Speedfight 2 70cc probleem

Borisgroen

New Member
Hallo ik heb een speedfight 2 ac met een dr racing 70cc gietijzer er op nou loopt de scooter maar 70/80 en ik wil het nog iets omhoog hebben richting de 100
Dit is mijn setup:
Malossi vario
Malossi koppeling (witte trekveren)
Paarse drukveer
6.5 gram polini rollen
17,5mm carburateur (sproeier 94)
Leovince tt terugloop uitlaat
Standaard vertanding
Weet iemand hoe het kan komen dat die zo zacht gaat?
Mvg Boris
 
Advertisement - register to remove this

wat voor merk drukveer gebruik je?
denk dat een malossi geel of misschien wel rood kan.
de uitlaat is niet zo,n heel goede keuze voor een dr70
je kan ook wel met een sito rijden een Yas Z of nog beter een R
17.5 ben ik zelf zo niet van liever groter of gewoon de 12m carb
kan zijn dat de vertanding te kort is . pre 2004 sf2 hebben een langere vertanding
 
De standaard Peugeot drukveer bij een vertikaal blok ligt kwa sterkte tussen een malossi wit en geel in ,
dus geel zou voor deze setup wel kunnen.
De vertanding van de ac blokjes is korter dan de Lc versies dus daar zit het probleem dat het niet sneller dan 80 gaat.
Op de Lc versies zit een langere vertanding die je eventueel zou kunnen over zetten , maar dan nog word het een lastige klus om het 100 te laten rijden met een Dr70.
De vertikale blokjes zijn wel leuk en duurzaam maar nooit echt gemaakt om op te voeren helaas in tegenstelling tot de Minarelli hori en Piaggio blokjes.
Vroeger monteerden sommigen daarom een Piaggio blok er onder om het sneller te maken ,
maar dat is een heel ander verhaal en niet makkelijk te doen.
 
De standaard Peugeot drukveer bij een vertikaal blok ligt kwa sterkte tussen een malossi wit en geel in ,
dus geel zou voor deze setup wel kunnen.
De vertanding van de ac blokjes is korter dan de Lc versies dus daar zit het probleem dat het niet sneller dan 80 gaat.
Op de Lc versies zit een langere vertanding die je eventueel zou kunnen over zetten , maar dan nog word het een lastige klus om het 100 te laten rijden met een Dr70.
De vertikale blokjes zijn wel leuk en duurzaam maar nooit echt gemaakt om op te voeren helaas in tegenstelling tot de Minarelli hori en Piaggio blokjes.
Vroeger monteerden sommigen daarom een Piaggio blok er onder om het sneller te maken ,
maar dat is een heel ander verhaal en niet makkelijk te doen.
Ja en nee. De drukveer van Peugeot is standaard zwaar. En inderdaad vergelijkbaar met malossi geel voor Minarelli!

Maar als jij een gele druk voor Peugeot haalt dan is deze versterkt in vergelijking met je originele. Malossi geel voor minarelli is iets heel anders dan malossi geel voor Peugeot :)
Post automatically merged:

rood lijkt me wel erg overkill voor zo'n setup, lijkt me sterk dat dat bevorderlijk is voor de prestaties over het algemeen.
Het licht eraan welke malossi rood, als hij voor minarelli is dan is het maar iets sterker dan zijn originele. Als het een rode malossi voor Peugeot is dan lijkt het me inderdaad wat sterk.
 
Back
Top