Souris valt stil voor stoplicht

Touareg

Member
Beste mensen,

2018 souris, ja ik weet het; weer zo’n chinees ding maar goed, ik heb hem nu eenmaal, beloof dat de volgende iets anders wordt. Afijn nu deze dus: iets van 15k op de teller. Euro4 rongmao injectie. Heb hem zelf een beurtje gegeven: snaar, 2x olie, nieuw rolletjes filters. Maar nu: hij start prima electrisch, draait dan zoals verwacht hoger in z’n toeren, zakt later zoals verwacht iets in z’n toeren en blijft so eeuwig draaien. Tot zo ver goed. Nu: starten en wegrijden, geen probleem tot je 10 minuten gereden hebt en je voor een stoplicht moet stilstaan. Dan valt ie gelijk uit. Hij start daarna ook wel weer direct maar toch niet handig zal ik maar zeggen. Ik heb de “ idle control valve” is dat de juiste benaming ( zwarte ronde/cilindervormige ding op het gashuis met de naam rongmao) los gehaald (niets aan gemeten) maar die ziet er als nieuw uit. Heb de o2 sensor in de uitlaat losgehaald, en voorzichtig schoon geborsteld , heb de ecu losgehaald en weer terug gezet, maar niets helpt.! Oh ja en heb met remmenreiniger rond de inlaat/slangen gespoten opzoek naar valse lucht, maar niets gevonden. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen of wat ik aan die idle control valve (als dat het is) kan meten . Ben wel redelijk handig maar het ontbreekt me aan de kennis van deze scooter.
Oh ja kleppen ook nog maar een keertje gesteld maar die stonden nog goed.

Advertisement - register to remove this

Ik heb twee Chinezen, euro4 en euro5, beide met rongmao. Euro4 heeft ook heel af en toe hetzelfde probleem van afslaan. Zou aan de benzine kunnen liggen bedenk ik. De Euro5 scooter heeft het probleem niet. Deze heeft als extra een benzine filter en mijn euro4 scooter dus niet.

Bedankt voor het mee denken! Bij mij zit er wel een (nieuw) benzine filter tussen de tank en de motor. Ik zou nog een kunnen experimenteren door het filter er tussen uit te halen al kan ik zo even niet bedenken wat voor verschil dit zal maken. De grootste flow door het filter is denk ik vol gas of misschien wel net starten als ie rijk loopt. Vast niet stationair met warme motor

Beter dat ding verkopen aan een Handige Harry , en vermelden dat er wat problemen mee zijn , Huidige Scooter is een Money-Pitt, en een echte Scooter kopen .

Back