Speciale kogellager en oliekeerring

clio-tuning

Well-Known Member
Iemand een idee welke fabrikant volgende lager maakt?

- Buitendiameter 32mm
- Binnendiameter 17mm
- Breedte 10mm


In de SKF catalogus heb ik al gekeken, het dichtst in de buurt komt een 6003 lager. Hiervan kloppen alle maten behalve de buitendiameter is 35mm ipv 32mm.
Als ik deze lager dus zou willen monteren, zou ik de originele lagerzitting moeten (laten) uitkotteren. Vandaar dat ik poging doe om een niet genormaliseerde (denk ik) lager te vinden.



Ook heb ik nog een oliekeerring nodig met als afmetingen:
- Buitendiameter 22mm
- Binnendiameter 17mm
- Breedte: 4,5mm (speelt wel niet zo'n grote rol in mijn geval)

Deze oliekeering kwam na even zoeken het dichtst in de buurt: http://web.kramp.com/shop/action/itemgroup_30_-17_11451_45931_0_Oliekeerringen+asmaat+Ø+17+mm__
Hiervoor moet de originele zitting dus nog steeds gekotterd worden.


Mijn excuses moest ik dit niet in het juiste subforum gepost hebben.


Alvast bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

mischien een stom vraagje ,maar waarom moet je dat lager hebben?

of waar zit het in?

als het al bestaat is het een zeer apart lager iig.
 
Zaten er oude lagers in? Als ze niet in het SKF boek staan kan je het denk ik wel vergeten.
Wel, ik wil een primaire as van minarelli horizontaal passend maken voor op mijn Honda Camino.

Standaard zit daar een as in van diameter 12mm.
De originele lager is een 6201 (D= 32mm, d= 12mm)

Idem voor de oliekeerring, dit is standaard een 12x22x4.5

Maar aangezien de scooteras 17mm is, moet ik dus ofwel passende lagers vinden, ofwel de zittingen laten kotteren. Andere opties zijn er volgens mij niet...
 
mischien een stom vraagje ,maar waarom moet je dat lager hebben?

of waar zit het in?

als het al bestaat is het een zeer apart lager iig.
Zie quote op het bericht van Xander ;)


Ik dacht, laat ik hier ook maar eens een topic maken, wie weet komt er nog passende onderdelen uit de bus of gewoon een schitterend idee... :p


Alvast bedankt voor jullie snelle reactie!
 
Goede lagers vinden is zo goed als uitgesloten als ze niet in het boek staan. Er worden ook bij SKF gewoon series gemaakt met bepaalde afmetingen. Als er geen lagers waren geef ik het helemaal geen kans. Je zou ze eens kunnen bellen natuurlijk. Of langsrijden. AKN zit in Haarlem iig.
 
laat dat gat gewoon uitkotteren, mocht je nieuwe lagers of een nieuwe as nodig hebben dan kan je ze tenminste gewoon vervangen, en het is het stevigste
 
ja , je gebruikt ook 10 van die assen per jaar ;)

als je het carter verbouwt kun je niet meer terug , als je de as alleen aanpast kun je altijd weer terug.. ;)
 
ja , je gebruikt ook 10 van die assen per jaar ;)

als je het carter verbouwt kun je niet meer terug , als je de as alleen aanpast kun je altijd weer terug.. ;)
Morgen maak ik even enkele foto's van de originele lagers, originele vertandingsas, de scooter vertandingsas, en de lager en keerring dat ik dan vermoeidelijk zal gebruiken bij gebrek aan passende.

Dan wordt het vermoedelijk voor iedereen duidelijk wat ik precies allemaal van plan ben... :p
Wrsl zullen jullie allemaal wel zeggen om gewoon de zittingen te laten kotteren.

Hiervoor zal ik in de loop van de week dan maar eens langsgaan bij een bedrijfje in de buurt voor een offerte.
 
Back
Top