Speedfight 2 100 AC

Maikkkkk

Well-Known Member
Goeiemorgen,


Ik heb laatst een Vivacity 100 blok onder mijn brom Speedfight gehangen, nu weet ik dat deze blokken niet denderend snel zijn, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet over de 70KM/H GPS heen.


Setup is inmiddels;

120CC Malossi AC
100CC Technigas Next R (heb eventueel nog een Yasuni R liggen maar die lijkt hem te knijpen)
Originele Vario (heb een Malossi multivar maar daar komt de riem niet onderin de vario ivm een platte kant net boven de variobus)
17,5mm Naraku Carb met sproeier 96 en een Malossi open filter.

(Heb eventueel nog een D'O 19MM die ik kan monteren)


Afstelling van de overbrenging weet ik zo niet, aangezien ik op het moment geen weegschaal heb voor de rollen.



Iemand enig idee waarom dit apparaat niet over de 70 heen wil en onderin echt helemaal 0,0 kracht heeft? Zodra ik over de 30 heen ben schiet hij als een malloot naar de 70 maar dan houdt het op. Lijkt mij dat zo'n 120cc toch wel boven de 100 moet uitkomen niet?


Groetjes, Maik!
 
Advertisement - register to remove this

Goeiemorgen,


Ik heb laatst een Vivacity 100 blok onder mijn brom Speedfight gehangen, nu weet ik dat deze blokken niet denderend snel zijn, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet over de 70KM/H GPS heen.


Setup is inmiddels;

120CC Malossi AC
100CC Technigas Next R (heb eventueel nog een Yasuni R liggen maar die lijkt hem te knijpen)
Originele Vario (heb een Malossi multivar maar daar komt de riem niet onderin de vario ivm een platte kant net boven de variobus)
17,5mm Naraku Carb met sproeier 96 en een Malossi open filter.

(Heb eventueel nog een D'O 19MM die ik kan monteren)


Afstelling van de overbrenging weet ik zo niet, aangezien ik op het moment geen weegschaal heb voor de rollen.



Iemand enig idee waarom dit apparaat niet over de 70 heen wil en onderin echt helemaal 0,0 kracht heeft? Zodra ik over de 30 heen ben schiet hij als een malloot naar de 70 maar dan houdt het op. Lijkt mij dat zo'n 120cc toch wel boven de 100 moet uitkomen niet?


Groetjes, Maik!
Zijn je rolletjes niet te zwaar?
 
Zou het dan onderin niet beter moeten lopen? Ik ga eens wat experimenteren met de overbrenging.
Ik denk dat als dje van 0 tot 30 sloom is je iets aan je koppeling moet vervanderen.
En als je sneller wilt zwaardere rolletjes. Nu is dat niet helemaal waar. Eigenlijk gewoon de juiste gewichten hebben.
Kijk naar de setups van andere die ongeveer gelijk zijn aan die van jou.
 
Ik denk dat als dje van 0 tot 30 sloom is je iets aan je koppeling moet vervanderen.
En als je sneller wilt zwaardere rolletjes. Nu is dat niet helemaal waar. Eigenlijk gewoon de juiste gewichten hebben.
Kijk naar de setups van andere die ongeveer gelijk zijn aan die van jou.

Dat wordt lastig aangezien ik alleen Topics uit 2005 kan vinden en daar vrij weinig afstel informatie bijstaat.
 
Zijn je trekveertjes goed?
Zijn de standaard trekveren van de 100cc, nu is me al meerdere malen verteld door mensen dat mijn 17,5mm carb te klein zou zijn, ga eens een 21mm bestellen met sproeiers en dergelijke en kijken hoe het dan loopt.

Weet je zo of een 50cc koppeling in een 100 past? Want kan me herinneren van vroeger dat zo'n stage 6 verstelbare koppeling wel heel makkelijk was met afstellen.
 
Zijn de standaard trekveren van de 100cc, nu is me al meerdere malen verteld door mensen dat mijn 17,5mm carb te klein zou zijn, ga eens een 21mm bestellen met sproeiers en dergelijke en kijken hoe het dan loopt.

Weet je zo of een 50cc koppeling in een 100 past? Want kan me herinneren van vroeger dat zo'n stage 6 verstelbare koppeling wel heel makkelijk was met afstellen.
Volgensmij past zoon koppeling niet. En een 17.5 mm carb is veelste klein voor 100 cc
 
met een 24mm carb ga je vliegen!
vanaf 80cc naar de 21mm minimaal.

suc6


Kan je vertellen dat die 24mm zinloos is op dat ding.. Standaard is de carburateur al 17.5mm En dat voor een 100cc blok.. Meer CC betekend niet ineens sneller.. Als de timing van de cilinder tam is, rijd het wel leuk voor een motor scooter. En daar is dan ook alles wel mee gezegd.



Betreft het probleem

Ik snap niet waarom je op dat ding een power filter hebt zitten?


Wat je moet doen is het volgende:

Setup is inmiddels;

120CC Malossi AC
100CC Technigas Next R (heb eventueel nog een Yasuni R liggen maar die lijkt hem te knijpen)
Originele Vario (heb een Malossi multivar maar daar komt de riem niet onderin de vario ivm een platte kant net boven de variobus)
17,5mm Origineel Dell orto (gewoon de originele OEM carburateur erop houden) en ook neem je dan het OEM spruitstuk van de 100cc..
Luchtfilter ook origineel, zo wel de filter box als het voorstuk.. Denk dat dit veel beter gaat lopen.

19mm niet doen.. Je kan het wel proberen, maar denk dat hij daar alleen maar minder efficienter gaat lopen.


Voor de uitlaat zou je ook een Gianelli sprint 100 kunnen proberen.

exhaust-giannelli-sprint-speedfight-elyseo-100-2t.jpg
 
Back
Top