Snor vertanding gevaarlijk na omkeuren? Vespa LX50

BRN

New Member
Beste mensen,

Aangezien helmplicht is ingegaan worden snor scooters goedkoper verkocht. Mijn scooter is stukgegaan en zodoende ben ik op zoek naar een nieuwe scooter. Helaas door omstandigheden met een kleiner budget dan wenselijk.
Zodoende vroeg ik mij af of, mocht ik een snor LX50 kopen, deze om laat keuren, dan problemen kan verwachten met de vertanding met een snelheid tussen de 60 en 65. Ook vraag ik mij af of er andere motorische onderdelen zijn waarvan het word aangeraden om deze mee te vervangen als je een scootertje om laat keuren.

Bij voorbaat dank!

Groet,

BRN
 
Advertisement - register to remove this

dan problemen kan verwachten met de vertanding met een snelheid tussen de 60 en 65. Ook vraag ik mij af of er andere motorische onderdelen zijn waarvan het word aangeraden om deze mee te vervangen als je een scootertje om laat keuren.


Opzicht kan je met snor vertanding wel gewoon rijden. Maar hij loopt dan wel sneller je vertanding uit en dus de motor veel meer toeren moet gaan maken dan wenselijk is.

Tijdelijk zou het kunnen, maar zou wel eens de set omzetten naar een brom set.
 
dan problemen kan verwachten met de vertanding met een snelheid tussen de 60 en 65. Ook vraag ik mij af of er andere motorische onderdelen zijn waarvan het word aangeraden om deze mee te vervangen als je een scootertje om laat keuren.


Opzicht kan je met snor vertanding wel gewoon rijden. Maar hij loopt dan wel sneller je vertanding uit en dus de motor veel meer toeren moet gaan maken dan wenselijk is.

Tijdelijk zou het kunnen, maar zou wel eens de set omzetten naar een brom set.

Snor en brom vertanding is hetzelfde in piaggio.
Wel kan ik malossi of polini aanraden bij 80cc.
 
Je komt daar al snel genoeg achter door er mee te rijden..

Rijd het gewoon vrij laag toerig van begin tot je top zal het vast wel een brom achtige tandwielen set erin zitten.

Gaat die al snel vrij hoog toeriger lopen weet je het al snel genoeg.
 
Back
Top