Speedfight 100cc: zuigerveren monteren?

Worldbeater

Worldbeater
Mijn Speedfight is twee maanden geleden vastgelopen. :p
(oude topic: http://forum.scooterforum.net/forum...ight-verwijderen-181458/?highlight=speedfight )
Vanmiddag de cilinder gedemonteerd..


DSC_0166.jpg


DSC_0172.jpg


Dit is de nieuwe set die erop gaat.. een 125 cc via Duitsland. +ralf+

50779_1.jpg


Maar hoe monteer je eigenlijk zuigerveren.. zuiger neerzetten, en dan uitelkaar trekken en in zijn geheel via boven erop, of via de zijkant erop duwen.
Of een deel erop, en de andere dan maar via de bovenkant langzaam er over drukken. :?

En weet iemand hoe de oliepomp te checken? / of te ontluchten?
Het is een luchtgekoeld blok, volgens mij is de slang doorzichtig, maar ik zie geen olie.
Door een vacuum in de benzinetank (te vol/dopje dicht), of een pompje is kapot??
 
Advertisement - register to remove this

uhm , heb je al gekeken naar de oorzaak?

en heb je het het carter ook uit elkaar gehad?

kans is zeer groot dat er ook rommel in het carter is gekomen , bovendien is dit niet echt goed voor de drijfstang , dus kans is groot dat als je dit zo weer monteerd dat je nieuwe cilinder niet lang te leven heeft..

het ding is ook niet zomaar vast gelopen , deze heeft totaal geen olie gehad , en als de cilinder geen olie krijgt krijgt de krukas dit ook niet , dus al 2 punten waarom je de krukas al niet meer kunt vertouwen..

dus je hoeft je IMO niet druk te maken over hoe de veertjes er nou op moeten (en ik moet zeggen dat als je dat al niet weet vraag ik me af waarom je eigenlijk met je tengels eraan zit 8p , maargoed ....)
 
uhm , heb je al gekeken naar de oorzaak?
(en ik moet zeggen dat als je dat al niet weet vraag ik me af waarom je eigenlijk met je tengels eraan zit 8p , maargoed ....)
Omdat ik aan het eind van mijn geld altijd een stukje maand overhoud. :winner:

Maar de oorzaak zal een vacuum in de olietank zijn.
Moet ik ook nog even naar kijken.
Vermoedelijk teveel olie en gaatje in dopje verstopt.
Komt goed.

Nu die zuigerveren er nog op, redelijk soepel zijn ze gelukkig.
Alleen zie ik nokjes in de zuiger, is dit de positie waar de veren samen komen? 8P

Carter zal ik dan nog wel even uitzuigen voor de zekerheid. +ralf+
 
dat heeft geen nut , de kleine stukjes gaan tussen de lagers zitten , en dan kan het zijn dat je dus een paar km rijdt en dan die stukjes even lekker door de cilinder heen gaan en zo ongeveer dezelfde chaos als nu brengt...

zou zonde zijn..

als het bigend er al niet uit loopt..
 
hoe je die veren moet monteren staat in het boekje wat je bij de cilinder krijgt.
en wat melf zegt klopt, je moet echt oppassen met die stukjes.
 
Back
Top