Speedfight 2 70CC AC hapert?

Hoi,

Heb laatst een Airsal 70cc T6 cilinder gekocht voor mijn SF2. Op mijn 12mm carburateur rijdt ie gewoon goed, alleen op mijn 17,5mm Dellorto hapert ie als ik gas geef.

Mijn setup is als volgt :

Cilinder : Airsal 70cc T6
Uitlaat : Bidalot Echap. S3R
Variateur : Polini High-Speed met 6,3gr rollen van Polini
V-Snaar : Polini
Koppeling : Polini Speedclutch 3G met groene trekveren ook van Polini 3G op de 3e stand (strakheid)
Carburateur : 17,5mm Dellorto met 80 sproeier
Bougie : 8

Ik denk zelf dat een grotere sproeier het probleem oplost. Alleen zou het graag willen weten, en zo ja welke maat zou ik dan moeten pakken? Zit zelf te denken tussen de 90-100 maar hoor graag jullie meningen. Als ik nog iets anders beter kan aanpassen hoor ik dat ook graag.

Met vriendelijke groet,
Yorick
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,
Nu heb ik een andere dellorto carb en nogsteeds bluuht ie. En ja deze carb is voor een Peugeot! Ik heb nu sproeier 100 erin zitten en hij loopt wel alleen niet optimaal. Namelijk : als ik mijn lucht bijna helemaal DICHT draai loopt ie veeeeel beter dan 1,5 slag open. Ik heb btw een Malossi luchtfilter erop zitten. Is dit normaal bij een powerfilter? En hoe fix ik die bluuh? Is dat gewoon een kwestie van grotere sproeier of???
Hoor nog graag van jullie!
Als jij je lucht dichtdraait en dan beter loopt , betekent dat hij dus teveel lucht krijg en dus te weinig benzine, betekenis; Grotere sproeier .
 
Waarom niet gewoon bij beginnen bij een basisafstelling bijv sproeier 80/82 ZONDER powerfilter
Luchtschroef standaard setting>1.5 slag open, anders blijf je aan 't kloten met steeds teveel lucht...
 
Waarom niet gewoon bij beginnen bij een basisafstelling bijv sproeier 80/82 ZONDER powerfilter
Luchtschroef standaard setting>1.5 slag open, anders blijf je aan 't kloten met steeds teveel lucht...

Het is al bijna gefixt, heb er nu sproeier 120 in zitten en denk dat ie nog wel 1 á 2 maatjes groter mag. Hij rijdt als een tierelier in ieder geval op dit moment.
 
Geen probleem!, is gewoon even proberen maar je kan beste nog een maatje groter pakken als hij bijv op 124 nog beter loop probeer 126 ook nog , gezien rijker altijd beter is als te arm, voorderest veel rij plezier
 
Back
Top