Speedfight 2 2008 Rijdt niet gestationeerd en op lage toeren

Jeremycahn1

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik heb nu al een tijdje een SpeedFight 2 uit 2008. Vorige eigenaar heeft de vario er al uit gehaald en hij hoort 65-70 km/u te gaan zoals hij paar maanden terug deed. Er zitten 8 gram rolletjes in en er zit een Sito Plus uitlaat op.

Het probleem is dat hij de ene dag 50 rijdt en de andere dag 70, ook merk ik dat de scooter de laatste tijd minder toeren maakt (tenminste wat ik kan horen).
Weet iemand misschien hoe dit probleem verholpen kan worden?
(geen oplossingen waardoor de scooter dadelijk 80 rijdt)
 
Advertisement - register to remove this

Al eens simpel na gekeken hoe het met je benzine toevoer is ? Misschien verstopt ? Wat voor sproeier zit er oo ? Klinkt niet echt motorisch als het per dag verschild..
Heb je dit probleem al sinds dat je hem heb gekocht
 
Vermoed dat je slecht zuigerveren hebt, of een zwaar versleten cilinder.
Dit veroorzaakt moeilijk lopen stationair, en laag lopen.. (aangezien je teveel compressie verliezen hebt en daardoor het risico hebt op snellere motor uitval (zonder goede compressie zal je motor niet gaan draaien, heeft allemaal te maken met verschillende drukken in het blok.. Er is onderdruk om benzine aan te zuigen en overdruk om de benzine boven de zuiger te krijgen bij de verbrandings kamer.. Overigens zorgt goede compressie er ook voor dat je blok kracht heeft, dat verklaard ook dat je de ene keer wat sneller kan gaan dan de andere keer.. Vooral met tegenwind merk je dat hij niet tegen in wilt gaan..
 
Back
Top