Speedfight 2 dip

Thomassdm

New Member
Hoi ik heb een dip van 0-20 ongeveer, in het begin wilt hij toeren maken maar valt wel en maak pas weer toeren bij 20 km/h.
Zitten nu stage 6 witte trekveertjes in na vervanging zelfde probleem maakte weinig verschil, rolletjes zijn nog helemaal goed en drukveer is origineel.
filmpje:

Advertisement - register to remove this

Thomassdm

New Member
Standaard cilinder
Standaard uitlaat ontgrenst
6 en 7 grams rolletjes gemixt
Polini v-snaar
Witte stage 6 trekveertjes
Orginele drukveer
Orginele vario
Sproeier nooit veranderd, bougie is wel iets donkerder dan koffiebruin

eurokit

Well-Known Member
Staff member
6 en 7 grams mix is te licht.. Zou zelf eerder voor een 8 - 8.5 grams mix gaan. Peugeot is geen hoogtoerig motorblok zoals vele mensen denken.

Door te lichte rolletjes lijkt je sneller te gaan, maar feitelijk maakt de motor teveel overtoeren en het motorkoppel is dan geheel zoek.. En dat je erg jammer voor de mis-prestatie en het hoge benzine verbruik.

Heb je misschien andere trekveertjes om te proberen..

En de drukveer zou ik zelf ook vervangen voor een malossi wit of zo. Want de originele drukveer stelt weinig voor op peugeot. Opzicht zou die voldoende moeten zijn voor de originele setup..

Alleen zit je dan met 2 problemen.

1. Een drukveer gaat nooit een leven lang mee (ook deze worden na verloop slapper en zijn dan niet meer gelijkt aan de OEM specificaties)
En een originele drukveer kan je alleen kopen i.c.m de hele poelie unit achter.. Tenzij er op easyparts een mogelijkheid is om de drukveer los te kopen.

2. De originele vario loopt vanaf het begin niet echt top.. Normaal gesproken gaat hij op motor toerental ineens flink omhoog en dan kom je niet meer weg.

Een iets sterkere drukveer zorgt er dan voor dat die `overtoeren` verminderen en je vermogen naar je achterwiel terug krijgt / er beter er door gaat rijden.

Thomassdm

New Member
Nee ik heb van heel veel mensen gehoord dat die rolletjes te licht zijn ja, alleen ik vind hem zo echt veel lekkerder rijden dan met die zwaardere rollen en me top snelheid is misschien maar 1 km/h minder maar trekt wel beter vind ik.

Ik heb nog stage 6 rode en oranje trekveren liggen maar die zijn strakker.

Ook heb ik er een vriend met meer verstand erop laten rijden en die zij dat hij in het begin een beetje verzuipt?

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Nee ik heb van heel veel mensen gehoord dat die rolletjes te licht zijn ja, alleen ik vind hem zo echt veel lekkerder rijden dan met die zwaardere rollen en me top snelheid is misschien maar 1 km/h minder maar trekt wel beter vind ik.

Als je dat zegt dan heb je gewoon je scooter niet goed afgesteld.. Want als je wel de juiste rollen zou hebben zou die juist beter moeten lopen..

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Andere drukveer erin doen, want dan is je oude gewoon op. Zeker als je al gigantisch veel km hebt gereden.. Want zo jong is een speedfight 2 ook niet meer, en ik mij kan voorstellen dat dit de drukveer is waarmee de scooter verkocht is.

Advertisement - register to remove this