Speed @ pen10

Jeff0

Hendig sjiek slipper
Hoi,

Ik ben opzoek naar een pen10 zuiger voor mijn mhr speed 6t. Ik weet dat athena dome zuigers dezelfde bolling hebben als een speed zuiger, maar zijn die er ook voor pen10? En waar kan ik die bestellen?

En welk naaldlager (MHR?) raden jullie mij aan, het moet in een power-one as passen. Heb er nu een doppler naaldlager inzitten..
 
Advertisement - register to remove this

Die zijn er ja. Alleen is pen10 best af te raden op een knallende setup.
Ik dacht altijd dat het best meeviel, en dat het best goed moest gaan... maar valt best tegen eigenlijk :P

Athena dome zuigers (van de ovale-uitlaatpoort-versie-cilinder zeg maar) zijn er iig wel in 10mm pistonpen versie. Die zijn vast wel te bestellen op euroscooters ofzo. Mhr / evo naaldlager is wel verstandig om te kiezen ipv doppler, want dat is echt meuk.
 
Die zijn er ja. Alleen is pen10 best af te raden op een knallende setup.
Ik dacht altijd dat het best meeviel, en dat het best goed moest gaan... maar valt best tegen eigenlijk :P

Athena dome zuigers (van de ovale-uitlaatpoort-versie-cilinder zeg maar) zijn er iig wel in 10mm pistonpen versie. Die zijn vast wel te bestellen op euroscooters ofzo. Mhr / evo naaldlager is wel verstandig om te kiezen ipv doppler, want dat is echt meuk.

Een 'echt' knallende setup zal het voorlopig nog niet zijn :p.. Als het zover is komt er wel een pen12 asje in.

Ik kan dus gewoon deze: http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=601_848_852&products_id=4846 bestellen?. Op de foto zie je de racing zuiger, maar de pro zuiger is idd een dome zuiger meen ik me te herinneren.
 
Ik zie net dat die Athena/Stage 6 pro cilinder, 1 grote spoelpoort heeft van achter (ipv 2 bij speed), gaat die zuigerveer dan straks niet in één van me poorten happen? :D:O
 
Weet waar je aan begint met een p10 zuiger + as op een hoogtoerige cilinder...


2cel1ms.jpg


(Die foto blijft maar terug komen...:P)
 
Ik heb je een week of 2 ofzo geleden al gezegd dat je beter een nieuw krukasje steekt want als die vast/warm loopt ben je zwaarder in de kosten. Maar anders pak je zo een stage 6 naaldlager van pen 12-> pen 10 met een speed zuiger.
 
Misschien ligt het btw wel aan de kwaliteit van de pistonpen... aangezien ze beiden van hetzelfde merk zijn.

Evo pen 10 heb ik wel vaak zat goed zien gaan. Ookal zou ik dat zelf niet doen/durven, puur vanwege het feit dat het gewoon sneller kapot kan gaan dus.
 
Er is overigens bij het breken van die piston pen verder niets kapot gegaan. :P
Hoorden iets ratelen op de bank, dus toch even cilinder eraf... :+

bij mij dus wel:D, De foto die Jaspah post komt van mijn hok. Verder had de cilinder ook een mooie diepe kras er in. Dus geen pen10 mij op een 70CC.
Zou het iedergeval erg afraden.
 
Hmm op 70cc kan het zeker wel hoors, ik rijd nu zo'n 2500km met middel toerig (airsal rpm en tuned ng), en nu met een racing zo'n 500km en dat icm met een kundo dus dat maakt toeren zat:p.
Gaat perfect zow ik denk zolang je maar niet boven de 17 pk gaat zitten er geen risico is?.
Maar met een evo70 of een getunede racing + de bijbehorende spullen zou ik het idd ok niet doen als ik het zo lees hiero:p.
 
Misschien ligt het btw wel aan de kwaliteit van de pistonpen... aangezien ze beiden van hetzelfde merk zijn.

Evo pen 10 heb ik wel vaak zat goed zien gaan. Ookal zou ik dat zelf niet doen/durven, puur vanwege het feit dat het gewoon sneller kapot kan gaan dus.


Bij een maat die ik ken zat een Pen 10 Evo as in het blok "Piaggio"
Daarop een Hebo manston 70cc AC meen ik en daarvan was tijdens het rijden ook de pistonbus/pen gebroken
 
Back
Top