speed rox met begin dip

Status
Not open for further replies.

g-tje

6t blazin roxx
hier komt t

ik rijd al een tijd je mhr speed 7t hd tuned (mina)
met komplete overrange etc

en vanaf t begin dipt ie al
zeg maar van nul tot 40 en daar boven gaat ie als een malle


wat kna t zijn?


hier komplete setup:
mhr speed 7t
vl14 zonder stuffer
dopller as
komplete overrange 2005
c30
26dellort vhst
en hpi 04


wie o wie kan me snel helpen
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon strakkere trekveertjes? Of shimmen. Juiste lengte snaar gebruiken. Etc. Of je mengsel onderin te arm/rijk. Of iets met het op tijd zetten van de ontsteking
 
klinkt idd als een verkeerde afstelling..
zoals gezegd het uitshimmen van de vario..

ik weet verder niet hoe goed die 26mm zijn maar ik zie er weinig mensen mee rijden..

hoe is de afstelling van de carb?
welke stand staat de gasnaald en luchtschroef bijv? wat is de kleur van de bougie?
 
klinkt idd als een verkeerde afstelling..
zoals gezegd het uitshimmen van de vario..

ik weet verder niet hoe goed die 26mm zijn maar ik zie er weinig mensen mee rijden..

hoe is de afstelling van de carb?
welke stand staat de gasnaald en luchtschroef bijv? wat is de kleur van de bougie?


gasnaald had k nog nieteens bekeken
en me bougie is netjes koffie bruin

ongeacht welke koppeling ik gebruik hij blijft in t begin zwaar dippen
 
Ringetjes op bepaalde punten doen, bijvoorbeeld tussen de half poulie en de glijbus. Dit omdat er soms te weinig ruimte is, waardoor je snaar blijft hangen.
 
weet je wel wat er bedoelt word?
Het zijn geen dikke ringen maar hele smalle ringen..
Zoiets heet afstellen, dat gaat dus verder dan alleen wat rollen en drukveren erin rammen
 
Hij heeft wel gelijk dat t niet goed uitkomt met de 2005 vario. Je kunt het busje achter de vario af ( laten ) draaien , zodat je hem wel uit kunt vullen .
 
Dan staan je vario en poullies niet meer in lijn, slimpie...

Idd shimmen die handel. Je vario heeft in de beginstand waarschijnlijk net iets te weinig ruimte voor de snaar, waardoor hij inprincipe in een hogere versnelling wil gaan vertrekken (om het ff makkelijk uit te leggen). Door hele dunne afstelringen te plaatsen tussen de gradenplaat van de vario en de variobus (dus niet tussen de halfpoullie en de variobus), kan je dus je bus langer maken en je vario dus meer ruimte geven.
 
Dan staan je vario en poullies niet meer in lijn, slimpie...

Idd shimmen die handel. Je vario heeft in de beginstand waarschijnlijk net iets te weinig ruimte voor de snaar, waardoor hij inprincipe in een hogere versnelling wil gaan vertrekken (om het ff makkelijk uit te leggen). Door hele dunne afstelringen te plaatsen tussen de gradenplaat van de vario en de variobus (dus niet tussen de halfpoullie en de variobus), kan je dus je bus langer maken en je vario dus meer ruimte geven.


waaorm zou die daar wel passen terwijl die op de normale plaats ook niet past

ik snap wat je bedoelt ga morgen dna maar weer andere shimms halen
 
volgens mij heb je een verkeerde 'shim' voor je.. en heb je het over een opvulring die bij een sport vario geleverd zit :)
 
Wat was er nou ?
meestal teniminste had ik dan met overrange poulies van malossi doet ie \t meestal wel in een keer goed

alleen rij nu piaggio poulie dus shimmetje ertussen met een iets kortere vulbus en nou doet t wel goed
 
Ok :) Beter vertel je dat altijd meteen, dan hebben andere mensen er misschien nog iets aan met de search ;) Is maar een tip hoor :) Op slot doen kun je zelf doen, namelijk rechtsboven bij Thread Tools.
 
Ok :) Beter vertel je dat altijd meteen, dan hebben andere mensen er misschien nog iets aan met de search ;) Is maar een tip hoor :) Op slot doen kun je zelf doen, namelijk rechtsboven bij Thread Tools.



ill keep it in mind
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top