.
Stock vario veel zwaarder.

Denk dat je met 6 aan 7 gram wel redelijk uit komt.
Wat voor trekveerstjes zater er eerst in?

Malossi wit of geel zou voldoende moeten zijn om gewoon normaal op te kunnen trekken met een terugloper.

Misschien iets sterkere drukveer.
Malos wit of vergelijkbaar.
Of een goede stock veer.

Als de drukveer te uitgerekt is kan hij ook de boel tegen werken.

Speedfight lc

New Member
Heb nu 5.5 g gemixt met 7.5 en loopt boven de 30kmh zeer goed maar daar onder nog erg slecht heb vandaag een hebo vario erin gezet met blauwe veren op het strakst en is al wel wat beter. Witte drukveer malossi had ik er al in. Het is met name vanuit stilstand en als je onder de 40 gas los laat en weer gas geeft dat die in lage toeren blijft hangen en weer op pakt. Ik heb gwn nog de standaard vario bus erin omdat de vario bus die erbij zat stuk grotere binnen diameter heeft en heb de standaard Peugeot vario gelijders in de sport vario. Zou dat het probleem zijn? (De carenzi Vario geleiders ben ik kwijt geraakt vandaar de standaard geleiders)

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Als alles soepel glijd en geen speling heedt zou het niet kunne schaden.
0 t/m 30 +/- zal de veren blijfen.
Je kan de carb nog ee keertje nakijken en afstellen als het te lang duurt voor hij op zijn toeren komt kun je het ook daar zoeken.

De rest heeft met de drukvulling in de cilinder te maken en dat stel je af met je rollen of zo zoveel mogelijk lucht brandstofmengsel in jou cilinder te houden

Hier vind je dan ook de meeste kracht.
Je kan een stock drukveer nog even proberen.
Misschien is de witte toch iets te zwaar en houd hij daarom de toeren te lang laag.

Speedfight lc

New Member
Oké zal ik nog ff proberen dankjewel. Zo raar want hij trok altijd als een beest voor 50cc en had die vario erin gezet en toen was het probleem er.
Post automatically merged:

En mijn carb is lastig af te stellen want de luchtschroef kan ik niet aan draaien(zo’n cirkel met een platte kant en heb daar geen sleutel voor) heb al keer sproeier 60 geprobeerd maar daar ging die niet harder als 10kmh mee terwijl lucht filter is ontgrensd en alle restrictie eruit

Last edited:
Advertisement - register to remove this