spanningsregelaar

Advertisement - register to remove this

Plus draad wel ff intapen zodat hij nergens contact kan maken :p verder maakt het niet uit, zo gauw je kickt gaat alles via het vliegwiel etc. Alleen je hebt kans dat de lichts sterkte mee gaat op de snelheid. Hoe harder je gaat hoe feller het gaat branden. Maar waarom zonder accu rijden? kost 15 euro...
 
ok... ik dacht dat die lichtsterkte boven de 12v afgeregeld werd door de spanningsregelaar. Ja ik heb die accu verder niet nodig. En wil nooit meer hoeven lopen of te laat op me werk komen door een bendix die blijft draaien dus heb de startmotor toch afgekoppeld. weet jij of zo'n m-control unit ter vervanging van me draadboom of dat wat is en dan heb ik juist wel weer een accu nodig. Maar zo'n m-unit moet ik dus wel een handchoke bijnemen want die optie heeft die niet en zit ik nog steeds met het dasboard. heeft een tachometer en benzinemeter stroom nodig?
 
ik denk dat de bedrading vanaf me spanningsregelaar tot aan de accu ook slecht is en die bedrading zit in me draadboom, die draadboom is helaas niet meer te verkrijgen.
 
Draad kun je zelf wel maken :) gewoon draadboom los halen en kabel trekken en klaar. Niet te moeilijk denken :) met die controle unit ben ik niet bekend maar anderen hier vast wel :)
 
ja weet je wat het meest irritante is. Er zit een 5 polige lange witte stekker bovenop de spanningsregelaar die is van de draadboom waardoor je er eigenlijk al niet op een normale manier afzonderlijk iets op kan aansluiten zonder de originele draadboom te wijzigen. Dat is me grootste struikelblok. Moeilijk denken heb ik vaker gehoord inderdaad.
 
Ik ken hetzelfde, bij mn vorige speedfight (rip) heb k gewoon met lompe kracht die kabel er uit gerost (+_+) daarna gekeken hoe k de nieuwe kabel er in kreeg. Was ff denken maar toch gelukt.
 
ik denk dat de bedrading vanaf me spanningsregelaar tot aan de accu ook slecht is en die bedrading zit in me draadboom, die draadboom is helaas niet meer te verkrijgen.

Elke draadboom is te verkrijgen , vandaag de dag zijn er genoeg Scooter Demonteer bgedrijven.
 
oja nog 1 ding ik heb een klemtang nodig en een fohn en krimpkousjes, maar welk dikte draad gebruik ik en welke stekkertjes zijn goed en waar koop je dat spul bij de conrad ofzo?
 
Ja Brute Force je hebt ook helemaal gelijk. ik moet daar eens heen gaan. Ik ben teveel van het moet goed zijn en van dat nieuwe, maar geloof me daar krijg je op een gegeven moment last van. Ontsteking tot spanningsregelaar is gloednieuw. Alleen wel hopen dat ik dan met de goede thuiskom en jammer dat al die demontagebedrijven zo ver weg zitten. En hopen dat ik niet thuiskom met allemaal carters en een frame en andere onderdelen. Ik zag trouwens dat m'n frame nog steeds verkrijgbaar was kost 900 euro op easyparts. Als ik op 1 ding kan besparen is het een tweedehands frame. Maar inderdaad dan kan ik voor een euro of 30 zo de kniptang erin zetten.
 
...Bedrading en krimpkous kan je kopen bij de ( betere) Automaterialen zaak ... Bijv : Slager.
Anders FF Google : auto Materialenzaak/ postcode ..... :
 
ik denk dat ik het ga proberen als ik de scooter terug heb. Ik heb de site rick donkers gevonden. en ik heb van het schema afgegumd wat ik niet gebruik en nodig heb zodat het een stuk eenvoudiger is geworden. Ik denk dat er verder niks meer te strippen valt, dan ziet die er als volgt uit:mc2fullystripped.jpg
 
ik heb een nieuwe draadboom van een typhoon weten te bemachtigen (uit israel afkomstig voor 80 euro). voor wie zelf nog iets wil maken ik heb alle stekkers gevonden op scooter-center.com (ook contactslot, alles)
Bij deze sluit ik de discussie en wil ik Brute Force en Speedfightlover bedanken en het beste wensen!
 
Back
Top