Speciale Lagertjes....

Razma

Well-Known Member
ik ga naar Hebo en ik zie mooi spul, dus ff pix nemen...
technische info moet je Xander of Alfonso vragen verder.. :p
 
Advertisement - register to remove this

plaatje:

lagers.jpg
 
Last edited:
Kunnen wel axiale krachten opnemen. De rechter is er 1 met losse buitenschaal. Dus de lager blijft op krukas en de buitenschaal in het carter. Handig bij bloksplitsen. Deze lagers ehbben eveneens zo goed als geen weerstand.

En de linker is er 1 met VOLLE kunstofkooi.

Deze lagers hebben natuurlijk verschillende doeleinden waar ze kunnen worden toegepast, waaronder ook gewoon scooters.
 
Last edited:
Zekers wel handug die losse lagers maar wat kost zo iets nou en waar kan je ze mee vergelijke C3, C4?
Voor de rest wel vaag dat ze los zijn.
 
Ik vind het een beetje overbodig. 25 jaar geleden gebruikten ze zulke lagers. En dat hele kleine beetje wrijvingsverschil met een gewone SKF maakt ook niet zoveel uit. en ik denk dat het eerder minder handig is als handiger bij blok in elkaar zetten
 
Originally posted by JohanV
Ik vind het een beetje overbodig. 25 jaar geleden gebruikten ze zulke lagers.

DUS?

En dat hele kleine beetje wrijvingsverschil met een gewone SKF maakt ook niet zoveel uit.

TIS TOCH EEN KLEIN PLUSPUNTJE

en ik denk dat het eerder minder handig is als handiger bij blok in elkaar zetten

WHY?

 
Iedereen is niet voor niks overgegaan op "normale" lagers.

En verwaarloosbaar pluspuntje, als je al die kleine pluspuntjes op zou tellen heb je nog steeds een klein pluspuntje van 0.2 pk die al weer weg is als de luchtsamenstelling iets anders is.

En waarom zou het makkelijker zijn met monteren? al die losse kutballetjes, en het is toch allebei weer een vast passing -> dus verhitten.
 
Back
Top