Speedfight 1 aanhoudend probleem

heren,

mijn speedfight 1 uit 1998 (met immobilizer) heeft nu al een tijdje het zelfde probleem. laatst had ik al iets gepost maar dit loopt los daarvan.

elke keer als het geregend heeft, dan start mijn scoot niet. sterker nog, hij vonkt ook niet. zodra hij een tijdje in de droogte staat wil ie wel weer, maar het is niet te zeggen hoe lang dit duurt (minstens een paar uur wel)

ik heb de bougie, bougiekabel, bougiedop, en bobine al vervangen. vliegwiel opgeschuurd en sensor ook. als ie loopt, loopt ie echt lekker op wat inhouden na, maar dit is waardeloos zo. vandaag nog een goed uur gereden, zelfs 90 teller aangetikt

kortom: speedfight start niet als het nat is geweest. vonkt ook niet. na onbepaalde tijd droogte doet ie t weer. als hij loopt, duurt het vaak 2-5 sec voordat ie afgaat bij gas geven, zowel bij warme als koude motor. benzinetoevoer is allemaal nieuw en doet het!!!

is dit de ontsteking die nat wordt, zou het de startonderbreker zijn, wie kan me wat zinnigs vertellen?

werkzaamheden verricht:
spruitstuk 12>17.5
carburateur 12>17.5
uitlaat Ixil > Giannelli
Top Performance carbon membraan
nieuwe vacuümpomp
nieuwe benzineslangen
olietank verwijderd
nieuwe kappen
Koso teller
nieuwe bougie
nieuwe bobine
spoiler
nieuwe achterveer
powerfilter
Malossi v-snaar
nieuw zadel
nieuwe kilometerkabel
nieuwe benzine tank dop
nieuwe remsensor
vliegwiel geschuurd

std krukas
std cilinder
std koppeling
Giannelli Extra chrome
7gr rollen
sproeier 90 (moet groter)

hij liep goed met deze setup (op inhouden na zie video)
Post automatically merged:

 
Advertisement - register to remove this

zou er water bij de ontsteking komen? zou het aan de cdi/immobilizer liggen die nat wordt? ik weet het oprecht niet meer, heb nagenoeg alles al gehad nu

bij droog weer doet ie t echt lekker op die dip van het filmpje na
Post automatically merged:

carb zit bij stilstand in een plastic zak dus er zit geen water oid in
 
Je zou haast zeggen dat er vocht in een connector komt , die niet goed beschermt is . Juist om dit te voorkomen , heb ik bij mijn scooter alle zichtbare connector 's , losgehaald , gekeken of ze schoon van corrosie zijn , en ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Dit houdt het binnen dringen van vocht tegen , en beschermt de connector 's . Je kan na een bui ook de connectoren één voor één loshalen , en kijken of deze nat zijn , vooral die , die bij het vliegwiel naar je cdi , en bobine . Kijk ook bij de schakelaar en aansluiting , van de zijstandaard , als je die erop hebt zitten.
 
Back
Top