Snor 72cc omkeuren naar brom

Luke23

Member
Hallo mijn broertje wil zijn brom overzetten naar een snor omdat de risico’s op gepakt te worden te groot zijn

de snor rijd nu een lichte 70 deze moet natuurlijk teruggevoerd worden naar 45km/u maar dan trekt hij alsnog als de wiedeweer op hoe kan ik er voor zorgen dat deze 72cc overkomt als een 50cc?

(trouwens het is een 4takt)

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Met een watervaste zwarte stift het opschrift 50cc op de cilinder noteren/schrijven... :tonguewink:!

Aangezien je niet vermeld om welk type en merk het gaat ga ik uit van een Chinees.
Een 25/35 km CDI plaatsen i.c.m. een varioring of een bus met opstaande rand is vooralsnog het beste.
Een snor die 45 km/u gaat komt sowieso niet door de keuring. dit moet een stukje minder zijn.
(34/45 km/u is de max.!)
 
omdat de risico’s op gepakt te worden te groot zijn
Ik snap de redenering niet helemaal.

Een snor die omgekeurd is naar brom met een 72cc cilinder loopt na de keuring evenveel kans om op de rollerbank te belanden als een snor.

Of wil je die 72cc permanent naar 45 kmpu begrenzen, dus ook na de keuring?

teruggevoerd worden naar 45km/u maar dan trekt hij alsnog als de wiedeweer op
Het snelle optrekken is geen probleem zolang de brommer maar onder de constructiesnelheid blijft en
niet te veel lawaai en toeren maakt.

Zelf ben ik geen tuner maar voor de mensen die je echt kunnen helpen, is het misschien handig om te weten om welke scooter het hier gaat, wat er zoal aan verbouwd is (setup dus) en of het hier om een 2-takt of 4-takt gaat.

Edit: @Floris van bommelstijn , het gaat hier om een snor die omgekeurd gaat worden naar brom, ik snap de verwarring want in de titel staat het goed, in de tekst zelf staat het verkeert om.
 
Last edited:
Ja er zit nu een 45km/u cdi in maar hij trekt gewoon heel snel op hij klinkt niet heel hard af zo maar ja is wel een beetje verdacht als hij zo snel optrekt
 
Lijkt me geen probleem als aan de buitenkant niet te zien is dat er een 72cc cilinder op zit en de scooter loopt maximaal 55 op de rollerbank van de rdw en de scooter maakt geen abnormaal hard geluid of overtoeren lijkt me het geen probleem deze scooter door de keuring te krijgen.

Er bestaat namelijk geen norm hoe snel een scooter mag optrekken. zover ik weet.
 
Lijkt me geen probleem als aan de buitenkant niet te zien is dat er een 72cc cilinder op zit en de scooter loopt maximaal 55 op de rollerbank van de rdw en de scooter maakt geen abnormaal hard geluid of overtoeren lijkt me het geen probleem deze scooter door de keuring te krijgen.

Er bestaat namelijk geen norm hoe snel een scooter mag optrekken. zover ik weet.
Klopt helemaal wat je daar zegt.

Verder zou hij nog de originele ring in de variateur terug kunnen zetten.

Of, maar dat is meer voor gevorderden, een revetje in de uitlaat.
Bocht los halen, ringetje er in met een gat van 5mm of zo. Dan haal je die acceleratie er wel uit.
 
Ja er zit nu een 45km/u cdi in maar hij trekt gewoon heel snel op hij klinkt niet heel hard af zo maar ja is wel een beetje verdacht als hij zo snel optrekt

Met 60cc heb je daar minder last van.

Maar met een keuring zou ik hem geheel origineel maken.. Minder last van problemen achteraf.
 
Ze kijken alleen naar de snelheid. Optrekken maakt niet uit, hier word ook niks over geschreven vanuit het rdw c.q. keuringseisen.

Huur voor de gein maar is zon elektrisch deelscootertje (gele plaat) met 100% batterij. Die dingen trekken op als een speer naar de 45 kmh en dat mag ook gewoon (die van GO althans)
 
Back
Top