Speedfight 1 gas probleem

vincedelaat

Speedpinda
Hoi ik heb een speesfight 1
Setup:
50cc malossi sport
yasuni r
8 gram rollen
blauwe trekveren van piaggio
en bruine drukveer orgineel

12 mm carb met sproeier 72 hij rijd gewoon goed tot hij rond de 70 zit dan gaat hij langzamer rijden/net of die wil gaan warmlopen.

en met sproeier 82 rijd die wel goed aleen dan heeft die uitval momenten / dan hapert die een keer en dan rijd die weer soort stotter maar met deze sproeier kan die wel gewoon volgas maar dan heeft die dat momentje dus.

Wie weet de oplossing ik heb de sproeiers tussen 72 tm 82 al geprobeert.
 
Advertisement - register to remove this

snelheid zou het dan aan de vario/koppeling afstelling liggen?

Dat kan zeker. Ze worden in de fabriek met de vario / koppeling afgesteld. (Zo goed mogelijk)

Dus door de jaren heen, verschillende eigenaren, die vaak een ander idee hebben wat betreft de vario en koppeling dus heb je een andere setup ineens.

Soms is de setup veranderd door een vorige eigenaar. Tot blijkt dat de (Tot 50cc) standaard setup inclusief veertjes goed genoeg Is.

Zo ook die van jouw trekveertjes. De "ouwe" rijden beter.

Voorbeeld: mijn rieju toreo 4 takt heb ik wel eens voorzien van een witte DMP drukveer.
Nou de scooter kwam niet vooruit.

Dus de oude veer terug geplaatst en toen liep die. Maar ik wil niet of topic gaan dus kijk goed rond hier. Veel te leren.

Er zullen altijd mensen zijn die een ander idee hebben maar zo heb ik het ervaren. :)

Groet
 
Koop een 17,5 carb

Oke de TS heeft een probleem, en jij zegt koop maar een nieuwe carburateur? Beetje vreemd niet?

50cc malossi sport heeft grotere poorten enz en je kan dan beter afstellen

Voor de spoelpoorten maakt het niks uit.. Ik heb zelf ook een top performance 50cc Trophy op dat blok gehad met 12mm carburateir.. Cilinder had meer spoelpoorten (in totaal 7 stuks) maar loopt niks slechter met de originele carb.
Ik zeg gewoon beter afstellen.. Sommige mensen denken binnen 5minuten al klaar te zijn met afstellen, terwijl hij helemaal niet goed loopt..

En zeker met een terugloper zal de sproeier richting 78 / 80 moeten.
 
Back
Top