Speedfight 2 afstelling probleem

Speedfiets073

New Member
Ik heb een issue met mijn 2001 SF2 gasherneming & vol gas.
Mijn setup is:
-Std. 50cc
-Sito plus uitlaat
-Volledig onbegrensd
-17.5mm Dell'orto carb @ sproeier 95
-Bijhorende 35mm powerfilter
-Rode drukveer
-Rode trekveren
-Std. Vario @ 7.6 gram rollertjes
-Std. V-snaar

Als hij warm is en ik geef vol gas, daalt hij in toeren.
& met 3/4de (of iets meer) gas, trekt hij harder als vol gas.

Alle suggesties welkom
 
Advertisement - register to remove this

gezien je een stock 50cc heb zijn een paar dingen echt niet nodig.
een rode drukveer ( mocht deze van malossi zijn )
is echt veelste zwaar, daarom daalt hij waarschijnlijk ook zo in toeren. de cilinder kan de kracht niet leveren met de vario om de poelies uit elkaar te drukken.

17.5 carb is leuk, maar zelf met een tamme gietijzeren 70cc werkt een 12.5 gurtner carb nog.
de 100cc van peug heeft zelf maar een 17.5 ( is wel erg laagtoerig )
powerfilters ben ik zelf niet van, het slurpt alleen maar benzine afstellen is kloten op een peug.
en je draai zo je cilinder de hemel in i.v.m. troep.

7,6 gram is redelijk goed je kan nog eens 8.5/9 gram doen.
rode trekveren merk weet ik niet maar als hij tot 20/30 kmh goed optrekt is dat in orde.

als de sito uitlaat nog in goede staat is en ontgrenst ( prop eruit )
dan kun je met een standaard setup toch wel 80 mee halen op de teller.

zou dan een stock zwarte drukveer steken of als dat te slap is een witte van malossi.
maar dat is afstellen en dat kost gewoon tijd.
 
Kijk dat is nog eens een antwoord, alvorens bedankt man.
Heb inmiddels dus mijn drukveer weer terug gezet naar wit. Did the trick dat wel.
Merk met de 17.5mm wel echt een heerlijke gasreactie.
Sito is in top staat en uiteraard prop eruit.
En ja, rode trekveren van malossi, die heb ik al sinds het begin erin gehad. Vind het persoonlijk het fijnst ook qua toerental met wegtrekken.

Maar nu aan een kenner de vraag, ik twijfel over een aanschaffing, dezelfde prijs!
Wat zou ik doen? een 70cc (LC uiteraard) Naraku cillinder kopen, of een Tecnigas Q-tre terugloop?
Mij lijkt de terugloopuitlaat best een opvallertje, maar dat is niet het belangrijkste :)
 
Naraku is een matig afgewerkte cilinder met een hoogverbruik, eurokit heeft hier persoonlijke ervaring mee.

Zelf qua 70cc zou ik voor een DR70 gaan.
Met sito + of een yasuni R.
Is gewoon een heerlijke degelijke combo.

Afstellen van de 70cc zeker met de 17,5 zal wel zeker moeilijker gaan.

Een malossi 70cc gietijzer is ook een prima cilinder.
Je betaald 5 aan 6 tientjes meer.
Maar je hebt gewoon een conpleet goed gemaakte kit.

Netjes afgewerkt presteerd goed en blijft het ook doen als je er goed voor zorgt en is te doen op een stock krukas.
 
Naraku is een matig afgewerkte cilinder met een hoogverbruik, eurokit heeft hier persoonlijke ervaring mee.

Zelf qua 70cc zou ik voor een DR70 gaan.
Met sito + of een yasuni R.
Is gewoon een heerlijke degelijke combo.

Afstellen van de 70cc zeker met de 17,5 zal wel zeker moeilijker gaan.

Een malossi 70cc gietijzer is ook een prima cilinder.
Je betaald 5 aan 6 tientjes meer.
Maar je hebt gewoon een conpleet goed gemaakte kit.

Netjes afgewerkt presteerd goed en blijft het ook doen als je er goed voor zorgt en is te doen op een stock krukas.
Okey okey, alleen wil (voor nu) even het niet te bont maken qua prijs maar alsnog bedankt! Kzal kijken wat ik ervan maak :)
 
Je gaat het wel merken. Qua yop niet zo zeer.
Maar goed afgesteld zal een exspansie uitlaat een betere drukvulling geven en zo wat meer koppel.

Tecnigas is geen top merk maar doet het prima voor de prijs, zou ze wel goed onderhouden. Metaal is niet super dik en als het begint te roesten ben je er wel een keer doorheen.
 
Je gaat het wel merken. Qua yop niet zo zeer.
Maar goed afgesteld zal een exspansie uitlaat een betere drukvulling geven en zo wat meer koppel.

Tecnigas is geen top merk maar doet het prima voor de prijs, zou ze wel goed onderhouden. Metaal is niet super dik en als het begint te roesten ben je er wel een keer doorheen.
Super, thanks voor de info, en komt goed uit, hij rijdt (tot waar ik aan toegekomen ben) al 85 met de 12mm gurtner nog :)
Niet té bont worden
 
ja of je geeft het geld 2x uit. een budget is een budget.
en als je niet genoeg hebt probeer eerst verder te sparen voor je wat aanschaft.
scheelt je een beult hoofdpijn in de toekomst.
 
Back
Top