This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sonic opvoeren

scari

Well-Known Member
Beste ik zou graag mijn sonic opvoeren dit is wel een lucht gekoelde.

Nu is mijn vraag wat kan ik best nemen voor onderdelen want daar ben ik niet zo in thuis.

alvast bedankt.

Zit de prop nog in de uitlaat?

Zo ja ----> Prop eruit halen

Zit er nog een varioring in?

Zo ja ----> Varioring eruit halen

Daarna netjes afstellen

Edit: Als je niet weet of dat er nog in zit; hoe hard gaat hij nu?(teller)

het is niet voor dagelijks gebruik. Heb ondertussen eens rond gekeken en ik zie dat mallosi er veel uitkomt. maar als ik men cillinder verander moet ik men carbu en vario ook aanpassen ?

daar ligt nu net het probleem wat kan ik best samen voegen om een goed resultaat te krijgen. ben namelijk bang als ik een setup samen stel dat er niks van klopt.

Als je een 70cc koopt dan is het aan te raden om een grotere carb te kopen (17,5mm of 19mm) en een nieuwe krukas(rito, doppler) en een andere vario (multivar, doppler).

En het zooitje natuurlijk goed afstellen

had dit ingedachten :

Malossi MHR-Replica 70cc
12mm Race Krukas
Malossi Delta Clutch 107mm
Koppelingshuis Malossi 107mm
Dellorto PHBG 21DS
Malossi MHR vario
Yasuni Carrera 16

kan dit of zit ik fout ?

Als je nu net 60 op je teller rijdt dan is die dus niet ontgrensd of er klopt iets anders niet.. in elk geval kan je dan nog beter met een laagtoerig 70cc cilindertje instappen dan wat je nu voorstelt, want dat zal wel een heel groot verschil zijn opeens

als je die prop en ring eruit heb gevist...moet je misshien is groter op je sproeier gaan?waarschijnlijk zal hij dan wat lekkerder gaan lopen. 8 maatjes groter ongeveer.dan zit je safe
anders duurt het denkik niet lang meer voordat je een nieuwe cilinder MOET kopen, omdat dan je oude aan gort is gelope.

Een ontgrensde sonic moet echt wel harder lopen dan 60 ontgrensd, zoals Lodewijk al zegt. Zal gewoon een kwestie van afstellen zijn...

Overigens moet je voor jouw blok even opletten ga je toch ander spul aanschaffen, de overbrenging vereist namelijk een andere snaar dan een std minarelli snaar, omdat een sonic een minarelli kort blok heeft. De snaar is echter langer.