speeddfight blijft stationair hard lopen

speedyfight 1

Well-Known Member
mijn scooter loopt weer na die ellende van geen vonk.
maar heb nu een ander probleem ontdenkt.
als ik rijd met de scooter loopt hij als een zonnetje.
maar zodra ik b.v. op een stoplicht aan rijd en zo wat stil sta blijft hij naar mijn menmning te hoog in toeren draaien.
geef ik 1 a 2 keer ff een stoot gas en wacht ff dan zakt het toerental naar een stuk rustiger toerental zo als het hioort te zijn.

waaraan zou dit kunnen liggen?
stationair sproeier?
of electrische choke misschien?
dit probleem heeft hij zo wel in koude als warme toestand.


wie weet raad?

alvast bedankt voor jullie reactie's/hulp.
 
Advertisement - register to remove this

elekt shoke is altijd wel een gekut maar daar wil ik niet te snel de schuld aan geven

is je hoofdsproeier goed? niet te klein? want dat is meestal nog wel eens als die stationair uitrijd dat die dan hoog blijft lopen

staat je lucht schroef 1.5 slag open?
 
Mischien elek. shoke nakijken of er geen vuil in zit zodat ie blijft haken...
durf het ook niet gelijk de schuld te geven, maar je carb. schoonmaken zou altijd kunnen helpen ;)

Greetz
 
gewoon je stationairsproeier wat eruit draaien


oke ik heb een beetje hetzelfde probleem als bovenin beschreven, het toerental loopt hoog op zodat bij stilstaan hij eigenlijk vooruit wil

maar de stationairsproeirer openzetten zou dus het toerental omlaag leggen?

ik heb er weinig verstand van dus misschien breng ik hem gewoon naar de garage

thanks
 
stationair sproeier open zetten?
verklaar dat eens nader?
snap ik ff niet.
stationair sproeier is toch een messing buisje wat in je carburatuer zit?

ja mijn lucht stelschroef staat 1,5 slagen open zo als melf#50 reeds in andere topics melde.
 
Hoe kan je een sproeier nou openzetten... je kunt wel een kleinere of grotere erin doen. Ik gok dat je niet veel aan je setup heb veranderd, en lijkt me sterk om die sproeier dan te moeten verwisselen.
 
hey speedyfight:D

waarschijnlijk is dit wel je stationairschroef
die herken je aan een kruiskop schroefje met een veertje erachter.
zet je scooter aan en draai eraan en je hoord wel wat met je toeren als het goed is. luchtschroef staat wel al goed met 1,5

en elec shoke kan geen probleem zijn:p kwam gister achtr dat mn kabeltjes doorgebroken waren(A) heb kroonsteen tussen gedaan
maar als shoke stuk is dan geeft hij als het goed is steeds teveel benzine, wat geen ramp is
 
ja mijn electrische choke was ook stuk voor dit probleem.
tegen de uitlaat gelegen bij vorige eigenaar.
aan elkaar gemaakt en zou dus moeten werken.
probleem doet zich nog steeds voor.
zal eens kijken om de carburateur weer eens
een grondige schoonmaak beurt te geven.
misschien dat dat helpt.
want peugeot is erg gevoelig voor vuil in de sproeiers.
 
misschien moet je ook even kijken naar de afstelling van de caburateur. want soms blijft me crosser nog wat te hoog in toeren. draai ik even paar keer aan het schroefje en hup, hij loopt weer netjes!

suc6 ermee!
 
schroefjes aan rechter handvat?
daar zit niks van schroefjes waar je mee steld.
ff voor alle duidelijkheid:


ik kom aanrijden en stop voor b.v. een rood stoplicht.
blijft hij hoogtoerig draaien maar niet maximaal.
als ik dan bij stil stand een keertje of 2 een stoot gas geef zakt hij langzaam terug naar stationair toerental.
waar zou dit nu aan liggen?


complete gaskabel vorige week vervangen
dus daar kkan het ook niet aanliggen.
 
Back
Top