Speedfight 2. Bokkig optrekken.

gcs100

Well-Known Member
Sinds enige tijd trekt mijn scooter niet goed op bij een "koude" start.

Ik kan dit niet anders omschrijven als bokkig optrekken.

Na +/- 100 meter trekt deze wel goed door.

Heb er de rest van de dag geen last meer van.

Wat mij wel opvalt is het volgende:

Wanneer ik mijn scooter start en vervolgens een minuut stationair laat draaien, heb ik weer hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen ?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer gebeurd dit? Als je vanuit stilstand optrekt, of dat als je rijdend optrekt..

Mogelijkheid wat het zou kunnen zijn:

-Iets met de slipkoppeling aan de hand.
-Versleten drukveer (of iets mee aan de hand)
-Misschien je rolletjes vario versleten.
-Tandriem versleten of slipt door..
- Of een vuiltje in de carburateur.
 
Wanneer gebeurd dit? Als je vanuit stilstand optrekt, of dat als je rijdend optrekt..

Mogelijkheid wat het zou kunnen zijn:

-Iets met de slipkoppeling aan de hand.
-Versleten drukveer (of iets mee aan de hand)
-Misschien je rolletjes vario versleten.
-Tandriem versleten of slipt door..
- Of een vuiltje in de carburateur.
Alleen bij koud wegrijden/als ik deze later opnieuw start, even een minuutje stationair laat draaien en daarna weg rijdt.
Optrekken na wachten bij stoplicht is geen probleem.
 
Last edited:
Wat is het bouwjaar van je scooter? Als je nog een euro 1 model hebt en je hebt de mechanische oliepomp zonder gas regelaar, dan kan het zijn dat er teveel olie in het spruitstuk komt / loopt.. En dan gaat inhouden en erg veel gaat roken..

Om dit probleem op te lossen heb je een mechanische oliepomp nodig met gasschuif.

Bij de oliepomp zonder gasschuif blijft de oliepomp zeg maar gewoon door lopen, en blijft er dus ook olie eruit komen (beetjes die zich steeds meer ophopen..)

Bij de oliepomp met gasschuif, dan komt er echt maar nog minimaal olie eruit lopen voor stationair.. En gaat pas lopen als de gashandel word bediend.. D.m.v een splitter gaskabel regel je zo de gasschuif stand van de carburateur en ook die van de oliepomp.


Trouwens ik heb ook het probleem dan hij niet normaal weg rijd als die helemaal koud heeft gestaan, veel gaat stotteren en schokkend weg rijd.. Als die warm is dan is het over..
 
Wat is het bouwjaar van je scooter? Als je nog een euro 1 model hebt en je hebt de mechanische oliepomp zonder gas regelaar, dan kan het zijn dat er teveel olie in het spruitstuk komt / loopt.. En dan gaat inhouden en erg veel gaat roken..

Om dit probleem op te lossen heb je een mechanische oliepomp nodig met gasschuif.

Bij de oliepomp zonder gasschuif blijft de oliepomp zeg maar gewoon door lopen, en blijft er dus ook olie eruit komen (beetjes die zich steeds meer ophopen..)

Bij de oliepomp met gasschuif, dan komt er echt maar nog minimaal olie eruit lopen voor stationair.. En gaat pas lopen als de gashandel word bediend.. D.m.v een splitter gaskabel regel je zo de gasschuif stand van de carburateur en ook die van de oliepomp.


Trouwens ik heb ook het probleem dan hij niet normaal weg rijd als die helemaal koud heeft gestaan, veel gaat stotteren en schokkend weg rijd.. Als die warm is dan is het over..

Kenteken is afgegeven in 2005, toen moesten alle scooters geschouwd worden en een eigen kenteken hebben.

Via de RDW ben ik er achter gekomen dat het voertuig voor datum afgeven kenteken in gebruik is genomen.

Het exacte bouwjaar is mij dus onbekend.

*** de scooter rookt behoorlijk (witte rook) bij een koude start.***
 

Attachments

  • RDW1.jpg
    RDW1.jpg
    47.5 KB · Views: 3
  • RDW2.jpg
    RDW2.jpg
    46.6 KB · Views: 2
Last edited:
Een foto van je scooter was misschien handiger geweest.

Als het een Vloeistof gekoelde speedfight is, raad ik eens aan om het peil van de KVS te controleren.
Als deze gezakt is dan is er iets fout. Maar vermoed eerder een olie probleem.
 
Back
Top