Speedfight 2 BJ 2007 KM 30k+

Mik3St3r

New Member
Goedemiddag Allemaal,

Alsvast mijn excuus als er ergens al een post is gemaakt voor mijn probleem.
Kon het 1 2 3 niet vinden.

Mijn probleem is als volgt.
Mijn kilometer aandrijving teller? is kapot.

Heb een 2e handse besteld. Alleen wil ik weten of ik dit zelf makkelijk kan vervangen?

Heb hem 1x weggebracht met een nieuwe kilometerkabel.
Toen kwamen ze erachter dat mijn aandrijving kapot was. En dit best wel een zware klus kan zijn i.v.m. je wiellagers?
Het was iets met veel druk geven etc. Of ze hadden gewoon geen zin.

Ik wil dit weekend mijn voorvelg vervangen met nieuwe band erop. (oude velg laat het verf los)
En dacht dan doe ik gelijk mijn kilometer aandrijving teller vervangen. en kabel.
Scheelt weer een boete als ik word aangehouden.

Waar moet ik op letten en waarmee moet ik oppassen.
En wat kan ik gelijk mee vervangen of verschonen? wiellagers. invetten?
 
Advertisement - register to remove this

Ik durf niet exact te zeggen want heb het nooit bij een speedfight vervangen, maar als ik het zo zie op plaatjes van de aandrijving is het gewoon waar je as doorheen gaat en de bevestiging zit kennelijk bij de remklauw (rare fransen natuurlijk ;))

Dus met gezond boeren verstand moet je hier wel uitkomen.
 
Goedenmorgen,

Het is gelukt.

Moest weliswaar 2x naar me neefje zijn garage want
1. Dachten dat bout van de velg vast zat. Bleek dat je achter het dopje van peugeot logo een moer maat 22 zat die je moet tegelijk moet draaien met de bout van je as maat 19.
2. Met het overplaatsen van de remschijf moest ik weer terug omdat de 3 bouten keivast zaten.

Daarna alles netjes overgezet op nieuwe velg waar nieuwe band op zat.
En alles doet het weer netjes.
Kan eindelijk weer zien hoe hard ik rij. (scheelt weer een boete)

Alleen nog vandaag mijn rem vloeistof bij vullen.
 
Klopt! heb een Automatische remontluchter gekocht. Dat moet makkelijker zijn als je alleen aan het klussen bent.
En nieuwe remblokjes.
En ben er achtergekomen dat remvloeistof klote is voor je kappenset... En velg...
 
Back
Top