5erveD
Active Member
Goedenavond!
Ik heb mij aangemeld op forum om wat wijzer te worden over de afstelling van mijn Speedfight 1
Het was in beginsel een project welke de nodige liefde nodig had om een beetje te rijden.
Er moest een nieuwe variateur in want de oude was echt op idem voor de rollertjes.
Normaal gaat er 9 Gram in dacht ik. Er zit nu 7.5 in.
Helaas is de Gurtner Carburateur in de jaren redelijk mishandeld en is deze vervangen voor een imitatie.
De gartner moet ik nog eens goed nakijken en wellicht kan ik is die nog te redden maar denk het niet.
Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker afgesteld. Nu lees ik dat dat ook precies het probleem is bij deze imitaties.
Er zit nu een 74 sproeier in. Heb afgelopen weken wat geprobeerd met vallen en opstaan tot gevolg.
Bougie is eerst zwartig geweest wat mi zou duiden op te rijk afgesteld. Hij rookt ook wat bij stationair.
Met de sproeier 74 is dit zwarte aan het wegtrekken en wordt het meer koffie kleur.
Ik vermoed dat ik in de buurt kom.
Is dit nu een kwestie van steeds een stapje hoger in de sproeier maat ?
De speedfight rijdt zonder aanzuigbuis prop. Degene voorin met de 2 kleine aanzuigbuisjes.
Er zit een Ixil uitlaat op. Ik ben niet zo bekend met deze uitlaat.
Voor zover ik weet uit mijn jeugd waarin ik een Speedake had rijden deze Peugeotjes meestal het beste op een standaard pijp.
Koppeling is los geweest en volgens mij is dit standaard. Er is door mij geen trek of drukveer vervangen.
Snaar is wel vervangen die was aardig af.
Gasnaald is naar beneden gezet welke nu een zeer vlotte reactie geeft op de gashendel. De scooter trekt redelijk op.
Maar of dit nu echt de bedoeling is weet ik niet. De gasnaald heeft volgens mij 3 standen.
Op de teller gaat hij +- 65km als ik de GPS erbij pak net geen 60.
Hij trekt nog niet helemaal lekker over het bereik en vraag mij af hoe ik dit dient op te lossen.
Ik sta open voor tips, ongezouten meningen en/of ervaringen om de Speedfight beter, sneller en vlotter te laten lopen/optrekken.
Graag blijf ik de 50cc die er op zit.
Mvg
Leonard
Ik heb mij aangemeld op forum om wat wijzer te worden over de afstelling van mijn Speedfight 1
Het was in beginsel een project welke de nodige liefde nodig had om een beetje te rijden.
Er moest een nieuwe variateur in want de oude was echt op idem voor de rollertjes.
Normaal gaat er 9 Gram in dacht ik. Er zit nu 7.5 in.
Helaas is de Gurtner Carburateur in de jaren redelijk mishandeld en is deze vervangen voor een imitatie.
De gartner moet ik nog eens goed nakijken en wellicht kan ik is die nog te redden maar denk het niet.
Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker afgesteld. Nu lees ik dat dat ook precies het probleem is bij deze imitaties.
Er zit nu een 74 sproeier in. Heb afgelopen weken wat geprobeerd met vallen en opstaan tot gevolg.
Bougie is eerst zwartig geweest wat mi zou duiden op te rijk afgesteld. Hij rookt ook wat bij stationair.
Met de sproeier 74 is dit zwarte aan het wegtrekken en wordt het meer koffie kleur.
Ik vermoed dat ik in de buurt kom.
Is dit nu een kwestie van steeds een stapje hoger in de sproeier maat ?
De speedfight rijdt zonder aanzuigbuis prop. Degene voorin met de 2 kleine aanzuigbuisjes.
Er zit een Ixil uitlaat op. Ik ben niet zo bekend met deze uitlaat.
Voor zover ik weet uit mijn jeugd waarin ik een Speedake had rijden deze Peugeotjes meestal het beste op een standaard pijp.
Koppeling is los geweest en volgens mij is dit standaard. Er is door mij geen trek of drukveer vervangen.
Snaar is wel vervangen die was aardig af.
Gasnaald is naar beneden gezet welke nu een zeer vlotte reactie geeft op de gashendel. De scooter trekt redelijk op.
Maar of dit nu echt de bedoeling is weet ik niet. De gasnaald heeft volgens mij 3 standen.
Op de teller gaat hij +- 65km als ik de GPS erbij pak net geen 60.
Hij trekt nog niet helemaal lekker over het bereik en vraag mij af hoe ik dit dient op te lossen.
Ik sta open voor tips, ongezouten meningen en/of ervaringen om de Speedfight beter, sneller en vlotter te laten lopen/optrekken.
Graag blijf ik de 50cc die er op zit.
Mvg
Leonard