speedfight 2 afstellen

kzsp2

Member
hallo ik heb zojuist mijn carb gefixt met nieuwe rubbers waardoor hij niet meer lekt maar ik heb helaas nog meer problemen er mee als ik mijn scooter start moet ik eerst 10 sec vol gas geven voordat hij vooruit gaat als hij koud is dus volgens mij krijgt hij teveel benzine of te weinig lucht maar als hij warm is doet hij het prima
ook weet ik niet of de choke aan of uit staat het een een hand choke met een hendeltje maar de vorige eigenaar heeft me nooit verteld welke stand uit of aan is ik kan hem recht op zetten of het hendeltje plat duwen als ik hem plat duw schuift er iets de carb in maar of dit aan of uit is weet ik niet

setup is std 50cc
std carb en luchtfilter box met een malosie luchtfilter insert
std uitlaat ontgrenst
en de bougie is bruin
sproeier 70

alvast bedankt
1737139915166.png
zo ziet hij er ongeveer uit en op deze stand zit dat ding de carb ingeschoven

Advertisement - register to remove this

De hendel horizontaal (omlaag) is de choke eraf hendeltje verticaal (omhoog) is de choke erop. Een scooter mag best wel wat pruttelen als die koud is, hij moet immers nog opwarmen, op welke stand zet je de choke als je hem in de ochtend start?

ehm ik heb blijkbaar altijd met de choke aan gereden :coldsweat: zoals ik zeg ik ben niet heel ervaren al vind ik het wel leuk om te sleuten maar dat varklaart waarschijnlijk ook mijn probleem met een koude motor. dus voor de zekerheid als dat pinnetje omlaag staat dan staat de choke uit en zo rij je dan rond en als je hem start zet je hem verticaal omhoog

ehm ik heb blijkbaar altijd met de choke aan gereden :coldsweat: zoals ik zeg ik ben niet heel ervaren al vind ik het wel leuk om te sleuten maar dat varklaart waarschijnlijk ook mijn probleem met een koude motor. dus voor de zekerheid als dat pinnetje omlaag staat dan staat de choke uit en zo rij je dan rond en als je hem start zet je hem verticaal omhoog
Daarvoor is dit forum niet iedereen weet alles ! En zoals je zegt is het juist als je hem koud wilt starten doe je dit met de choke aan (omhoog) deze kun je eventjes aanlaten en dan kan die omlaag uit. (Dit zal je probleem hoogst waarschijnlijk oplossen.

Hartstikke bedankt ik ga het proberen het zijn ook de simpelste dingen die het moeilijkst zijn ik heb wel een aerox fork en wielen in mijn speedfight gekregen maar de carb is een nachtmerrie voor mij

Ja maar hij stond aan voor 3 minuten ofzo
Post automatically merged:

Nu net een 15 minuut gerenden hij loopt heel mooi met de choke aan alleen als ik heb uit zet gaat hij heel hoog stadionear lopen tot hij uitviel
kan het aan iets anders liggen bijv de gasnaalt ik heb trouwens de lucht schroef helemaal dicht gedraait en dan 3 halve slagen open en de stadionear schroef niet aan gezeten

Last edited:
Back