Snelste 50cc van de buurt

ChaZZZ

New Member
Hey gasten!
Ik ben bezig met de snelste 50cc van mijn buurt.
Dit wil ik doen met een speedfight 2 AC maar hierbij heb ik jullie natuurlijk nodig! Tot nu toe heb ik besteld:
- Stage 6 pro replica uitlaat
- Malossi multivar
- hebo replica koppeling
Dit is mijn setup, de rest is standaard.

En hierbij heb ik jullie nodig! Wat denken jullie dat ik kan verbeteren en hoe hard kan ik maximaal gaan op een standaard 50cc! Ik hoor graag jullie tips en trucs!

- Chaz
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Nou niet dus! Standaard 50cc van het verticale Peugeot motorblok met geforceerde koeling is nogal langzaam en slow/lui!
Maakt niet uit wat voor uitlaat er onderzit...
Koppeling is ook goed wat dat betreft, andere vario kan wellicht wat uitmaken maar verwacht geen wonderen.
Net als de meeste ontgrensde scooters met een terugloper zal het geweld wel meevallen alsmede de topsnelheid.
Tussen de 75/80 km is echt wel het max gebeuren...

Met bijvoorbeeld een (alu) Athena 70cc en een 17,5 mm carb i.c.m. de stage 6 en een race vario wordt het een heel ander verhaal.
 
Nou is ook de vraag is het je dagelijkse vervoer of is het puur speelgoed want voor dagelijks gebruik zou ik zeker eerder een gietijzeren 70cc pakken.

Topsnelheid is lastig dat verschilt gewoon per scooter en setup, en houd er rekening mee dat een brom vertanding ongeveer rond de 90 gps wel een keer ophoud.

En ook dat als je een beetje vlotte setup neemt je ook een keer op het eeuwenoude topic uitkomt dat je krukas en lagers het een keer begeven, vooral als er al wat kilometers op je scooter zitten.

Wil je totaal niet ontmoedigen maar wel simpelweg deze dingen laten overwegen voor je aan opvoeren begint.
 
Back
Top