Speedfight 1 Liqued Cooled Vario Setup

JoshApriliaSR

Ik Zeur Niet..!! LOL
Hej ik heb een vraagje,​


Ik heb gehoord voor een vrij goede overbrening zonder veel overtoeren etc deze aanpassingen goed zijn;​
  • Malossi Drukveer Racing ( Rood )
  • Malossi Trekveertjes Racing ( Rood )
  • Malossi Rolletjes 16x13 4,00gram ( Zwart )
Zou dat werkelijk goed zijn?
BTW wat voor vertanding zou daarbij het beste zijn?​


Alvast bedankt​
 
Advertisement - register to remove this

als je dit erin zet loopt ie 120 , en ga je op het achterwiel weg :rolleyes:


punt 1 , een SF loopt JUIST goed met std spullen ..

punt 2 , je kunt NOOIT zeggen wat erin moet..

punt 3 , dit is HELEMAAL geen porum voor een SF..

kortom , waar slaat dit op?

en wie heeft je dat verteld , want diegene verdient een schop tussen zijn kloten..

ik denk btw dat je 3 dubbel overtoeren zo..

vertel eerst eens je setup , dan kunnen we ONGEVEER kijken wat eventeel GETEST zou kunnen worden...
 
Idd die gozer verdient een schop in zn kloote:D:D


Mijn setup is;​
  • Malossi rolletjes 3.2 Gram ( Als het goed is )
  • Standaart Drukveer ( Wit )
  • En Trekveertjes ( Wit )
  • *Koppeling 3G ( Standaart )
Kortom het meeste is Standaart
En al met al loopt het super en bouwt geen overtoeren
En Hoop met wat aanpassingen dat het wat lekkerder rijdt + sneller en natuurlijk geen overtoeren... ( Had dat in mijn grijze verleden met mn aprilia sr viper :D:X kwa overbrening problemen )​
 
Verdiep je eerst maar eens in de wereld van het afstellen, als je met 3,2g rollers rijd xD

Als jij zegt dat je geen overtoeren hebt vraag ik me af wat jij dan overtoeren noemt?
 
Verdiep je eerst maar eens in de wereld van het afstellen, als je met 3,2g rollers rijd xD
Als jij zegt dat je geen overtoeren hebt vraag ik me af wat jij dan overtoeren noemt?​

ik bedoel daarmee te zeggen dat hij lekker in zijn toeren valt ( bijwijs niet met optrekken als een achterlijke toeren maakt :D en dan als de voorste poulie uitgezet is dat hij terug valt naar een lage toerental en langzaam toeren bouwt )​

dat bedoel ik
Gewoon een constante toerental en richting zn top natuurlijk meer toeren draaien *lijkt me logisch​

Srry k sleutel vaak aan autotjes;( maarja scooters doe ik ongeveer een jaartje of anderhalf en autos hab ik me meer in verdiept en nu vliegtuigen8P agjhaa...!​
 
Richting z'n top meer toeren hoort juist niet. Hij hoort een constant toerental te hebben, dat is namelijk het voordeel van een vario.
Je motor geeft namelijk een bepaald vermogen af. Dit vermogen is het hoogst binnen een bepaalt toerenbereik. Bijvoorbeeld tussen de 10.500 en 11.500 toeren. Dit bereik noemen we de powerband. Door de vario blijft de motor continue binnen zijn powerband, waardoor je zo snel mogelijk op kunt trekken.
Ohja, en houd je tekst eens normaal links, het is hondsirritant.
 
Back
Top