Sonic op circuit?

@ machiel: Wat betreft de voorvork, gaat deze niet snel krom na een val? en tja de vertanding, ik heb nu de polini's en de malossi's in mn bezit. Dus 8.76 en 8.2. Hiermee zou ik in principe toch al een heel eind moeten komen lijkt me?

nee valt heel veel mee, er is echt al heel vaak met de sonic gevallen en vork is nog steeds toppie :W je zult denk ik meer probleme krijgen met het stuur, wat na een goede crash wel is wil verbuigen..

met deze vertanding kom je zeker al een heel eind :) wij reden met de 24 uur met std vertanding... is gewoon goed heel gebleven en konden goed meekomen met de rest al liepen de nummers 1 en 2 wel een stuk harder op het rechte stuk volgens mij, ( even gecheckt op mylaps, zo'n 7km/u aan top snelheid ongeveer op het circuit in spa...)
 
dus als ik het goed begrijp ben je 3e geworden met std vertanding? Niet gek als je het zo bekijkt. Ben trouwens ook zelf al echt vaak goed hard op me bek gegaan met me sonic maar die leeft ook nog prima.

Ik denk dat hiermee voor mij de keus is gemaakt dat ik wel met een sonic wil gaan rijden. Alles bij mekaar opgeteld zal het me wel wat moeite kosten om er een goede wegligging uit te krijgen aangezien ik daar vrij weinig ervaring mee heb, maargoed met zippies heb ik al helemaal geen ervaring. Tblijft vet om je te onderscheiden door met een scooter te rijden die maar weinig gebruikt word. Dezelfde reden waarom ik een benelli kocht toen ik 16 was :)
 
Kerel, weet je wat het 'probleem' van i-net is, iedereen leest het en heeft een mening, wat natuurlijk ook de bedoeling is, maar doe gewoon waar jezelf het beste bij voelt: gaan met die SONIC!
 
Kerel, weet je wat het 'probleem' van i-net is, iedereen leest het en heeft een mening, wat natuurlijk ook de bedoeling is, maar doe gewoon waar jezelf het beste bij voelt: gaan met die SONIC!

Dat wil toch nog niet zeggen dat je je eerst kan informeren voordat je stappen onderneemt.

Als hij hier nou een groot deel van z'n geld in had gepompt om er later achter te komen dat er dingen waren waardoor een sonic echt niet geschikt is om op het circuit te rijden...
 
het is maar hoe je het bekijkt, je kan met een spinnend wiel controlerend een bocht maken en een rubberspoor/modderspoor achterlaten. of je kan een zijstapje maken omdat je bandenspanning/wegligging niet op orde is. tjah wat is dan driften...


wegligging kan ook een oorzaak van je drifts zijn ... vorig jaar had ik veel last van drifts puur vanwege slechte wegligging ... maarja dat blijft nog wat anders als gecontroleerd driften

al is een gecontroleerde drift naar mijn mening zeker mogelijk op een scooter ... kijk maar naar jim op lelystad
 
Hey, check out my sonic. I have tried to create a "real" racer. Malossi rs24, Dopler HSM fork, stage6 frontbrake, slicks etc. But it is not yet finish.

p1040071ir7.jpg



p1040073gs5.jpg



p1040074zg6.jpg
 
Last edited:
yes, but how is it with driving it on a race track ?

Definently not as good as for instance Jog r/rr, Zip sp, Runner. But the "free-height" is just fine. The driving properties depends in the very end on the driver, but it has been showen that a Aprilia Sonic can competit. I havent unfortenately not tried the new setup yet.
 
Not sure about what you mean about that?. In the scooter 70 ccm. calss you ended up by 3 place in a total = ? (how many competitet). And by 7 overall you mean totaly in all calsses?.

yes 7th overall means 7th place total when you put all the classes together (12 teams started the 24 hours race)

3th in the Scooter 70ccm class, i don't know exactly how many teams competed in this class ( 5 or 6 teams )
 
I know this is kind of a posthunt lol, but the season of 2008 has shown that sonic actually can perform quite decent. First of all the Hebo-racing sonic did really well in the 24 H. Race spa, before it was out of competition about half time into the trophy, because of some engine problems i think. The most surprisingly thing about that performance, is that it only had a modified stock fork, and a stock braking dish/caliber.




The fork problem is not yet a problem. In the out spring of 2007 Dopler made an "okay" preload adjustable fork, which has seemed to work fine in the season of 2008 for me. Secondly you can without any big modification modify the Stage6 RT fork for sonic:

398922ldp5.jpg


The fork is not mine, so don't blame me about the tires.


The only little problem is the level of free-high from the track to the variocover. To be honest it isn't a big deal, it's just a matter of riding in the right line, and then it wouldn't cause any bad things to the performance.
 
The Malossi gear transmission was the big problem in the 24h-2008 of the Hebo Racing Sonic.
The Hebo Sonic is almost ready for the HEBO Scooter Festival 2009 1/2/3 May At Girona.
They use a third shockpiston for the front fork.
 

Attachments

  • 34386585.jpg
    34386585.jpg
    66.2 KB · Views: 46
Back
Top