Speedfight 2 50cc AC tecnigas next-r afstellen

Ewa,

Kheb een tecnigas uitlaat bestelt voor men speedfight 2.
Nou wil ik wel weten wat er allemaal mee afgesteld moet worden om alles perfect doen laten lopen.

Dit is wat ik tot nu heb:

Rolletjes: MKX 16x13mm 7,0 gram
Trekveertjes: Malossi geel

Wat moet er nog veranderd worden?
En moet er in de carb wat gespeeld worden?
 
Advertisement - register to remove this

beginnen met de sproeier.

daarna

goed het toerenverloop in de gaten houden. Draait hij makkelijk de juiste toeren? Zo niet dan aanpassen.
Je kunt dit eventueel terug koppelen in deze thread.
 
beginnen met de sproeier.

daarna

goed het toerenverloop in de gaten houden. Draait hij makkelijk de juiste toeren? Zo niet dan aanpassen.
Je kunt dit eventueel terug koppelen in deze thread.
Ooh oke bedankt.

Maar nu is de vraag:

Welk soort sproeier kan er in de standaard carberateur gezet worden? Welke moet ik kopen?
 
Erg bedankt!

Dus 1 voor 1 aanpassen?

Eerst sproeier, loopt doe goed zonder andere dingen te veranderen, dan zo houden?

Of moet ALLES aangepast worden?

Zo ja, welke settings raad je aan?

Standaard voor de schroeven is volgens mij 1.5 draai toch?
 
Snelle uitlaat heeft een grotere sproeier *ALTIJD* nodig (je gaat immers meer mengsel verbranden omdat die harder moet draaien)

en de hele overbrenging moet worden aangepast natuurlijk.

Andere toerental
Ander moment van weg rijden.


Persoonlijk vind ik de rolletjes wel iets aan de lichte kant.

Ik had zelf de originele van 8,5 grams erin gelaten, sterkere trekveren genomen en een iets sterkere drukveer. (de originele drukveer is niet toereikend voor een snellere terugloop uitlaat. Want je gaat merken dat die rond de 40 a 50km op de teller traag herneemt bij het weer gas geven.

Een sterkere drukveer en juiste afstelling zorgt er voor dat de meter vlot door de teller plaat loopt. En geen dipjes overhoud.

Als je hem goed afgesteld hebt zal je de 80 /85 op de teller wel moeten kunnen halen
 
Update,

Uitlaat zit erop,

Gele trekveertje
Originele rolletjes

En niks gedaan met de carberateur.

Die rijd nu vlot, trekt snel op en rijd in mijn ogen goed genoeg.

Ik zal morgen nog is kijken voor de sproeier enz zoals je zegt. Deze voertuig is namelijk 2dehands gekocht dus ik weet niet echt wat er allemaal rondloopt in die carberateur.

Nu één ding dat opvallend is is dat het VEEL geluid maakt, maar ja dat verwacht je van een terugloop. (Propje aan het begin is er uit)

Heeft iemand ervaringen met luide scooters en of je makkelijk mee in de problemen geraakt?
 
en de teruploper zit ook met de uitlaat kant meer aan jou oor zijde dus daar ervaar je ook meer geluid van ipv een standaard pot die naar achter blaast.
als hij zo al redelijk loopt is de kans goed aanwezig dat er al een groteren sproeier in zit.
maar gewoon even de bougie kleur in de gaten houden en waar nodig afstellen.
 
Gewoon niet teveel toeren draaien wanneer je in drukkere gebieden rijd. Dan trek je de aandacht ook niet naar je toe.. Het geluid zal na verloop van tijd nog harder worden dus wen er maar aan. :tearsofjoy:

Wel netjes dat 100.000 man roepen om eerst met een sproeier te beginnen. Vervolgens schroef je de uitlaat eronder en ga je eerst rijden voordat je de sproeier doet. Das niet slim. How to get a kapotte scooter.

Te weinig brandstof is te weinig smering. Je kunt dit in de praktijk testen door met een te kleine sproeier te rijden en wachten tot hij vast naait OF je draait er gewoon een grotere sproeier in en kijkt of hij goed is. Dan kun je altijd nog naar een kleinere maat.
 
Nu heb ik wat lopen zoeken en heb gevonden dat je de wol van de demper kunt vervangen naar een andere soort wol.
Dit zorgt er dus ook voor dat het zachter klinkt, right? Ligt er zeker aan welke wol je gebruikt.

Ik ben drie soorten tegen gekomen:

- steenwol
- glaswol
- keramische wol

Welke van de drie wordt er aangeraden?
 
Ik zelf gebruikte ook altijd scotch brite ( hoe je het ook schrijft )
Een rol van goed 10 meter kost ongeveer net zoveel als een plakaat wol.
Ik haalde het bij HBM machines.
Werkt donders goed.
Kost wel iets meer moeite omdat de rol niet zob breed is als de demper.
 
Deze meuk ja, ooit eens op een forum gezien dat het er voor goed gebruikt kon worden.
Keer geprobeerd en beviel goed.

Had een doppler S3R waar de wol er van door was. Al een keer vervangen maar dit spul hield het langer vol.

Goede afstelling helpt ook, anders zit alles zo bol gekoekt en kun je nog niet lang mee rijden.
Dan ziet de wol er goed uit van buiten.
Maar de binnen kan is helemaal zwart en hard.
 

Attachments

  • Screenshot_20210822-105313.png
    Screenshot_20210822-105313.png
    402.7 KB · Views: 4
Deze meuk ja, ooit eens op een forum gezien dat het er voor goed gebruikt kon worden.
Keer geprobeerd en beviel goed.

Had een doppler S3R waar de wol er van door was. Al een keer vervangen maar dit spul hield het langer vol.

Goede afstelling helpt ook, anders zit alles zo bol gekoekt en kun je nog niet lang mee rijden.
Dan ziet de wol er goed uit van buiten.
Maar de binnen kan is helemaal zwart en hard.
En hoe wil je dat ik het erom heen doe?
Gewoon rond de buis wikkelen?
Of stukjes knippen en kleine rolletjes naast elkaar?
 
Ik had vaak ( lengte en dikte demper afhankelijk )
2 stroken nodig naast elkaar en die wikkelde ik er omheen tot het iets hoger als de demper uit kwam.

Soms blijft er een klein stukje in het midden over, kun je zo op breedte snijden.
Eerste gedeelte met een draaiende beweging je demper in. En zo door.
3x eromheen red je wel. Een yasuni iets meer die heeft een grote diameter.

En ruikt lekker in het begin :p
Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
 
Ik had vaak ( lengte en dikte demper afhankelijk )
2 stroken nodig naast elkaar en die wikkelde ik er omheen tot het iets hoger als de demper uit kwam.

Soms blijft er een klein stukje in het midden over, kun je zo op breedte snijden.
Eerste gedeelte met een draaiende beweging je demper in. En zo door.
3x eromheen red je wel. Een yasuni iets meer die heeft een grote diameter.

En ruikt lekker in het begin :p
Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
HAHA

Isgoed, ik zal het eens uittesten.
 
Back
Top