Sonic voorvork verlagen

yo,

ik wil mijn voorvorkpoten van me sonic een deel afslijpen. Zodat deze voorvorkpoten niet uitsteken bij me voorvork T-stuk. Waar slijp ik deze het best af zodat ze nog veren en ik ze niet naar de klote slijp. Mss iem een korte howto. Veren hebk al losgehaalt maar die poten krijgk er niet uit, imbusje draait mee. Hoe haal je die los ?

foto als voorbeeld hoe ze zouden moeten worden ( geleend van Nx BB bitch)
[ir]http://i31.tinypic.com/2hok5y1.jpg [/ir]

Advertisement - register to remove this

Imbus kan je los doen met een slagmoersleutel (zo heet dat toch in nederland?)
Of met een imbus erin en dan met een hamer op de imbus sleutel slagen zodat hij een slag krijgt.

Mits een gepiel moet het dan wel loskomen.

Als je de voorvork verend wil houden kan je de poten niet gewoon doormidden slijpen waar je wil.
Dan knalt de veer eruit namelijk.

Imbus kan je los doen met een slagmoersleutel (zo heet dat toch in nederland?)
Of met een imbus erin en dan met een hamer op de imbus sleutel slagen zodat hij een slag krijgt.

een poot is los, de andere draait mee ook met boloneur. Dus die krijg ik niet los :?

Mits een gepiel moet het dan wel loskomen.

Als je de voorvork verend wil houden kan je de poten niet gewoon doormidden slijpen waar je wil.
Dan knalt de veer eruit namelijk.

Ja, da had ik al door. Hoe krijg je hem dan wel korter, zonder die veer dan he?

Ja, da had ik al door. Hoe krijg je hem dan wel korter, zonder die veer dan he?

Een methode om de imbus schroef alsnog los te krijgen:
- aan de binennpoot trekken (naar buiten)
- het binnenwerk van de binnenpoot eruit halen, een lange schroevendraaier erin zodat je de 'moer' langs de binnenkant kan tegenhouden (dit werkt vaak maar je moet een erg lange schroevendraaier ofzo hebben)

Als je geen verende vork meer wil hebben kan je gewoon je binnenwerk uit je binnenpoot halen en gewoon je binnepoot afslijpen op de juiste hoogte. (dan komt je kroonstuk tot op je buitenpoten, werkt gewoon om te sprinten)

Er zijn verschillende methode's om het te bekomen.
Afhankelijk hoe je het wil.
- kroonstuk rustend op je buitenpoten
- kroonstuk niet rustend op je buitenpoten
- verende voorvork

Back