Speedfight 2 2005 elektrische oliepomp

Alwin(SF2)

New Member
Kan iemand een linkje sturen van een elektrische oliepomp van een peugeot 2t blok ik kan namelijk alleen de mechanische vinden

Mvg Alwin

Advertisement - register to remove this

eurokit

Vergrijst. 65+
Welk rondje bedoel je want het zijn er zoveel rondjes..

Maar de elektrische oliepomp zit niet meer op de oude waar de mechanische heeft gezeten. Maar zit ergens onder de kappen aan de linker zijde van de scooter.

Op de oude plek zit nou een Dell orto lucht pompje die lucht van buitenaf de uitlaat in pompt voor een schonere verbranding van de uitlaat gassen..
(milieu eisen ding) Maar al die Elektrische Dell orto oliepompjes zijn het zelfde.. Want deze zijn ook op de nieuwere modellen peugeot scooter daarna gebruikt (want de mechanische pomp was toen al opgeheven. Want die mengde te rijk) En daardoor kom je dan niet door de C02 test.. En dan kan de scooter niet goedgekeurd worden volgens de nieuwere regels.
Kan je wel zeggen dat het elektrische ding een onding is..

Alwin(SF2)

New Member
Zou ik dan hem om kunnen bouwen van mechanise naar elektrische? Want daar zit ook weer een andere cdi aan vast volgensmij, en andere dingen
Post automatically merged:

Omdat ik een mechanishe blok eronder had en toen een elektrische blok eronder heb gezet

eurokit

Vergrijst. 65+
Want daar zit ook weer een andere cdi aan vast volgensmij, en andere dingen.

Niet helemaal, vanaf 2005 tot 2006 is er nog een ander systeem gebruikt d.m.v een losse oliepomp regelaar en de oude type cdi..
Alleen dit heeft volgens mij nooit goed gewerkt.

Na 2006 zijn ze over gestapt naar dat grijze ECU kastje waar de oliepomp en cdi bij elkaar zitten..
Nadeel van dat systeem is, dat als je oliepomp niet goed werkt de cdi de neiging heeft om de ontsteking te deactiveren en je dus de motor niet meer gestart krijgt.. Dit hebben ze gedaan omdat als de oliepomp een defect had, men er niet meer door kon rijden om motorschade te vermijden.
Alleen het is een beetje lullig als je op een afgelegen plek staat en de pomp het zou begeven het dan dus een flinke wandeling gaat worden.

Dus ik zie zelf weinig redenen waarom je van mechanische smering naar het elektrische systeem zou willen.

Alwin(SF2)

New Member
Bij mijn mechanische blok waren bijna alle carterkap schroefdraden kapot dus ik kon mijn carterkap amper vast zetten en toen had ik een elektrische blok gekocht maar dat is weer ff een tijde geleden en toen dacht ik daar niet aan dus. Ik heb alle onderdelen besteld voor mijn elektrisch blok alleen kan ik dan beter niet een helicoil er in zetten in de kapotte tappen en dan gewoon mijn mechanisch blok weer gebruiken

Ik neem aan dat ik gewoon alle onderdelen die ik besteld gewoon kan retouneren

Ik neem aan dat ik gewoon alle onderdelen die ik besteld gewoon kan retouneren

Advertisement - register to remove this