Spartamet start niet

beunhaas tuning

New Member
Hallo,
ik had van de week een spartamet gekocht die een tijdje stilstond, toen ik de bougie eruit draaide was die nat, die droog gemaakt en erin gedaan. Toen zag ik dat 1 schroefje miste bij de vlotterbak van de carb toen heb ik er zelf een schroefje erin gedaan die er niet helemaal goed erin past(vlotterbak zit dus niet helemaal strak vast) toen proberen te starten dat wou niet toen ik de bougie eruit draaide was die weer nat.
wij denken zelf dat die dus zoveel benzine krijgt en dat het niet passende schroefje ook het probleem is.
Als die hoeveelheden benzine krijgt zou ik ook graag willen weten hoe ik dat kan aanpassen.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Een Spartamet is altijd erg slecht geweest in goed starten.
Als ze eenmaal starten lopen ze op zich prima. Ze verzuipen alleen erg snel als de motor koud is.
Je kan even het luchtfilterhuis aan de achterkant eraf trekken en de hendel op het stuur op de normale stand zetten (dus niet choke).
Check ook even of hij wel vonkt want de cdi’s gaan regelmatig kapot. Deze zit bij het luchtfilterhuis.
 
Een Spartamet is altijd erg slecht geweest in goed starten.
Als ze eenmaal starten lopen ze op zich prima. Ze verzuipen alleen erg snel als de motor koud is.
Je kan even het luchtfilterhuis aan de achterkant eraf trekken en de hendel op het stuur op de normale stand zetten (dus niet choke).
Check ook even of hij wel vonkt want de cdi’s gaan regelmatig kapot. Deze zit bij het luchtfilterhuis.
Vonken doet die prima op de choke hebben wel ook al geprobeerd maar ook dan gebeurt er niks, lucht filter en luchtfilterhuis ook al er af gehad toen Wou die ook niet starten
 
Zit er schone brandstof in? Zoniet vervangen.
Je kan ook wat remmenreiniger in de kop spuiten, en dan starten. Dan kan je zien of er uberhaupt een ontbranding plaatsvindt.
 
Zit er schone brandstof in? Zoniet vervangen.
Je kan ook wat remmenreiniger in de kop spuiten, en dan starten. Dan kan je zien of er uberhaupt een ontbranding plaatsvindt.
Schone brandstof zit erin tank is schoon juiste mengverhouding, remreiniger ook al geprobeerd maar dan start die wel maar dan slaat die gelijk af
 
Dan weet je het probleem toch?

Ontsteking, brandstof en compressie. 1 van de 3 gaat het op mis. Met remmenreiniger loopt hij, dus is er met de ontsteking en compressie niets mis. (tenminste, compressie kan nog steeds slecht zijn, maar als het echt helemaal kapot is start het ook niet op remmenreiniger)

Ik weet niet of ik het probleem echt in dat schroefje zou zoeken. Zou wel kunnen hoor, dat hij daar gewoon valse lucht krijgt. (kan je er niet een paar ringetjes achter leggen? Of gewoon een passend schroefje zoeken natuurlijk) :p
Maar de kans lijkt me groter dat de carburateur gewoon vuil is.
 
Dan weet je het probleem toch?

Ontsteking, brandstof en compressie. 1 van de 3 gaat op mis. Met remmenreiniger loopt hij, dus er is niets mis met de ontsteking en compressie. (tenminste, compressie kan nog steeds slecht zijn, maar als het echt helemaal kapot is, start het ook niet op remmenreiniger)

Ik weet niet of ik het probleem echt is bij het zoeken naar een schroefje. Zou wel kunnen horen, dat hij daar gewoon valse lucht krijgt. (kan je er niet een paar ringetjes achter leggen? Of gewoon een passend schroefje zoeken natuurlijk):p
Maar de kans lijkt mij groter dat de carburateur gewoon vuil is.
Maar als het probleem de brandstof is snap ik niet dat de bougie elke keer weer nat is en hoe zou ik dit op kunnen lossen want de brandstof komt wel in de carb
 
Schone brandstof zit erin tank is schoon juiste mengverhouding, remreiniger ook al geprobeerd maar dan start die wel maar dan slaat die gelijk af
Als hij met remmenreiniger wel start maar meteen uitvalt is dat goed. Je weet dan namelijk dat er compressie is, een vonkt en een ontbranding. Dat hij uitvalt komt doordat de remmenreiniger in de kop weg is en er blijkbaar geen of geen juist mengsel de kop binnenkomt.

Welke mengverhouding olie heb je gebruikt? Ik vermoed 1:50, maar de mengverhouding bij een spartamet is 1:100
 
Als hij met remmenreiniger wel start, maar meteen uitvalt is dat goed. Je weet dan namelijk dat er compressie is, een vonkt en een ontbranding. Dat hij uitvalt komt omdat de remmenreiniger in de kop weg is en er praktisch geen of geen juist mengsel de kop binnenkomt.

Welke mengverhouding olie heb je gebruikt? Ik vermoed 1:50, maar de mengverhouding bij een spartamet is 1:100
1:100 van te voren opgezocht
Post automatically merged:

Te veel benzine is ook een benzineprobleem.
Hoe zou ik dat dan kunnen veranderen want bij een spartamet kun je niet zomaar 123 de carb eraf halen
 
Back
Top