soundboard van pc boxen.

tristanhe

Well-Known Member
Hallo,
zat eens na te denken over een soundboard die je goedkoop kan maken, nu zat ik te denken zou het mogelijk zijn om pc boxen op je accu aan ter sluiten. en hier een soundboard van te maken ?

dus als iemand ervaring heeft, alvast bedankt :#

Advertisement - register to remove this

Jah hoor, is vrij simpel.
Om het te laten werken heb je nodig:

1.Kroonsteentje.
2.Goedkoope schakelaar.
3.1mm³ soepele draad.
4.De boksen zelf.
5.Een goede scooter accu.
6.Versterker/CD speler. **

** Extra, als je boksen zelf geen aansluiting hebben om je MP3 oid in te pluggen.

Maar ga je die boksen gewoon los in je buddy gooien, en klaar?
Of wil je echt een soundboard gaan maken?

Als je verder uitleg wilt over welke draden waarheen gaan, dan hoor ik het wel!

echt he XD
en gebruik dan tenminste fatsoenlijke stekkertjes en isoleer het een beetje met krip-buis en vaseline / siliconenkit / polymax.

Ik denk dat hij actieve pc speakers bedoelt, dus met ingebouwde versterker. Mits het voltage overeen komt is dit geen probleem, echter moet je mogelijk de voeding er tussen weg slopen als deze niet extern is. Verder gaat dit een stuk slechter klinken, deze speakers zijn namelijk gemaakt om in een dichte behuizing te spelen, itt de auto speakers welke eigenlijk op een hoedeplank gebaseerd zijn en dus ontwikkeld voor open ruimtes.

heb 2 soorten pc boxen, een met een usb aansluiting en een met gwn stekker er aan.
en ja wil ze gewoon in buddy gooien ja, kan altijd nog kijken o mze op een plankje te maken maar das later, maar welke is dan de beste om te gebruiken ?

Hij wou het zo goedkoop mogelijk, dus die optie geef ik hem.

Verder, het is toch 1mm³ draad, of is het 1mm² draad of gewoon 1mm draad?
Had iets met doorsnede te maken oid, staat me vaag iets bij.

En dat het slechter gaat klinken, waarom?
Gewoon de + kabel zoeken en aansluiten, je hoeft de behuizing toch niet kapot te maken?

En waarom met krimkousen en kitt aan de slag gaan?
Het zit toch in ze buddy, dus..

Tristanhe, het gaat erom dat je je MP3 oid op je boksen kan pluggen. (kop telefoon aansluiting)

Hij wou het zo goedkoop mogelijk, dus die optie geef ik hem.

Verder, het is toch 1mm³ draad, of is het 1mm² draad of gewoon 1mm draad?
Had iets met doorsnede te maken oid, staat me vaag iets bij.

En dat het slechter gaat klinken, waarom?
Gewoon de + kabel zoeken en aansluiten, je hoeft de behuizing toch niet kapot te maken?

En waarom met krimkousen en kitt aan de slag gaan?
Het zit toch in ze buddy, dus..

Tristanhe, het gaat erom dat je je MP3 oid op je boksen kan pluggen. (kop telefoon aansluiting)

ja daar gaat het om ja. maar anders w8 ik wel tot einde van de maand en schaf ik gewoon een soundboard aan, want denk ook dat dat veel beter geluid is, wilde gewoon eens weten of het een beetje goedkoop ging want dat zou me veel geld schillen.

Nouja, het kan dus wel.

Maarja..

Goedkoop = Goedkoop geluid.

Ik heb al meerdere soundboards gemaakt, en in een prijsklasse van 200 euro heb je gewoon een focking mooi boardje.
Voor 100 euro heb je er ook één, maar dan heb je geen geweldig ding.

Vaak is zelf één maken beter.

Hier staat ook niet bij wat het RMS vermogen en het MAX vermogen van die boksen zijn.
Alleen de versterker..

Dus als je dat weet kan ik het zo voor je beoordelen.

Des te hoger het RMS vermogen, en des te dichter hij bij het MAX vermogen licht, des te beter zijn je boksen.

Dus je kan beter boksen met 60 RMS en 250 max, dan 50 RMS en 300 MAX.

Maar dan zul je even moeten bellen en vragen naar het RMS en MAX vermogen..
Of gewoon zelf je soundboard maken.

Ik heb goede ervaring met 1 ovale speaker op een zelfgemaakt soundboard, klinkt beter (harder) dan 2 van die kleine speakertjes, zeker met lage tonen.

ik heb zelf een soundboardje gemaakt voor ongeveer 70 euro, vind het zelf prima geluid en is ook nog mooi gelukt :).
dsc01831lp.jpg

Versterker gehaald voor 25 euro (merk: excalibur volgens mij), en nog voor 20 euro 2 speakers. Niet uitermate geweldige kwaliteit, maar zeker wel goed genoeg vind ik zelf.

Leef je uit met je creativiteit, ik heb er zelf gewoon een klep van gemaakt met een scharnier zodat ik eronder nog troep kwijt kan en de versterker hangt aan de onderkant van mn soundboard. Maak er wat moois van :).

Ziet er inderdaad goed uit, maar als het excalibur boksen zijn, dan is het geluid om te huilen.

Ik had zelf ook eerst een low budget soundboard gemaakt, met boksen van Fusion van 80 euro.
Dat was ook een KUT geluid.

Beter wat meer geld in je boksen stoppen, zoals mooie Pioneers van 120 euro ofzo.

Dan kan je lekker knallen, en is het later misschien interresant om nog een extra setje te halen en in je auto te stoppen!

Thanks ^^
Nouja, de speakers zijn 1 ding, hoe je met de akoestiek om gaat is iets anders. Als mn soundboard klep zo dicht zit is het geluid behoorlijk goed, maarja doe je hem open dan is je hele klankkast weg en klinkt het nergens naar. Maar dat is iets waarmee je zal moeten experimenteren, uit bijna elke speaker valt wel een (nagenoeg) degelijk geluid te halen.

Gelijk dure speakers halen kan natuurlijk ook, tis maar net wat je wil ;).

Back