Speedfight 2 AC Heeft een LC aansluitingkje op kabelboom

RobbinScooter

New Member
Ik heb een speedfight 2 AC met ook een AC motorblok, nu zag ik een draadje hangen aan de kabelboom met zo'n blauwe aansluiting die je volgensmij bij een LC blok op de kop klikt.

Nu is mijn vraag, is deze speedfight dan omgebouwd geweest? Of zit dit gewoon op de kabelboom zodat je hem kunt ombouwen naar LC. Het blok lijkt er wel op dat hij er echt al vanaf het begin erop zit, kwa aanslag, afgebroken dingen etc.
 
Advertisement - register to remove this

Kan ook nog zijn dat de vorige eigenaar een LC kabelboom geplaatst heeft.
Dat is ook het enige verschil want verder is de kabelboom identiek aan de AC versie.
En qua kapdelen maakt het ook niet uit, behalve dan de voorkap.

Heb ook nog even op verschillende (AC) schema's gekeken en daar staat de tempsensor wel in vermeld.
Toevoeging die erbij staat is; only on liquid motor.

Wel alvast makkelijk mocht je in de toekomst besluiten om er een LC van te maken.
 
Kan ook nog zijn dat de vorige eigenaar een LC kabelboom geplaatst heeft.
Dat is ook het enige verschil want verder is de kabelboom identiek aan de AC versie.
En qua kapdelen maakt het ook niet uit, behalve dan de voorkap.

Heb ook nog even op verschillende (AC) schema's gekeken en daar staat de tempsensor wel in vermeld.
Toevoeging die erbij staat is; only on liquid motor.

Wel alvast makkelijk mocht je in de toekomst besluiten om er een LC van te maken.
Oké dus kort gezegd is dit waarschijnlijk vanuit de fabriek zo erop gezet. Mijn uitlaat steunen aan de linkerkant van het blok zijn afgebroken, wou er misschien een ander blok onder zetten. Maar ik ben wel zeker ervan dat het gewoon een speedfight 2 is, of kan dit anders zijn
 
Ook dat is nogal een zoekwerkje om er achter te kunnen komen...
De 1 & 2 zijn uitgebracht onder div types en allemaal hebben ze een ander typenr: chassis en motorbloknr.

Wat voor cijfers & letters staan er bij jouw op het frame/chassis en het motorblok?
Is dit: VGAS1A... en FB4 voor het blok of, VGAS1B en FL1 voor het blok?

OzG08LV.png
 
Ook dat is nogal een zoekwerkje om er achter te kunnen komen...
De 1 & 2 zijn uitgebracht onder div types en allemaal hebben ze een ander typenr: chassis en motorbloknr.

Wat voor cijfers & letters staan er bij jouw op het frame/chassis en het motorblok?
Is dit: VGAS1A... en FB4 voor het blok of, VGAS1B en FL1 voor het blok?

OzG08LV.png
Ik zal even kijken wat ik kan vinden ik maak er dan ook even foto's van
 
Ook dat is nogal een zoekwerkje om er achter te kunnen komen...
De 1 & 2 zijn uitgebracht onder div types en allemaal hebben ze een ander typenr: chassis en motorbloknr.

Wat voor cijfers & letters staan er bij jouw op het frame/chassis en het motorblok?
Is dit: VGAS1A... en FB4 voor het blok of, VGAS1B en FL1 voor het blok?

OzG08LV.png
Ik heb ze gevonden!
Op mijn blok staat er FB2
Op mijn frame staat er 0060(sterretje)VGAS1B00A
 
Dan heb je een Peugeot mengelmoesje...
FB2 is inderdaad een origineel AC blok, echter wel van de Vivacity of een ander type van Peug.
VGAS1B.... is van een LC variant, de VGAS1A.... is van een AC variant. Het lijkt er dus op dat jouw frame/chassis van origine dus een SF2 LC was in het verleden. Wat dan ook gelijk de tempsensor aansluiting enigszins verklaart.

Voor de rest niks mis mee hoor..., bijna alle verticale motorblokken van Peug zijn gewoon uitwisselbaar.
Enige wat af kan wijken is de stator, vliegwiel en de CDI op sommige.
Als je dus besluit om een ander motorblok aan te schaffen, is het verstandig om de CDI, stator en vliegwiel van het huidige motorblok over te zetten op het nieuwe (2e hands) motorblok.
 
Last edited:
Mijne is van fabriek af AC geweest en kende maar 1 eigenaar. Bj07 model
De AC of LC modellen kwamen gewoon met een standaard kabelboom ( jaartal afhankelijk cdi etc )
Maar er zat ook gewoon een kabel aan voor de temp sensor.

Alles functioneer ook gewoon als je het aansluit en ombouwt naar LC.
Al zou het alleen de cilinser wezen ( heb ik eerst gedaan )
Of een ander LC DD blok.
( heb ik er nu onder bj05 )

Uiteraard wel dan met een teller unit waar een temp sensor in zit.

Lang verhaal kort, het zit wel snor en is niet raar.
 
Mijne is van fabriek af AC geweest en kende maar 1 eigenaar. Bj07 model
De AC of LC modellen kwamen gewoon met een standaard kabelboom ( jaartal afhankelijk cdi etc )
Maar er zat ook gewoon een kabel aan voor de temp sensor.

Alles functioneer ook gewoon als je het aansluit en ombouwt naar LC.
Al zou het alleen de cilinser wezen ( heb ik eerst gedaan )
Of een ander LC DD blok.
( heb ik er nu onder bj05 )

Uiteraard wel dan met een teller unit waar een temp sensor in zit.

Lang verhaal kort, het zit wel snor en is niet raar.
De scooter op jouw profielfoto heb ik ook precies dezelfde. Maar het blok op mijn speedfight is dus niet origineel?
 
Kan prima origineel zijn.
Dat kan ik zeggen ( ga er maar van uit )
Maar het is niet vreemd dat je op een AC uitvoering een aansluiting hebt zitten voor een LC blok
 
Kan, of hij zit niet goed dicht.
Zitten maar 2 kleine schroefjes in en een dunne pakking.

Gewoon even los halen goed schoonmaken, kijken of je vlotter ook niet vast zit. Dit kan er ook voor zorgen dat hij overloopt.

Zelfs als de sproeier niet goed aan is gedraait.
( zelf meegemaakt )
 
Kan, of hij zit niet goed dicht.
Zitten maar 2 kleine schroefjes in en een dunne pakking.

Gewoon even los halen goed schoonmaken, kijken of je vlotter ook niet vast zit. Dit kan er ook voor zorgen dat hij overloopt.

Zelfs als de sproeier niet goed aan is gedraait.
( zelf meegemaakt )
Heb de carb laatst voorzien van nieuwe pakkingen en helemaal schoon gemaakt etc

Raar dat hij nu benzine lekt ui dat rechte slangetje. Ga er morgen even naar kijken of ik het kan oplossen
 
Gewoon even rustig na lopen.
Schrijf het desnoods oo en vink5 het af als je het gedaan hebt.
Zo weet je altijd zeker dat je alles stap voor stap goed hebt doorgenomen
 
Back
Top