Speedfight 2 ac beste afstelling 50 cc?

maxsch

New Member
Ik heb een vraag over mijn speedfight 2 ac met een 50 cc DR cilinder gietijzer, wat zou de beste setup zijn voor deze cilinder met originele terugloopuitlaat van peugeot? Op dit moment heb ik het volgende: sproeier 56 bougie koffiebruin 8 gram rollen groene drukveer zwarte trekveren en een originele caburateur. Hij loopt nu net aan 60 op de teller als die koud is trekt die prima alleen als die warm is komt die slecht op toeren als ik bijvoorbeeld uit een bocht kom. Hij heeft net nieuwe zuigerveren met 5 bar compressie dus dat is het probleem ook niet.

Weten jullie misschien hoe ik hem goed kan laten optrekken?
 
Advertisement - register to remove this

die originele terugloper ben ik niet zo,n fan van.
de cat wat er in zit wil wel eens los schieten en dan onderin vast komen te zitten en zo de motor smoren.

ik zou gaan voor een sito+ uitlaat, heerlijk uitlaatjes stil en toch best rap.
ik heb zo het vermoeden dat jou lucht inlaat nog begrenst is ?
aangezien je nog een 56 sproeier hebt.

als je hier de prop uit haalt en 2/3 maten groter gaat, ( koffie bruin ofcourse )
dan pak je ook al iets.
voor de rest is het testen testen testen.

8 t/m 9 gram rollen is geen overbodige luxe,
iets strakkere trekveertjes malossi wit of geel
drukveer origineel standaard of een malossi wit kan helpen.

de dr is een goede cilinder, als je er meer over wilt weten kun je ook even de search gebruiken.
 
Ik heb wel gemerkt dat je met de originele uitlaat (die terugloper die je noemt) veel lager in sproeier mee kan dan met de sito plus.

Met een standaard pijp zat ik zelf toen op sproeier 58.. Maar met een sito zit ik zelfs op 64/66

De originele uitlaat is helemaal niks mis mee, je kan er prima hoge snelheden mee halen als je hem goed af steld.

De sito plus maakt alleen net dat beetje meer toeren, waardoor je net wat meer power hebt, maar rijd dus ook onzuiniger.
 
die originele terugloper ben ik niet zo,n fan van.
de cat wat er in zit wil wel eens los schieten en dan onderin vast komen te zitten en zo de motor smoren.

ik zou gaan voor een sito+ uitlaat, heerlijk uitlaatjes stil en toch best rap.
ik heb zo het vermoeden dat jou lucht inlaat nog begrenst is ?
aangezien je nog een 56 sproeier hebt.

als je hier de prop uit haalt en 2/3 maten groter gaat, ( koffie bruin ofcourse )
dan pak je ook al iets.
voor de rest is het testen testen testen.

8 t/m 9 gram rollen is geen overbodige luxe,
iets strakkere trekveertjes malossi wit of geel
drukveer origineel standaard of een malossi wit kan helpen.

de dr is een goede cilinder, als je er meer over wilt weten kun je ook even de search gebruiken.
Dankjewel jongens voor het meedenken ik heb wel witte en gele malossi trekveertjes liggen. Welke van de twee is de sterkste de witte of de gele?
 
Back
Top