Spark
New Member
Ik heb 2 keer een aerox en beide hebben ze eigelijk hetzelfde probleem.
het waren beide loop of sloop scooters en heb eigenlijk alles nieuw gekocht.
Kabelboom (zonder elektrische choke en zonder lichtweerstand.) geloof dat dit het derde type kabelboom is op aerox van ongeveer 2006
Ze hebben beide nieuwe een nieuwe ontsteking + vliegwiel.
Spanningsregelaar heb ik dus al zo'n 10x vervangen en de lichten in de voorlamp blijven ook telkens doorbranden.
nadat de lampen springen meet ik ook 18v+ wat natuurlijk weer veel te veel is. Ook is het een paar keer voorgekomen dat de scooter ook helemaal niet meer vonkt nadat de spanningsregelaar is gaan hemelen. nadat ik deze vervangen heb is dit weer gewoon normaal en komt die uit op ongeveer 14.2-14,5v spanning op de accu. Als ik de lampen dan meet is het ook weer normaal. Ik heb het ook een paar keer proberen door te meten als ik rij. maar is helaas nog niet voorgekomen dat ik het meet en hij ook daadwerkelijk op dat moment kapot gaat helaas.
ik heb al een extra massa draadgetrokken vanaf de accu naar het blok.
ik heb de hele kabelboom ook doorgemeten op breuken maar kan tot op heden eigenlijk niks vinden.
iemand nog enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
het achterlicht betreft ledlampen met richting aanwijzer.
voorlamp is een DMP voorlamp (origineel)
de Ba20d heb ik al geprobeerd met 25w en 35w op moment dat de spanningsregelaar weer vervangen is.
de t10 zijn beide 5w.
het waren beide loop of sloop scooters en heb eigenlijk alles nieuw gekocht.
Kabelboom (zonder elektrische choke en zonder lichtweerstand.) geloof dat dit het derde type kabelboom is op aerox van ongeveer 2006
Ze hebben beide nieuwe een nieuwe ontsteking + vliegwiel.
Spanningsregelaar heb ik dus al zo'n 10x vervangen en de lichten in de voorlamp blijven ook telkens doorbranden.
nadat de lampen springen meet ik ook 18v+ wat natuurlijk weer veel te veel is. Ook is het een paar keer voorgekomen dat de scooter ook helemaal niet meer vonkt nadat de spanningsregelaar is gaan hemelen. nadat ik deze vervangen heb is dit weer gewoon normaal en komt die uit op ongeveer 14.2-14,5v spanning op de accu. Als ik de lampen dan meet is het ook weer normaal. Ik heb het ook een paar keer proberen door te meten als ik rij. maar is helaas nog niet voorgekomen dat ik het meet en hij ook daadwerkelijk op dat moment kapot gaat helaas.
ik heb al een extra massa draadgetrokken vanaf de accu naar het blok.
ik heb de hele kabelboom ook doorgemeten op breuken maar kan tot op heden eigenlijk niks vinden.
iemand nog enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
het achterlicht betreft ledlampen met richting aanwijzer.
voorlamp is een DMP voorlamp (origineel)
de Ba20d heb ik al geprobeerd met 25w en 35w op moment dat de spanningsregelaar weer vervangen is.
de t10 zijn beide 5w.